Lydløs PC, men hvad kan den klare af opgaver?

  • Hej jeg har set lidt på casekings.de lydløse løsninger, og jeg må sige at jeg er en anelse fristet på at skifte min store gamer maskine ud, med noget mindre og gerne lydløst og strømbesparende.


    Men hvad kan sådan en lille sag klare, uden at blive alt for presset?
    http://www.caseking.de/shop/ca…e-Whisper-Z77::23831.html


    •Intel Core i3-3240T 2,9 GHz (Ivy Bridge) Sockel 1155 - tray
    •GeIL Dragon RAM Series DDR3-1600, CL11 - 8GB Kit
    •Samsung 840 EVO Series 2,5 Zoll SSD, SATA 6G - 250GB
    •Samsung SN-208DB Slimline Laufwerk SATA DVD-Brenner, schwarz
    •No operating system

    786,00 EUR


    Jeg vil gerne have en maskine med følgende krav:
    - Strømbesparende.
    - Lydløs eller næsten.
    - Lille og kompakt.
    - Til at surfe på nettet med, se film/video materiale, hører musik, se billeder og hente filer på nette med.
    - Den må ikke være så langsomt at det er irriterende at bruge den eller gå på nette med.
    - Den må gerne kunne klare lidt Photoshop og 3d opgaver. (dog ikke det største krav)

  • umiddelbart bør du ikke kunne mærke at du sidder på en så "lille" maskine, den er jo lige så kraftigt som de fleste ultrabooks og det er jo "kun" til gaming og grafiktunge opgaver hvor den vil komme i knæ, ved normalt "office", youtube, musik og den slags bør den bestemt ikke være langsom.


    Men hva med evt og kigge på noget Intel NUC eller sådan noget? Det er måske lidt billigere end løsning for dig.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • umiddelbart bør du ikke kunne mærke at du sidder på en så "lille" maskine, den er jo lige så kraftigt som de fleste ultrabooks og det er jo "kun" til gaming og grafiktunge opgaver hvor den vil komme i knæ, ved normalt "office", youtube, musik og den slags bør den bestemt ikke være langsom.


    Men hva med evt og kigge på noget Intel NUC eller sådan noget? Det er måske lidt billigere end løsning for dig.


    Men du tror godt at den ville kunne klare FullHD (på f.eks en 27"), små spil og små grafiske opgave i Photoshop?


    Jeg er tror at NUC bliver for småt?

  • Har selv en 2100T som er en af Intels mindste og mest strømbesparende kerner, og jeg kan ikke mærke at den er sløv så snart den er startet ordentligt op. Den trækker Netflix i HD (720) imens jeg surfer uden problemer. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |