Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 16. marts 2004, 13:54

Jeg har nu fået min nye køler og skal lige hører om der er noget bestemt man skal være opmærksom på når man monterer køleren.

Der er noget med at der er en ramme rundt om gpu skal den fjernes for at få bedste kontakt og noget man skal være særligt opmærksom på der ??

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

2

tirsdag, 16. marts 2004, 14:04

Jeg fjernede ikk ramen :o/

Fulgte bare den guide der følger med... Den forklarer det rimmelig godt...

3

tirsdag, 16. marts 2004, 14:08

Nogen der har erfaringer med at fjerne rammen og ved om det er nødvendigt/god ide ??

Søger lige lidt erfaringer før jeg kaster mig over det gidder ikke til at gøre det om.

4

tirsdag, 16. marts 2004, 14:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Nogen der har erfaringer med at fjerne rammen og ved om det er nødvendigt/god ide ??

Søger lige lidt erfaringer før jeg kaster mig over det gidder ikke til at gøre det om.

Husk nu at der ikk rigtig er plads til heatsinks på ram hvis du bruger den :(

5

tirsdag, 16. marts 2004, 14:13

Ved jeg godt men der er også brug for bedre køling på gpu end der er på ram.

Jeg skal ikke til at lave vmod så ram kan ikke komme meget højre selvom der kommer blokke på.

6

tirsdag, 16. marts 2004, 14:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Ved jeg godt men der er også brug for bedre køling på gpu end der er på ram.

Jeg skal ikke til at lave vmod så ram kan ikke komme meget højre selvom der kommer blokke på.

Hvor hurtig kører din da??? Jeg kan ikk få min over 450/353... Hvis jeg sætter core til 452 kommer der artifacts... Er det ikk varme probs og ikk manglende strøm???

7

tirsdag, 16. marts 2004, 14:18

Jeg kan som det ser ud lige nu ikke komme over 400 på coren og det er med orginal køling.

Jeg tror ikke den sidder ordenligt så håber det giver noget at få skiftet.

8

tirsdag, 16. marts 2004, 16:24

jeg kan heller ikke komme meget højre uden artifacts... har en ekstra zalman op1 til at køle på

9

tirsdag, 16. marts 2004, 16:29

Sådan så blev den monteret og det ser da ud til at mit kort holder til det endnu :)

10

tirsdag, 16. marts 2004, 17:10

Hvilke RAM sidder der på jeres R9800SE?

Jeg har nemlig et med Hynix 2.8ns moduler på og de kan køre 421MHz uden voltmod eller profiler.

Jeg har også den Zalman på mit, det har givet mig en del og jeg kan nu presse den op omkring 490MHz core. Det er med en 120mm blæser henover.

>> Det er ikke nødvendigt at fjerne rammen, men det kan være en god ide, da køleren vil få bedre kontakt med kernen. Dog kan det give bagslag, da den fungerer som støtte og man kan derfor komme til at knække kernen. Jeg har ikke min fjernet lige nu, men regner da bestemt med at gøre det, når jeg får noget nyt kølepasta hjem.

embedded systems enthusiast

11

tirsdag, 16. marts 2004, 17:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af EdgarBaba

Jeg har nemlig et med Hynix 2.8ns moduler på og de kan køre 421MHz uden voltmod eller profiler.

Jeg har også den Zalman på mit, det har givet mig en del og jeg kan nu presse den op omkring 490MHz core. Det er med en 120mm blæser henover.

>> Det er ikke nødvendigt at fjerne rammen, men det kan være en god ide, da køleren vil få bedre kontakt med kernen. Dog kan det give bagslag, da den fungerer som støtte og man kan derfor komme til at knække kernen. Jeg har ikke min fjernet lige nu, men regner da bestemt med at gøre det, når jeg får noget nyt kølepasta hjem.

Lyder godt nok som meget 490/421... Min kan max nå 450/353 Så synes din ram lyder lidt skævt :o/

12

tirsdag, 16. marts 2004, 17:19

Det er fordi der sidder 2.8ns moduler på. De er rated ved 1000/2.8 = 357MHz.

Jeg ville bare lige høre, om der var andre, der havde nået sådanne clocks. Synes nemlig det er ret godt klaret af et kort til 1100kr..

13

tirsdag, 16. marts 2004, 18:12

Jeg har ikke været ved at presse mine ram endnu men det er også 2.8ns så kan jo være jeg også er heldig.

Mener dog mine er samsung ved ikke om de er ringere.

14

tirsdag, 16. marts 2004, 18:14

Citeret

Det er fordi der sidder 2.8ns moduler på. De er rated ved 1000/2.8 = 357MHz.

Jeg ville bare lige høre, om der var andre, der havde nået sådanne clocks. Synes nemlig det er ret godt klaret af et kort til 1100kr..

Søgetiden har dog ikke alt at sige... Det er også 2.8ns chips der sidder på mit 9600 XT, men det kan køre 826 Mhz... :T .... Standard = 650 mhz for mit kort, men ellers 600-700 mhz for 9600 XT generalt.

15

tirsdag, 16. marts 2004, 18:16

Ja, men det der er jo DDR hastighed. Hvis min skulle omregnes til DDR ville det jo være 842MHz DDR. Det er jo mere end dine. Og af større faktorer findes der faktisk ikke ret meget andet end søgetid, som er relevant i denne sammenhæng.

16

tirsdag, 16. marts 2004, 18:18

Citeret

Ja, men det der er jo DDR hastighed. Hvis min skulle omregnes til DDR ville det jo være 842MHz DDR. Det er jo mere end dine. Og af større faktorer findes der faktisk ikke ret meget andet end søgetid, som er relevant i denne sammenhæng.

Hvordan regner du det ud ? 8o

17

tirsdag, 16. marts 2004, 18:19

421MHz * 2 = 842MHz DDR

18

tirsdag, 16. marts 2004, 18:20

Citeret

421MHz * 2 = 842MHz DDR

Ja, den gættede jeg mig til, men hvor får du de 421 fra ?

19

tirsdag, 16. marts 2004, 18:21

Citeret

20

tirsdag, 16. marts 2004, 18:23

Citeret

Citeret

Øhh ja ?... Er de RATED til det eller hvad ?... Eller er det bare hans OC... ?... :))

og hvis de er det, så er det jo HYNIX´s chips der er det ... og ikke 2.8ns chips generalt...

Bare sige til hvis jeg lige blander noget rundt... ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.