Astro a40 vs PC 350SE

  • Nu har jeg ejet et sebiria V2 og Rocco Kave. Begge var egentlig okay.


    Problemet var bare at kvaliteten var ringe, og mit V2 er simpelthen for småt til mit hoved. Har efterhånden haft dem inde til RMA 6-7 gange, da lyden forsvandt i den ende side.


    Roccat Kave var tilpas i størrelsen, men det gik også i stykker efter et halvt års brug, samtidig med at mikrofon havde virkelig dårlig lyd.


    Ad disse grunde har jeg tænkt mig at investere i et lidt dyrt headset men håber derfor også at kvaliteten er bedre samtidig med at det forhåbentlig passer mig bedre.


    Har kigget på Sennheiser PC 350SE og Astro a40. Mikrofon kvaliteten er meget vigtig for mig da jeg snakker meget via Skype.


    Musik hører jeg stort set hele tiden når jeg sidder ved computeren. Derfor er det selvfølgelig vigtigt at headsettet har god kvalitet både i spil og musik.


    Tråden blev vist lidt langt og har vist også oprettet en tråd omkring dette før. Men nu tag jeg altså mig sammen til at Købe det.



    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • De har tilbud på PC 350SE hos Amazon.co.uk. Så nu koster den kun 1050 kr


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg har haft et par Sennheiser headsets som jeg har været super tilfreds med, især mikrofonen i mit PC360 er sublim.


    Synes dog onboard lydkort har skod lyd, både hvad angår mikrofonindgangen men også selve lydudgangen.


    En opgradering til et Asus Essence STX koblet med Sennheiser PC 360 har ihvertfald gjort mig glad og tilfreds.

  • Quote

    Jeg har haft et par Sennheiser headsets som jeg har været super tilfreds med, især mikrofonen i mit PC360 er sublim.


    Synes dog onboard lydkort har skod lyd, både hvad angår mikrofonindgangen men også selve lydudgangen.


    En opgradering til et Asus Essence STX koblet med Sennheiser PC 360 har ihvertfald gjort mig glad og tilfreds.


    Har et Creative Soundblaster Z så det burde ikke være et problem. Har også lige fået et go tegn ved et engelsk forum. Hvor der er personer som ejer high end lyd. Bestiller det om 2 min.


    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg har et par Sennheiser PC350 som jeg generelt har været glad for (og gutterne på TS har givet thumbs up for mikrofonkvalitet). Eneste klare ulempe er at det imiterede læder på øremufferne ikke har vist sig særligt holdbart. Man kan også diskutere om ledningen (plastik) er det fede, og headsettet kan være lidt varmt om ørerne (meget individuelt om det er et problem.


    Sennheiser PC350SE har så vidt jeg kan se løst førstnævnte problem ved at ændre materialet, og har også opgraderet til en stofbeklædt ledning. Om det er lige så varmt om ørerne med det nye materiale er svært at sige, men jeg vil tro der ikke er den store forskel. Alt i alt vil jeg tro det er noget nær det perfekte headset, hvis man er til lukkede kopper og ledning.