Kan de holde til bf4??

  • Hej alle sammen!


    takket været jeres rådgivning begav jeg mig for to år siden ud i at bygge min egen pc til battlefield 3!


    nu kommer battlefield 4.. og kan min computer holde til det?


    er der nogen ting i ville opgradere af de som jeg har i?


    Socket AM3 Athlon II X4 640 3 GHz
    Radeon HD 6770 1 GB PCIe Sapphire
    Socket AM3 ASRock N68-GE3 UCC
    550 Watt Energon ATX
    4x4096 MB DDR3 1600 MHz CL9 Kingston


    Tænker mest på grafikkortet om det har juice nok i sig?


    Spiller ikk på maks grafik, men der omkring.



    Mvh Bjørn

  • Ja dit grafikkort kommer til at mangle kraft, især når det kun har 1gb ram. Opgradere du til et 7950 3gb eller 760 skulle det være tilstrækkelig.


    Du kan dog også vente og se hvad amd fremviser i dag. Deres event bliver vist på youtube ved 8 tiden ;-)


    En opgradering af dine ram, vil nok ikke være en dårlig ide. 8gb skulle være fint til BF4.


    En gang overclocking af processorer vil på ingen måde skade.


    Havde du foresten udtænkt et budget til denne mulig opgradering? Da problemet ender med at være bottelneck.


    Så det i sidste ender med at det ikke kan betale sig at opgradere medmindre du skifter det meste ud.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB


  • Den kan godt trække spillet, men max. på medium vil jeg tro.


    Opgradering... Tja... Du får i hvert fald ikke brug for mere RAM:-P


    Du bliver nød til at skifte CPU, Bundkort, og Grafikkort for at det kommer til at køre med høje settings.


    Grafikkort mindst: http://www.computersalg.dk/pro…NK&utm_campaign=EDBpriser
    CPU mindst: http://www.computersalg.dk/pro…NK&utm_campaign=EDBpriser
    Bundkort mindst: http://www.computersalg.dk/pro…5a97-le-20-bundkort-atx-s
    Strømforsyning: http://www.computersalg.dk/pro…ro550w-str%C3%B8mforsynin


    Det kan ikke gøres meget billigere - Husk at opdatere bios, det er nemt med det medfølgende program - Bare spørg hvis det er:-)


    BF4's anbefalet krav er windows 8 64bit, vær opmærksom på det.


    Så det er faktisk en helt ny computer... Desværre:-/

  • Jamen det var det jeg frygtede med mit grafik kort!... altså bugdettet er så lidt så muligt.. så må vi se hvad vi ender i..


    kan se de grafikkort ligger i 15-2000 kr... er det så noget som kan køre maks grafik nu? og så holde nogen år?


    Hvilke opgradering af ram? fordi jeg har mig 16 gb ram?


    Hvor lidt overclocking kan jeg slippe afsted med uden at stresse mit grafik kort og std køler for meget?


    og hvilke programmer bruger i til overclocking af CPU og GPU?


  • Glem Overclocking af dit system - Der er kun en vej, og det er mindst 3300kr. sorry.

  • Glem Overclocking af dit system - Der er kun en vej, og det er mindst 3300kr. sorry.


    mhm... En hjemløs vil have lettere ved at overtale Aldi om hans øl var tom da han købte den.. end jeg har ved at overtale fruen om jeg skal opgradere min computer til et spil ;)...


    Men så må julen komme tidligt i år, tak for hjælpen, hellere vide det nok ikke holder end jeg står der d. 29 okt.. og tænker... LAG... =)


    Kan jeg hive mine Kingston ram med videre?

  • mhm... En hjemløs vil have lettere ved at overtale Aldi om hans øl var tom da han købte den.. end jeg har ved at overtale fruen om jeg skal opgradere min computer til et spil ...


    Men så må julen komme tidligt i år, tak for hjælpen, hellere vide det nok ikke holder end jeg står der d. 29 okt.. og tænker... LAG... =)


    Kan jeg hive mine Kingston ram med videre?


    :-) - Ja dine RAM kan du hive videre, og BF4 skulle være optimeret til AMD, HD7950 også er ret godt grafikkort...


    Hvis du alligevel skal vente, så kommer der snart nye grafikkort fra AMD, det gælder om at få fat i et grafikkort med 384bit bus, eller højre.


