Til dem der skal ha' en billig hurtig computer.

  • Købte et HD7950, FX-8320, og battlefield 4 bare fordi jeg kunne:-P


    Satte CPU til 6 kerner i stedet for 8 kerner = FX-6300 hastighed.
    Rammen til 1600mhz CL9-9-9 (Suxx)
    Bundkort med 970 chipsæt på.
    Windows 8.1


    Startede Battlefield 4 med ultra settings i 2560x1440.


    Desværre laver min skærm en del tearing, men! Det ser ud til at køre flydende, og spillet reagere hurtigt som det skal, når man kommer omkring hjørner osv...


    Edit: Senere i spillet kan man godt se at 1920x1080 ultra setting køre bedre, man får ikke noget ud af skifte til lavere opløsninger i single player, 2560x1440 køre godt hele spillet igennem, hvis man slår AA fra. At skifte til 1680x1050 high setting er bare dumt i single player, med det hardware jeg testede med - Da det ikke gør nogen forskel i forhold til 1920x1080 ultra, i hvert fald ikke en forskel jeg kan registrere de mest kritiske steder i spillet.



    Så Battlefield 4 i ultra ser ud til at kunne klare sig med følgende CPU, Grafikkort, og RAM:


    http://www.edbpriser.dk/grafik…7950-3-gb-id-7243902.aspx
    http://www.edbpriser.dk/proces…a-box-pib-id-7053684.aspx
    og 8GB RAM mindst 1600mhz max. CL9.



    Så har i en ide om hvad der skal til... Det behøver bestemt ikke være dyrt:-)

  • Lyder fornuftigt ;) Hvorfor disable cores dog? Jeg troede, at BF4 var optimeret til at kunne udnytte alle 8 kerner.


    EDIT: Går ud fra det er for at bevise, at et fx-6300 er nok til at klare skærene? :)

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Lyder fornuftigt ;) Hvorfor disable cores dog? Jeg troede, at BF4 var optimeret til at kunne udnytte alle 8 kerner.


    EDIT: Går ud fra det er for at bevise, at et fx-6300 er nok til at klare skærene? :)


    Lige nøjagtigt:-)



    Det beviser vel at Bf4 ikke er så krævene som mange tror.. :)


    Det kan være, jeg har ikke prøvet på andre maskiner endnu - Men kunne være sjovt at se hvor billig en CPU, og hvor billigt et grafikkort man kan nøjes med til at trække det i ultra med mindst en 1920x1080 skærm:-)

  • Lyder fornuftigt ;) Hvorfor disable cores dog? Jeg troede, at BF4 var optimeret til at kunne udnytte alle 8 kerner.


    Hahaha...good joke. :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Min 8320 og 7950 med Windows 8.1 køre BF4 i 1920x1080 på High helt fint.


    Kan endentlig godt spille i ultra, det bliver dog rimelig svært at få ordentlig FPS hvis jeg er inde på en 64 slots server.


    Normalt spiller jeg dog på low pga. Min 140 Hz skærm.


    Dnope har du nogle statistiker/grafer på dine FPS ?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Dnope har du nogle statistiker/grafer på dine FPS ?


    Underligt du har problemer.. Low... Det er det min dreng spiller Battlefield 4 med på hans A6-3670K APU..... (Og ja han bruger det indbygget grafikkort). Det kan dog være fordi du har spillet online?


    Nej bruger ikke FPS - Men jeg kan godt måle ms mellem hver frame, hvis der er en demo i BF4 man kan køre?

  • Underligt du har problemer.. Low... Det er det min dreng spiller Battlefield 4 med på hans A6-3670K APU..... (Og ja han bruger det indbygget grafikkort). Det kan dog være fordi du har spillet online?


    Nej bruger ikke FPS - Men jeg kan godt måle ms mellem hver frame, hvis der er en demo i BF4 man kan køre?

    Ved godt du ikke måler med FPS ;) men Havde lige glemt at du ikke måler på samme måde som pcper som er virkelig dyr. Ja jeg spiller online. Du kan jo bare gå ind i Bf4 mp og gå lidt rundt på en 64 slots server.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg vil næsten gætte på at du har spillet singleplayer? For så kan 90% af alle BF4 spillere ikke bruge din test til noget.


    Derudover har du spillet det på en IPS skærm der giver både ghosting og input lag i stor stil, hvilket gør at jeg må sætte spørgsmåltegn ved din fornemmelse for hvornår tingene kører 'flydende'.
    Du kan få enkelte overclockede IPS skærme, men det eliminerer stadig ikke input lag som ikke er et fokus område for producenter af IPS skærme.

  • Jeg vil næsten gætte på at du har spillet singleplayer? For så kan 90% af alle BF4 spillere ikke bruge din test til noget.


