• Hej.


    Jeg skal finde en bærbar til både studiebrug og hjemmebrug.
    Har lidt krav:


    - Tasteturet skal være lækkert at skrive på, og tasterne skal ikke være "løse" og rimelig lydløse.
    - Den skal vise et "ret fint" billede.
    - Skærmstørrelse 15.6".
    - Minimum 4gb ram.
    - Skal ikke have sådan en lille styreknap til musen.
    - Apple er no-go.
    - Ikke mindre end i5 CPU.


    Hvilken bærbar synes I jeg skal kigge på og hvor stort et budget skal man smide efter sådan en bærbar ?


    Har allerede købt en skodbærbar, så håber I kan guide mig lidt :)

  • Hej.


    Du siger den er til skolebrug og hjemmebrug, vil det sige at der slet ikke blive spillet spil på den?


    Hvis det er tilfældet, så kan du spare på grafikken og finde en computer med en SSD harddisk, som du uden tvivl vil blive glad for.


    Når du siger der skal være "ret fint billede" går jeg ud fra, at du taler om opløsningen? I så fald skal du finde en bærbar med højere opløsning end 1366x768.


    Nu er jeg ikke vanvittig meget inde i de forskellige bærbar-mærker, men lidt søgning på edbpriser.dk har givet dette bud:


    http://www.edbpriser.dk/baerba…e531-6885-id-7296386.aspx
    (læg mærke til, at det er en dual-core i5 CPU)


    Den koster lidt over 6100. Du kan virkelig spare meget, hvis du fravælger SSD og høj opløsning på skærmen. Det kan sagtens være, at du kan finde nogle billigere end det, jeg har fundet. Det skal mere forstås som en guideline til hvad du bl.a. kan kigge efter.


    Håber du kan bruge mit indlæg til et eller andet


    Hilsen Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Tak for dit fine svar, Peter.


    Desværre har jeg lidt blandet erfaringer med Lenovo, og holder lidt afstand til deres produkter, medmindre det det bare er sagen.
    Der skal ikke spilles, så et volddigt grafikkort er ikke nødvendigt - den skal udover studiebrug bruges til film og internet.
    SDD disk er heller ikke nødvendigt.


    Har kigget edbpriser, elgiganten osv. igennem, men det er stadig lidt "køb, og håb på det bedste". Hvis nogen evt. har gode erfaringer med en bærbar, der kan dække mine behov, så giv endelig lyd.


    Hvis jeg kunne holde det imellem 4-5.000 kr., ville det være belejligt :)