Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 16. marts 2004, 15:51

Skal ha købt mig en SATA HDD i den nærmeste fremtid.. Da min ellers "hurtige" Samsung 5400 rpm HDD, er blevet lidt for langsom efter min mening! Er det sådan så jeg kan køre med min SATA HDD som systemdisk/master og min gamle som slave, altså på samme tid?!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

2

tirsdag, 16. marts 2004, 15:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Astrocity
Skal ha købt mig en SATA HDD i den nærmeste fremtid.. Da min ellers "hurtige" Samsung 5400 rpm HDD, er blevet lidt for langsom efter min mening! Er det sådan så jeg kan køre med min SATA HDD som systemdisk/master og min gamle som slave, altså på samme tid?!

SATA kører på en andet kabel og anden port.... Så svaret er vel nej .... Din gamle harddisk kan stadig køre som MASTER på IDE-1... Det er bare SATA´en der skal sættes til at bootes fra i BIOS´en istedet for IDE...

3

tirsdag, 16. marts 2004, 15:59

Men kan man så køre med 2 mastere, bare det ikke er samme kabel?

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

4

tirsdag, 16. marts 2004, 16:01

Citeret

Men kan man så køre med 2 mastere, bare det ikke er samme kabel?

Det kan ikke lade sig gøre at sætte en SATA på et IDE-kabel, så ja... Naturligvis kan du det.

SATA er forresten altid MASTER ... Der er jo kun én pr SATA-kabel & Port...

Dit CD/DVD osv er jo også MASTER på IDE-2 hvis du bruger IDE-2 porten... ;)

PS. Joh, man kan godt sætte en SATA på et IDE-kabel, men kræver en SATA>IDE-converter og så er det jo lidt spildt IMO... :))

5

tirsdag, 16. marts 2004, 16:03

Got the point! ;) Tak for hjælpen!

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

6

tirsdag, 16. marts 2004, 16:20

Citeret

Got the point! ;) Tak for hjælpen!

Okey nice... :D

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.