Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 15. marts 2004, 15:19

hey...
jeg er lidt i tvivl om mit chipsæt kan klare at få 2.0 volt med pasiv køler på lige pt. få det 1.8 og er ca 36-37gr load der står nemlig noget om at der skal en masse køling til ved 2.0volt i bios ellers kan det blive beskadiget........

Battlefield 1 - because i'm worth it

2

mandag, 15. marts 2004, 18:03

er der virkelig ikke nogen der ved noget om det ? det kan næsten ikke være rigtig med alle jer hardcore clockere ;)

3

mandag, 15. marts 2004, 19:01

hvad kører du med af fsb siden du vil hæve den SÅ meget ?

4

mandag, 15. marts 2004, 20:33

Med passiv køling skal du helst ikke over 2vDD. Jeg har haft et Abit NF-7, som jeg kørte 2.2vDD, men det var med aktiv køling og der var ingen problemer.

embedded systems enthusiast

5

mandag, 15. marts 2004, 20:46

I875P chipsettet på mit bundkort bliver 100 grader ved fuld belastning, og det er vandkølet.

6

tirsdag, 16. marts 2004, 09:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af Tweak.dk
I875P chipsettet på mit bundkort bliver 100 grader ved fuld belastning, og det er vandkølet.

100 grader :boxed:

Er det ikk lidt meget??? Smelter ens bundkort ikk derved?? :D Synes bare det lyder lidt overdrevet... Har ikk selv set på mit eget... Men har et ic7max3 med den der lille røvirriterende blæser...

7

tirsdag, 16. marts 2004, 09:28

Citeret

100 grader ??... Vandkølet ?? 8o 8o 8o

Ved en FSB på 1600 eller hvad ? :))

8

tirsdag, 16. marts 2004, 13:48

Citeret

tager du pis på mig :boxing: ? eller kan det sagtens tåle at blive så varmt ?

9

tirsdag, 16. marts 2004, 14:13

Det er skam ikke pis! Chipsettet bliver 100 grader varmt med en FSB på 660MHz og 100% cpu belastning.

Det skyldes at Intel's Canterwood chipset kun er beregnet til 1 processor og derfor er til 1.6v.

Et normalt dual Pentium 4 xeon chipset er til 3.2v og har derfor nok power til 2 processorer uden at skal knokle for det.

Men Canterwood chipsettet som bliver presset til at give 3.2v får ganske meget at se til. Og derfor bliver det meget meget varmt.

Og så hjælper det ikke på det at ASUS har forsynet en del af PC-DL Deluxe bundkortene med mere eller mindre defekte kondensatorer.

Så Canterwood chipsettet kan klare en del. Ved selvfølgelig ikke hvordan set ser ud med dit chipset.

ASUS' egen PC Probe brokker sig meget hurtigt så snart jeg får belastet processorerne/bundkortet.

Standard brokker PC Probe sig ved 65 grader, og max man kan hæve det til er 80 grader. Så det er rigtig flot at det bliver 100 grader efter små 30 min.

10

tirsdag, 16. marts 2004, 14:16

Dvs dine 2xXeon kører 330Mhz FSB hver??? Eller hvordan???

11

tirsdag, 16. marts 2004, 14:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb

Nææh de har da selvfølgelig 660MHz FSB hver.

12

tirsdag, 16. marts 2004, 14:22

Citeret

Citeret

Hmmm... Var det ironisk ment?? Hehe... Eller mener du intern bus??? Dvs de kører 165Mhz FSB udadtil hver... Tja... Men burde dit bundkort ikk smelte ved 100 grader 8o ??? Og dit vandkøling burde da koge da vand koger ved 100 grader... Og dine slanger der er lavet af gummi burde ikk have det for godt :D Tror der er en usund giftdamp på dit værelse :D

13

tirsdag, 16. marts 2004, 14:25

Citeret

Citeret

Citeret

Hmmm... Var det ironisk ment?? Hehe... Eller mener du intern bus??? Dvs de kører 165Mhz FSB udadtil hver... Tja... Men burde dit bundkort ikk smelte ved 100 grader 8o ??? Og dit vandkøling burde da koge da vand koger ved 100 grader... Og dine slanger der er lavet af gummi burde ikk have det for godt :D Tror der er en usund giftdamp på dit værelse :D

Nej det er ikke ironisk ment. Selvfølgelig har de 660MHz BUS hver, ellers vil der jo ikke være nogen idé med 2 processorer.

Og de 100 grader er jo målt inde i kernen af chipsettet og ikke på ydersiden.

Og der er slet ingen der har snakket om at vandet bliver 100 grader vel?

Chipsettet afsætter jo bare den varme det kan.

Og det er ikke kun mig der har så høje chipset temps. Det har alle med ældre versioner af ASUS PC-DL Deluxe bundkortet.

14

tirsdag, 16. marts 2004, 14:30

Ja ok... Men alligevel... Har nu hørt om folks amd'ere der har fået mobo til at smelte ved for høj vcore...

Tænkte bare at hvis chipset er 100 grader C så må vandet vel blive varmet stille og roligt... Og hele dit kabinet må da også blive ret varmt... At det så er inde i selve chipsetet... Tja.. Hehe... jeg ved ikk hvor meget min er på eller hvor den måler :o/

15

tirsdag, 16. marts 2004, 14:33

Citeret

Ja ok... Men alligevel... Har nu hørt om folks amd'ere der har fået mobo til at smelte ved for høj vcore...

Tænkte bare at hvis chipset er 100 grader C så må vandet vel blive varmet stille og roligt... Og hele dit kabinet må da også blive ret varmt... At det så er inde i selve chipsetet... Tja.. Hehe... jeg ved ikk hvor meget min er på eller hvor den måler :o/

Slangerne er også godt lune. Har en 60x50cm dobbelt radiator stående lige nu, og den ender faktisk med nogenlunde at kunne varme værelset op. Den bliver dejlig varm.

16

tirsdag, 16. marts 2004, 15:09

Citeret

Slangerne er også godt lune. Har en 60x50cm dobbelt radiator stående lige nu, og den ender faktisk med nogenlunde at kunne varme værelset op. Den bliver dejlig varm.

Cool... HeHe... Altid godt og spare lidt på varmeregningen.... :))

17

tirsdag, 16. marts 2004, 15:14

Citeret

ok temp hva :boxed: så længe det bare køre stabilt har det jo ikke noget at sige, og du spare på varmeregningen så det er jo fint

:rules:

18

tirsdag, 16. marts 2004, 17:51

hvor langt skal man egentlig op før det er nødvendigt at give chipsettet mere strøm?

Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
Playstation 3
Samsung Galaxy SII

20

tirsdag, 16. marts 2004, 18:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af sct_nicolaus
hvor langt skal man egentlig op før det er nødvendigt at give chipsettet mere strøm?

forskelligt fra chipset til chipset, men dit skal ihvertfald over 200 mhz fsb....

sorry for :offtopic: :

Får du snart den super dual xeon køler tweak?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.