    Derudover har du spillet det på en IPS skærm der giver både ghosting og input lag i stor stil, hvilket gør at jeg må sætte spørgsmåltegn ved din fornemmelse for hvornår tingene kører 'flydende'.
    Du kan få enkelte overclockede IPS skærme, men det eliminerer stadig ikke input lag som ikke er et fokus område for producenter af IPS skærme.


    Først, jeg har skrevet længere oppe at jeg spillede offline. Tjek test sites, ingen normale test sites tester spil online/multiplayer, og da du åbenbart ikke er klar over hvorfor, så må jeg jo forklare det - Hvis du spiller online, så kan du få lag fra serveren du logger på, lag fra din internet forbindelse, lag fra dit netværk, og antal spillere kan evt. variere. Derfor bliver testen uberegnelig online.


    Første test jeg fandt via google. Se her hvordan de roser online delen, men de tester selvfølge offline med Campaign missionen 'Going Hunting': http://www.bit-tech.net/hardwa…orce-gtx-760-2gb-review/3


    Med hensyn til skærmen, så er det en 6ms AH-IPS skærm, mange almindelige TFT skærme i 1920x1200 har lige så meget tarring, og den jeg har lider ikke under ghosting i en grad så mig eller andre har observeret det i spil. Desuden klare den det bedre i alt, i forhold til den 24" Fujitsu 1920x1200 TFT skærm jeg lige har haft, så den er sikkert ikke dårligere end det mange af jer sidder og spiller med - Desuden... De fleste spiller i 1920x1080, og ikke 2560x1440 som jeg testede i, så dine fantasier er noget urealistiske, det vil køre endnu bedre i 1920x1080.


    Jeg tror grunden er irritation over din computer måske ikke kan køre det flydende i ultra, folk har det med at blive enormt ondsulet, når de har købt dyrt - Men dårlig hardware, så hvis der er et eller andet der bremser dit dyre system i at køre ordentligt, så må det være alle andre det er galt med?


    Den holder altså ikke... Jeg sagde netop ikke at min lille test er perfekt, men! Skærmen er af en nogenlunde kvalitet, og så giver det en ide om at det burde køre ok med de computerdele jeg har skrevet.


    Hvis du har problemer, så vil jeg gætte på det er dine grafikkort der gør det - Prøv at låne et enkelt HD7950/HD7970/R9 280/R9 280X/R9 290/R9 290X så tror jeg det vil køre fint.


    Når det er sagt, jeg har desværre ikke kunnet få det til at lagge, da jeg ikke kan sætte settings højere op, og jeg har ingen skærm i højre opløsning end den jeg prøvede med - Der er ingen ide i at jeg spiller på min 1920x1080 skærm, da det bare vil gøre spillet køre endnu bedre, og jeg vil ikke kunne se, eller mærke forskellen. Og til evt. spydige kommentar omkring det, jeg har fået tjekket øjne sidste år, jeg skal ikke ha' briller... :-P

  • Med det bavl du skriver der tvivler jeg på at du nogensinde har haft en heftig online kamp, for så ville ud forstå hvad det i virkeligheden drejer sig om.


    http://www.testufo.com/#test=ghosting
    Jeg vil vædde på at ufo'en IKKE står knivskarpt på din skærm.
    http://www.testufo.com/#test=p…bec.jpg&pps=240&pursuit=0
    Du kan teste panning her, det simulerer meget godt at dreje sig i et FPS, vinduer osv. skal meget gerne stå ligeså knivskarpt som når det står stille.
    Et IPS panel er gearet til god farvegengivelse, IKKE et fastpaced FPS.
    Den gør det sikkert ganske fint, men stiller du et 120/144Hz TN panel ved siden af er der en kæmpe forskel, jeg troede selv at det ikke gav det store, men hvis du stiller dem op ved siden af hinanden vil du virkeligt bemærke forskellen.
    Desuden har response time INTET med input lag at gøre.
    Du bør måske spille bare lidt online så du har bare en lille idé om hvad man som online gamer er oppe imod, forstår slet ikke du vil råde folk til noget som helst med det ringe gaming erfaringsgrundlag du giver udtryk for.


    Det har intet med fantasier at gøre, men du skulle måske selv overveje følgende sætning:
    "Jeg tror grunden er irritation over din computer måske ikke kan køre det flydende i ultra, folk har det med at blive enormt ondsulet, når de har købt dyrt - Men dårlig hardware, så hvis der er et eller andet der bremser dit dyre system i at køre ordentligt, så må det være alle andre det er galt med?"
    Har du overvejet at du måske selv SÅ GERNE vil have ret at du bilder dig selv ind at det kører fint?
    Derudover har jeg det helt fint med at du selv synes det kører fint, men at du ekstrapolerer resultatet overpå stortset alle PC ejere i hele verden er simpelthen naivt.
    Oplevelsen af et flydende spil er ekstremt subjektivt, spørg en gut med en gammel PC om spillene kører fint, han vil sikkert svare 'ja'.
    Iøvrigt, har jeg på noget tidspunkt sagt at det *ikke* kører fint på min PC?
    Igen, fantasier fra *din* side, et spinkelt håb om at en Nvidia/Intel PC vil køre spillet dårligt - det ville efterhånden ikke være overraskende.

