Første saml selv computer

  • Hej vil gerne spørge om disse dele passer sammen. Det er nemlig første gang :D og det vil være surt at spilde penge på ingen ting så her kommer specksene


    Grafik kort: Evga Geforce gtx 660 2Gb PhysX CUDA 1295,-
    Ram: Kingston HyperX blu (Gb DDR3 1600MHz PC3-12800 Cl10 &74
    CPU: 15-3340 1399,-
    Kabinet Cooler master elite 430 midi tower black 349,-
    Strømforsyning: Cooler master g700 700w PSu 649,-
    Hardisk: WD Desktop black 1 Tb 619,-
    Bundkort: ASUS Z()M-PLUS - Micro-Atx LGA1150 1257,-

  • Hvis bundkortet er et Z87M-Plus, så passer det ikke med CPUen.


    Resten passer okay sammen. Jeg ville nok anbefale en strømforsyning af højere kvalitet - til gengæld behøver du ikke så mange watt. Jeg ville også overveje noget lidt hurtigere RAM, 1600 CL10 er lidt langsommere end standard, uden reelt at være billigere. Kabinettet er også ret skrabet, men der er ikke noget decideret galt med det.

  • Jeg ville nok smide lidt mere efter et andet kabinet, har selv lige fået Corsair 350D hjem og det er bare creme.


    Og som Sakkura siger passer kommer din cpu ikke til at passe i bundkortet hvis det er z87 chipset.

    CPU - 4670k@Stock
    MOB - Asus ROG Impact
    GPU - MSI GTX770 2GB Gaming OC
    Ram - Corsair Vengeance 8gb 1600 mhz
    PSU - Corsair CX750M
    SSD - Samsung 840 EVO 120GB
    HDD - Samsung Spinpoint F1 500GB
    CAS - Corsair Obsidian 350D


  • Strømforsyningen behøver ikke være så stor:-)


    Overvej et HD7950 grafikkort, da de er ret billige nu(1500kr. hvis jeg husker rigtigt)


    Western digital black er ikke en god harddisk... Køb Western digital Green, eller en SSD disk.


    Find nogle bedre RAM: 1866mhz CL8/9 eller 1600mhz CL7/CL8


    Med hensyn til RAM, så er CL10 langsommere end CL9


    Spar penge på bundkortet(Og køb et der passer til den CPU du vælger), og køb et dyrere grafikkort, hvis computeren er til spil - Det formoder jeg:)


  • Den CPU har kun 2 kerner, til den pris kan du sagens finde en Intel quad core, eller endnu bedre en AMD 8 kernet.



    Western digital black er ikke en god harddisk... Køb Western digital Green, eller en SSD disk.


    Hold nu op med dit evindelige vrøvl. En Core i5-3340 har 4 kerner. WD Black er LANGT bedre end WD Green som boot-drev.

  • Hvorfor skulle black være dårlig? det er faktisk rimelig hurtig. Hvad er dit budget? skal du kun game på den eller laver du også andre ting med den?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hvorfor skulle black være dårlig? det er faktisk rimelig hurtig. Hvad er dit budget? skal du kun game på den eller laver du også andre ting med den?


    Jeg købte nogle Black's som lager til min server, det gik godt 1½ års tid, så begyndte de at gå i stykker på stribe - Det gør en Green normalt ikke:-)

  • Jesus christ hvorfor købe alt andet end red drives til raid. Som du også kan læse på WD hjemmeside så er deres red lavet til 24/7 kørsel mens deres andre drev ikke er.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg ville nok vælge en Haswell CPU i stedet for den du har valgt. Hvis den ikke skal overclockes kan du købe den her: http://www.edbpriser.dk/proces…ed-id-7368347.aspx?q=4670


    Den er kun lidt over 100 kr. dyrere


    Hvis det er tilfældet, at du ikke skal overclocke, tror jeg også sagtens du kan finde et billigere bundkort (og et der passer til CPUen). Jeg kan desværre ikke rådgive dig i bundkort til Intel, men det skal nok have et af de nyeste chipsets. Prøv at google lidt hvilke bundkort der er gode til prisen.


    Grafikkortet er OK, men som Dnope siger, kan du kigge på et Radeon 7950.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • #10 efter hvad jeg kan se blindkilde39 have simpelt bootdisk
    jeg adder lige link til en wdc red 1 tb
    http://www.edbpriser.dk/harddi…-id-6876629.aspx?q=wd+red
    toppen af kranse kage når vi snakker wdc til 24/7 desuden er der 5 års garanti
    wdc re
    http://www.edbpriser.dk/harddi…fbyz-1-tb-id-7364487.aspx

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet 2 gange, sidst af doitttt ().

  • Jesus christ hvorfor købe alt andet end red drives til raid. Som du også kan læse på WD hjemmeside så er deres red lavet til 24/7 kørsel mens deres andre drev ikke er.


    Jeps Red er endnu bedre, også dem jeg bruger nu - Men da Red kun er 1 års tid gammel, så kan jeg ikke udtale mig om dens holdbarhed endnu. Mine første 8stk 1½TB Western digital green køre stadigt i dag(Med en undtagelse), så kan jeg faktisk heller ikke sige hvor længe de kan holde, men typisk over 4år i hvert fald:-)