Ny PC til max 4000 kr.

  • Hej


    En af vores computer er gået i stykker og skal der for have en ny.
    Den skal bruges til gaming og ved godt at man ikke får meget for 4000 kr.


    Den står i en institution og bruges primært til at spille Counter strike, men computeren skulle også gerne kunne trække nyere spil.


    Den skal køre windows 7(64 bit)


    Jeg plejer at handle her http://www.proshop.dk/
    Så det ville være rart at i kunne finde en der eller evt. http://topdata.dk/


    Håber i gider at hjælpe :-)


    MVH. Thomas

  • Jeg ville nok tage en Komplett Gamer Entry. Den koster 3999,- som udgangspunkt, men hvis der er råd til at gå lidt højere er der mange punkter der kan forbedres - grafikkortet, bedre hukommelse eller større harddisk er nok de mest oplagte.


    Ok. Jeg kan se at den er valgt med styresystem og det er ikke nødvendigt, da det er uden for de 4000 kr.
    Det var jeg nok ikke tydeligt omkring, det beklager jeg.


    Jeg har kigget på den her http://topdata.dk/product.asp?product=9263
    Det koster godt 600 kr mere, men det kunne være at man kunne spare et par steder på den eller hvad?

  • Hvad siger i til den computer fra Topdata og er grafikkortet udmærket?


    Er rent ind i et irriterende problem med steam på en anden computer. Den steam konto som tilhører computeren er der counter strike source og TF2 på.
    Men når jeg kommer ind ind i C-S, går spillet i stå og ud i windows(7), derefter kan jeg ikke komme ind i spillet. nogle gange kan jeg spille 30 sek., andre gange 5-20 min, før spillet går ned. har opdateret grafikkort driver.


    Når spillet går ned, kommer der en meddelse om at skærmdriveren er genoprettet, kan ikke helt husk ordret hvad der står. Kan det være grafikkortet der er i vejen med?

  • CPU og bundkort er alt andet end imponerende, men til prisen er det nok bare hvad man kan forvente. Grafikkortet er rigtig udmærket. Eneste hage er at strømforsyningen formentlig er noget skrammel.


    Mht. det problem, så kan det måske skyldes overophedning. Tag et kig på temperaturen når spillet kører.

  • CPU og bundkort er alt andet end imponerende, men til prisen er det nok bare hvad man kan forvente. Grafikkortet er rigtig udmærket. Eneste hage er at strømforsyningen formentlig er noget skrammel.


    Mht. det problem, så kan det måske skyldes overophedning. Tag et kig på temperaturen når spillet kører.


    Når du skriver at strømforsyningen er noget skrammel, mener du så den nemt går i stykker eller den har svært ved at trække computeren?


  • Når du skriver at strømforsyningen er noget skrammel, mener du så den nemt går i stykker eller den har svært ved at trække computeren?

    Hej jeg har selv fået hjælp af sakura med lidt forskelligt. Det han mener med at strømforsygningen er noget skrammel er at det højst sandsynligt er en meget billig en og at den ikke yder på samme niveau som bedre strømforsygninger med samme watt og at de ikke er særlig holdbare i forhold til bedre modeller.

  • Jeg ville nok tage en Komplett Gamer Entry. Den koster 3999,- som udgangspunkt, men hvis der er råd til at gå lidt højere er der mange punkter der kan forbedres - grafikkortet, bedre hukommelse eller større harddisk er nok de mest oplagte.


    Ville tage udgangspunkt i denne maskine. Der kan du så fravælge Windows og opgradere ting som processor, grafikkort eller hukommelse.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ville tage udgangspunkt i denne maskine. Der kan du så fravælge Windows og opgradere ting som processor, grafikkort eller hukommelse.


    Ok. Jeg Køber den ved Topdata tror jeg. Har altid fået god service og de andre jeg har købt for nogle år siden, kører endnu.

  • CPU og bundkort er alt andet end imponerende, men til prisen er det nok bare hvad man kan forvente. Grafikkortet er rigtig udmærket. Eneste hage er at strømforsyningen formentlig er noget skrammel.


    Mht. det problem, så kan det måske skyldes overophedning. Tag et kig på temperaturen når spillet kører.


    CPU og bundkort er alt andet end imponerende, men til prisen er det nok bare hvad man kan forvente. Grafikkortet er rigtig udmærket. Eneste hage er at strømforsyningen formentlig er noget skrammel.


    Mht. det problem, så kan det måske skyldes overophedning. Tag et kig på temperaturen når spillet kører.


    Mht. det problem, så kan det måske skyldes overophedning. Tag et kig på temperaturen når spillet kører.


    CPU og bundkort er alt andet end imponerende, men til prisen er det nok bare hvad man kan forvente. Grafikkortet er rigtig udmærket. Eneste hage er at strømforsyningen formentlig er noget skrammel.


    Mht. det problem, så kan det måske skyldes overophedning. Tag et kig på temperaturen når spillet kører.


    CPU og bundkort er alt andet end imponerende, men til prisen er det nok bare hvad man kan forvente. Grafikkortet er rigtig udmærket. Eneste hage er at strømforsyningen formentlig er noget skrammel.


    Mht. det problem, så kan det måske skyldes overophedning. Tag et kig på temperaturen når spillet kører.


    Med hensyn til overophedning, har jeg installeret speedfan:
    GPU: 64c
    System:
    CPU 62C
    AUX: 57C
    HDO: 41
    CPU: 56C
    MB: 253C
    Core 0: 61C
    Core 1: 57 C


    Det er målt der hvor spillet er gået i stå, er det CPU der er for høj?


    Der gik sgu lidt ged i det, med at citerer :-)

  • Har i nogle kommentar til det?


    Med hensyn til overophedning, har jeg installeret speedfan:
    GPU: 64c
    System:
    CPU 62C
    AUX: 57C
    HDO: 41
    CPU: 56C
    MB: 253C
    Core 0: 61C
    Core 1: 57 C

    Det er målt der hvor spillet er gået i stå, er det CPU der er for høj?

    Der gik sgu lidt ged i det, med at citerer :-)