Ny computer der skal fungere som server

  • Hej.


    Jeg står og skal bruge en pc der nok skal baseres på et micro-atx, da størrelsen tiltaler mig. Er der en stor forskel rent perfomance eller pris så er jeg tilbøjelig til at tage et normalt.


    Serveren skal bruges til at encode lidt video i forbindelse med noget streaming, og derfor er CPU'en vigtigt. Jeg tænker noget i5 4. generation?


    Angående grafik, så er onboard grafik rigeligt, da den nærmest aldrig ville have en skærm tilsluttet alligevel.


    Der skal nok bare en 2x4 gb ram i, med mindre at 2x8 kan laves til en fornuftig pris.


    Angående PSU'en så skal den være så støjsvag som muligt, og gerne bruge så lidt strøm som muligt.


    Jeg tænker at smide en lille ssd i fx. 64 gb til styresystem, også har jeg selv noge western digital red 2x2 tb liggende som jeg regner med at smide i den som lager.


    Det er flere år siden jeg sidst rigtig har været inde i hardware markedet, og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig et lækkert setup hvor jeg får mest for pengene. Generelt skal tingene være så billige som mulige, med mindre at der er tilfælde hvor at det kan betale sig og smide lidt ekstra. Den skal som sagt bruges til ftp og media encodeing.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

    Rettet en gang, sidst af celfa ().

  • Tjoh
    http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_0790.html + PSU + ITX bundkort, ram og processor efter eget valg, så har du en server der også er velegnet som NAS =)



    Haswell'en kan klart anbefales hvis det er noget 24/7 du har gang i, her bruger mit system i idle omkring 15watt med en pico PSU og C7 enabled.


    Det består af


    Asus Z87i-pro
    I7-4770T
    2 x 8GB DDR3L ram
    Intel 330 SSD
    HFX Powernas kabinet. (Bundkortet var lidt en fejl til kabinettet, men det går alligevel)
    Samt 5 x 2TB Seagate LP, men de er slukkede når målingen er foretaget.

  • Var lige ved at recommend xeon med ECC ram. Indtil jeg så hvilken slags serve (hvorfor bliver server rettet til serber på min iphone??) du skulle bruge :p

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Indtil nu kigger jeg på følgende:


    CPU: Core i5 I5-4570 6 MB (Intel Boxed) - 1344 kr
    http://www.edbpriser.dk/proces…tel-boxed-id-7368345.aspx


    Ram: Kingston HyperX blu 2 x 4 GB - 577 kr
    http://www.edbpriser.dk/ram/ki…-2-x-4-gb-id-5137356.aspx


    Bundkort:Der er jeg lidt væk må jeg nok indrømme. Kigger både på atx, micro-atx og mini atx. Ved ikke helt hvad jeg skal se efter? Det skal gerne være så billigt som muligt, husk på at jeg ikke skal have noget graffikort i, så det skal heller ikke være overkill.


    Hvad angår PSU er jeg også helt blank? Den må MEGET gerne være strømbesparende.


    Kabinent tager jeg bare det billigeste der kan findes, med et rimelig udseende.


    Jeg håber meget at der er nogen der kan hjælpe mig med at finde de rigtige stumper! Sig også gerne til hvis i fx. kan finde billigere ram der er lige så gode.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Prøv og tag et kig på EVGA Hadron. Det er et itx kabinet med en 500 wat gold strømforsyning indbygget. Hvis du skal lave en server/pc skal det næsten være itx. Er langt mere praktisk end at havde et stor atx kabinet som fylder. Du skal vel alligevel ikke havde et dedikeret grafikkort til dit system. Så hvorfor ikke tag et itx bundkort.


    http://www.evga.com/articles/00777/

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB