Ny gamer pc - hvilken?

  • Hej


    Jeg overvejer at købe en ny gamer pc. Er der nogen der har kendskab til hvor jeg kan få det maksimale for omkring 7000 kr.


    Den skal naturligvis være stationær, køre som en drøm og klare det umulige 8)


    Torben

  • Grafikkortet udkommer i morgen, det hedder 290X, og koster knapt 4000kr. desværre.
    Bundkortet socket AM3+ med PCI-Express 3.0
    CPU FX-8350
    8GB 1866mhz CL9 RAM.


    Pris +9000kr. med alt.




    Hvis du skal spare, så kan du tage et HD7950 grafikkort i stedet.


    Pris +6500kr. med alt




    Det er et rigtigt godt system til Battlefield 4.


    Battlefield 4 understøtter 8 kerner, anbefaler 8GB RAM, anbefaler mindst windows 8 64it, er optimeret til AMD, bruger de nye funktioner, som kun findes i 260X, og 290X grafikkortet osv..


    Der er mindst 5 andre fede spil på vej, som er optimeret til AMD CPU/GPU.

  • Skal den være samlet, eller vil du selv samle den?

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Hej
    Den skal helst være samlet, da jeg ikke er så god til byg-selv.
    Jeg har pt en pc fra Topdata:
    POWERGAME-PC-i7-920,HD4890-1GB,500GB,6G-DDR3,DVDRW (POWER-i7-4890).
    Den har fint kunne trække bf3 på max settings, men jeg er i tvivl om hvordan det vil gå med bf4.
    Mvh
    Torben

  • Har lige været inde på Konplett.dk og se hvad de har.
    Hvordan ser denne løsning ud:
    Stødsikker PC-æske
    Cooler Master HAF 912 Adv. BF4 Edt.
    Silver Power SP-SS500 500W PSU
    AMD FX-6350 6-Core Processor
    Gigabyte GA-970A-D3P, Socket-AM3+
    Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB
    Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5
    Seagate Barracuda® 1TB
    Samsung DVD Writer, SH-224DB
    Microsoft OEM Wired Desktop 400
    MS ROYALTY Win 8 Nordic
    MS COA Win 8 Nordic
    BF 4 Presale(Komplett-PC only)
    Garanti - Send ind,
    Pris: 8673

  • 8 GB RAM er rigeligt til gaming. Tag en billigere FX-6300 og et GA-970A-UD3, og gerne en god CPU-køler så du kan overclocke.


    Men egentlig kunne du godt bare beholde dit nuværende system og bare skifte grafikkortet ud.

  • Jeg synes det ser nogenlunde fornuftigt ud. Men 8700,- er meget for en PC med en FX-6350 CPU i. I det prisleje synes jeg, at du burde finde en computer med mindst fx-8350 eller en Intel haswell processor.


    Strømforsyningen kender jeg ikke helt til, men prøv lige at google dens navn og læs nogle reviews om den.


    Radeon 7950 er ganske fint synes jeg, især fordi den har 3gb vRAM, som Battlefield 4 skulle være glad for.


    16 GB RAM er i den høje ende. Hvis du gamler kan du sagtens nøjes med 8 GB, men med 16 GB slipper du for at opgradere de næste par år. 1600 mhz RAM skulle også være fine nok, hvis du kun gamer. Ellers kunne du vælge at finde nogle 1866mhz RAM, men som sagt: det er ligemeget til gaming stort set.


    Så alt i alt fint computer, men personligt synes jeg det er i den dyre ende. Især pga. CPU'en.
    Men det er bare min mening ;)


    Edit: Har først set din nuværende computers' spec. Er enig med Sakkura, opgrader dit grafikkort, det burde være nok. i7-920 er efterhånden en gammel sag, men der er stadigvæk en del krafter i sådan en CPU.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Mange tak for jeres svar.
    Jeg har justeret lidt på sammensætningen. Den kan evt. se sådan ud:


    Stødsikker PC-æske
    Cooler Master HAF 912 Adv. BF4 Edt.
    Silver Power SP-SS500 500W PSU
    AMD FX-8350 8-Core Processor
    Gigabyte GA-970A-D3P, Socket-AM3+
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
    XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5
    WD Desktop Blue 500GB
    Samsung DVD Writer, SH-224DB
    Microsoft OEM Wired Desktop 400
    MS ROYALTY Win 8 Nordic
    MS COA Win 8 Nordic
    BF 4 Presale(Komplett-PC only)
    Garanti - Send ind,

    Prisen er nu 8350 kr. Er det en god sammensætning og en fornuftig pris?

    Torben

  • Jeg havde helt sikkert taget et andet kabinet. HAF er imo bare er møj kabinet. Det larmer helt vildt. harddisk holderne er så dårlig at du nemt kan høre dine harddiske. Jeg får det bare helt dårligt at se på navnet. For gud jeg har brugt meget tid og penge på at få det støjsvag

  • Hej


    Tak for gode råd.


    Det er vigtigt at støjniveauet er så lavt som muligt. Dette kabinet er måske en mulighed. Er det så godt som de lover?


    Corsair Obsidian 550D Midi Tower Sort Blæsere: 2x 120mm Front, 1x 120mm Bag, Lyddæmpet, ATX, mATX, 2x USB 3.0




    Torben