Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 9. november 2013, 09:51

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg får optimeret mit system bedst muligt til Battlefield 4.

Jeg har pt. 5 stk. 500GB (7200rpm) diske i min computer, 1 disk til OS, og så kører de 4 sidste diske i RAID 0 hvor jeg har spil og data på.

Jeg har nu købt en Samsung 840 PRO SSD - 256GB, hvor skal jeg placere den i mit setup for at få mest muligt ydelse ud af den? Skal jeg installere den som OS disk? I så fald, skal jeg installere Battlefield 4 på den også? Eller skal jeg installere det på mit RAID 0 setup?

Gode råd ønskes...

2

lørdag, 9. november 2013, 10:07

Installere styresystem, og Battlefield 4 på din nye SSD disk;-)

Det du skal være mere opmærksom på er grafikkortet, sikkert RAM(mindst 1600mhz max. CL9, plejer at ha' betydning i spil), og ifølge spil udvikler skulle windows 8.1 være bedst.

Mange tænker meget på CPU'en når de køber hardware, den er ikke lige så vigtig en FX-6300 klare det fint(Koster under 800kr.), eller en af de nyere quad core intel CPU'er f.eks. I7-4770K(Jeg har ikke prøvet I5-4670K).

Et HD7950 grafikkort til 1500kr. vil kunne køre Battlefield 4 med ultra setting i 1920x1080.

Windows info vs. BF4: https://forums.geforce.com/default/topic…th-windows-8-1/

Svare ikke på Sakkura's beskeder.
Athlon x4 5350@2.1ghz+, 16GB RAM, HD7950, SSD Disk, 2560x1440 AH-IPS, og Win8.1
FPS dur ikke til benchmarks af spil: http://dnope.dk/viewtopic.php?f=8&t=216 http://techreport.com/review/21516/insid…me-benchmarking
Stoler ikke på tests fra Anandtech og Tomshardware.

Dette indlæg er blevet redigeret 8 gange, senest redigeret af "Dnope" (09.11.2013, 10:19)

3

lørdag, 9. november 2013, 15:20

Var det ikke i single player det kunne det. Husk lige at sige det for det ænder sig i multiplayer!

og lad det lige stå helt fast BF4 køre HELT fint på windows 7! vi er flere som kun køre windows 7 og køre ultra UDEN noget lag.

4

lørdag, 9. november 2013, 23:25

Var det ikke i single player det kunne det. Husk lige at sige det for det ænder sig i multiplayer!

og lad det lige stå helt fast BF4 køre HELT fint på windows 7! vi er flere som kun køre windows 7 og køre ultra UDEN noget lag.

Hej SenZer:-)

Tjek linket jeg lagde, der bliver der talt om den store ydelses forskel i windows 7 vs. windows 8.1 i Battlefield 4, og se requirements til Battlefield 4 - Det fremgår flere steder at Windows 8 anbefales, og i den tråd jeg linkede til, skriver de om store ydelses forskelle fra windows 7 til windows 8.1.

Jo det er i single player, lige som test sites tester - At teste i multiplayer vil være utilregneligt, da internet forbindelsen kan lave ged, det er forskelligt hvor mange der er online, og i det hele taget er der aldrig noget der er ens, derfor vil man også få vidt forskellige resultater ved at måle online, og det er også derfor ingen testsites som jeg har set, tester ydelse i spil online.

Det er også derfor at single player delene er det eneste sted du kan få et præcist tjek af hardware ydelsen, så du kan sammenligne med andre systemer, hvis spillet så kræver dobbelt så meget i multiplayer delen, så gælder det også alle andre målinger, og det kan du regne med:-)

Battlefield 4 køre i hvert fald ikke optimalt med alt hardware i windows 7, spørgsmålet er om det overhovedet er muligt at få battlefied 4 til at køre optimalt i windows 7 - Derfor jeg forslog en bedre windows.

Svare ikke på Sakkura's beskeder.
Athlon x4 5350@2.1ghz+, 16GB RAM, HD7950, SSD Disk, 2560x1440 AH-IPS, og Win8.1
FPS dur ikke til benchmarks af spil: http://dnope.dk/viewtopic.php?f=8&t=216 http://techreport.com/review/21516/insid…me-benchmarking
Stoler ikke på tests fra Anandtech og Tomshardware.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Dnope" (10.11.2013, 00:31)

5

søndag, 10. november 2013, 01:02

hvad er det jeg skal kikke på?
Hvad med ham her?

Well.....
Updating my Gaming Computer to Windows 8.1 gave me nothing but huge FPS problem and that in every single Game.

og ham her
I'm playing in Windows 7, and no problems at all. No flickering, stuttering or lag. Those claiming that BF4 won't run smooth on Windows 7 are incorrect. IT may run great on Windows 8, but I have no desire to install it. Yes, you may get more FPS, but not too much more. Those who are saying they doubled their FPS, have something wrong with their Windows 7 set up. Probably have half their cores stuck in park mode.

i din kilde er der overhovedet ikke noget som siger at windows 8 er makant bedre. andre siger at det køre dårligt. hvis man som trådstarter siger at det har givet så vildt meget har der været noget galt med hans windows 7. da du ikke har windows 7 er det meget svært at udtale dig om det. Men flere af dem jeg spiller med har windows 7 og det køre uden nogen from for problemer. en af dem som har windows 8 har haft store problemer. Han har ikke kunne spille hele ugen. Du har det med at gøre windows 7 så meget dårligere end det overhovedet er. Det køre stadig pisse godt. Og jeg fortrækker det til hver en tid. frem for windows 8 da jeg synes det mangler en del for at jeg synes det er er noget ved.

Hvis du logger ind på en server hvor der er 64 spiller og alle kaster granater hele tiden så kan du på ingen måde gå efter det du siger. Det du gør er at give folk falske oplysninger. Det kan godt være at test er lavet i single player Men de siger heller ikke at man kan køre ultra. Hvis en købte et 7950 fordi du siger at det køre perfekt i ultra og det så ikke gør. så har du været med til at en person spilder hans penge. Hvis man ikke har testet tingene skal man sku passe på hvad man siger.! BF4 bliver 90% af gangene købt pga multiplayer delen.

6

søndag, 10. november 2013, 08:17

Øh, var det ikke et spørgsmål om diske?
Brug din nye SSD som systemdisk og installér evt. BF4 på den.

7

søndag, 10. november 2013, 08:44

Øh, var det ikke et spørgsmål om diske?
Brug din nye SSD som systemdisk og installér evt. BF4 på den.
Enig.
Din RAID opsætning giver en meget hurtig sekventiel læse, men den nærmest ikke-eksisterende søgetid samt hurtig overførsel gør din nye Samsung noget hurtigere på den lange bane.

8

søndag, 10. november 2013, 11:36

Man er desværre nød til at rette folks fejl.

9

mandag, 11. november 2013, 07:42

Man er desværre nød til at rette folks fejl.

Kender følelsen :whistling:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.