  • LeetDonkey jeg kan trøste dig at ingen har snakket om hvilket grafikkort der er bedst, eller hvilken CPU. For det er ikke det, som det handler om. Har spillet med 120Hz TN panel.


    Bortset fra det, din besked drejer sig meget om hvad du tror om mig, hvad du tror jeg kan, og dit had skinner så meget igennem, at jeg ikke ser grund til at svare yderligere på den.

  • Øv... Min aldrende IPS skærm fra HP bestod i hvert fald ikke med glamour ;)


    Kan være det snart er tid til at skifte.


    Skal vi så ikke vende tonen imod noget objektivitet og lidt mindre personligt ranting?


    I har begge argumenterne, så det er da synd at spolere dem med personlige fornærmelser? :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det er der ikke mange IPS skærme der vil :-) der findes enkelte tunede(overclockede) udgaver som klarer det bedre, men grundlæggende set bør man gøre op med sig selv hvor det største behov er gaming(FPS)vs farvegengivelse.
    en IPS skærm er jo ikke fuldstændig umulig til lidt casual gaming, men vil man det lidt mere så begynder man stille og roligt at mærke begrænsningerne ved dem.
    Jeg kender endda flere der har én af hver, en 120Hz skærm til gaming og så en IPS skærm til alt det andet, det har jeg selv haft på et tidspunkt.. nu spiller jeg dog mest online RTS, så der er problemet ikke så udtalt


    De to tests jeg linker til stiller det op meget sort og hvidt, du ser med det samme hvor hurtigt din skærm kan følge med, men har man ikke prøvet andet har man jo vænnet sig til det på sin egen skærm, og sikkert har det helt fint med det.


    Dog er ovenstående kardinalpunktet i min tidligere rant, oplevelsen af om hvorvidt et spil kører flydende er meget subjektiv, har man altid siddet ved et gammelt hakkebræt har man lært at leve med meget, og bemærker det muligvis ikke, men går man fra et bæst af en PC ned til noget der kører knapt så godt, så bemærker man det med det samme.


    Lidt ligesom at gå fra en bil med en 1.4 motor, så til en 2.0 og så ned til en 1.4 igen, så vil man jo synes at 1.4eren er uendeligt sløv, men det syntes man ikke før da man ikke havde prøvet andet.... :)

  • Ja desværre er der flere og flere tråde der bliver fyldt med personlige fornærmelser her på tweak.

    Det med at IPS ikke er lavet til at game er selvfølgelig rigtig nok, men det betyder jo ikke at det ødelægger din gaming oplevelse online. Som LeetDonkey også er inde på så er der altså forskel på casual gaming og de mere hardcore gamer som mig selv. Selv har jeg en IPS skærm og en TN 144hz skærm.


    En gaming oplevelse er jo helt forskelig fra person til person.






    Sendt fra min SM-N9005

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Har eksperimenteret lidt med det.. Nu er jeg over 40 år gammel, så jeg reagere selvfølge ikke lige så hurtigt som jer unge fyre:-)


    Senere i spillet er der nogle steder, hvor man med ultra settings i 2560x1440, kan se det er lige at presse grafikkortet hårdt nok... De steder kan det løses, ved at køre ultra i 1920x1080 opløsning, eller ved at køre 2560x1440 ultra uden AA.


    Jeg prøvede at køre så lavt som i 1680x1050, med high settings, uden at der var den mindst forskel på de mest kritiske steder jeg fandt i forhold til 1920x1080 ultra settings, eller 2560x1440 ultra uden AA.


    Så jeg vil stadigt påstå at et HD7950 er fint til Battlefield 4 med ultra settings i 1920x1080... Kravende til online gaming kender jeg ikke, da man ikke kan regne med noget som helst online, nogle dage er der mange på, og andre ikke så mange, internet forbindelsen kan give knas, og serveren kan være belastet - Derfor ser man ikke på spil online normalt.


    Det kan være en garvet gamer med den rigtige skærm ville spille 1920x1080 i ultra uden AA - Jeg ved det ikke, men... normale gamere kan bestemt spille det i ultra i 1920x1080 uden irritation. Nu har jeg gennemført det 2 gange på hard, og jeg synes virkeligt ikke der er noget at komme efter nogen stedet overhovedet, ligegyldigt om jeg bruger den lille skærm(1920x1080 ultra med AA) eller den store(2560x1440 uden aa).