  • Hvem i alverden har givet dig råd til den maskine. Det er noget skrammel. Men du har i det mindste været heldig nok til at strømforsyningen ikke har givet problemer (endnu). Den er virkelig noget lort. Jeg ville sætte en ordentlig strømforsyning øverst på dagsordenen.

  • 16gb ram??. Jeg kunne havde sværget på at der stod 4096mb, da jeg så tråden i tapatalk :wacko:


    og ja det er klokken 9 ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB


  • Hvem i alverden har givet dig råd til den maskine. Det er noget skrammel. Men du har i det mindste været heldig nok til at strømforsyningen ikke har givet problemer (endnu). Den er virkelig noget lort. Jeg ville sætte en ordentlig strømforsyning øverst på dagsordenen.


    Jeg fandt selv sådan nogenlunde tingende frem, men fik det ændret af folk herinde til hvad jeg har her =)


    Hvad skulle gøre strømforsyning ville skabe problemer? er det bare mærket som er noget bæ?

  • Hvad ville den skabe af problemer? fordi har oplevet den er blevet lidt sløvere, men det kan vel ikke være strømforsyningen? læste noget et sted om det handlede om at få en "stabil" levering af strøm?



    ville løsningen fra dnope længere oppe være holdbar? ikke fordi jeg ikke stoler på hans ord, men så vil jeg nemlig gå den retning og bruge lidt flere penge på de ting =)

  • Det er vigtigt med en god strømforsyning, især når du skifter til nyt hardware. At din PC er blevet langsom er ikke pga strømforsyningen dog.


    De ting som Dnope har forslået har jeg købt (CPU, PSU og bundkort, ikke grafikkort) og jeg synes det er nogle lækre sager. Jeg kan godt anbefale det, især hvis du prioriterer budget meget højt


    Hvis du gerne vil være mere fremtidssikret, kan du evt købe en AMD FX-8350 (8 kerner) eller en Intel Haswell processor. 8 Kerner er måske lidt voldsomt, da mange spil bruger 2-4 kerner, men BF4 anbefaler, at man har en six-core AMD cpu eller en quad-core Intel CPU. Så BF4 kan som minimum udnytte 6 kerner, så måske kan det også have gavn af 8 kerner.


    Intel løsningen er noget dyrere, men du får til gengæld også en rigtig god CPU, hvis du vælger at købe en Haswell CPU, især til spil.


    Angående grafikkort er det især vigtigt med vRAM (der bliver anbefalet 3gb vRAM til BF4.)


    Håber du kan bruge mit svar til noget


    Hilsen Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

    Rettet 2 gange, sidst af p3t3r ().

  • Så BF4 kan som minimum udnytte 6 kerner, så måske kan det også have gavn af 8 kerner.


    Battlefield 4 er optimeret til AMD's 8 kernet CPU'er, og AMD's top grafikkort, så som HD7950, HD7970, 280X, og 290X.


    290X koster ca. 3500-4000kr. men har så også lyd indbygget, igen er Battlefield 4 optimeret til det indbyget lydkort som AMD har lavet - Ret lækkert lydkort.. ;-)


    Med Battlefield 4 tror jeg ikke det er en fordel med en Intel CPU, der kommer flere og flere spil der er optimeret til AMD, da AMD sidder på spille consollerne nu:-)

  • Med Battlefield 4 tror jeg ikke det er en fordel med en Intel CPU, der kommer flere og flere spil der er optimeret til AMD, da AMD sidder på spille consollerne nu:-)


    Hvad er det dog for noget usorteret bavl :whistling: .
    Konsollerne kører med en modificeret APU hvilket vil sige 4 kerner, har Intel måske ikke det ?.


    Er vi ikke enige om, at Intels CPUer ikke bare er kraftigere, men en god del og ikke bare lidt, i forhold til AMD, fordi det er fakta.


    Se på hvem der har noget at vinde, det har AMD i denne omgang, men hvis du tror at det egentlig ændrer ret meget ved hvordan spil opleves, så er du mere fanboy end godt er, i mine øjne.
    Intel sidder på så stor en del af alt hvad vedrører udviklingen af nye platforme til pc, hvor AMD egentlig er gået konsol vejen de senere år(APU), hvilket i mine øjne er fint nok, så længe de ikke glemmer os som gerne vil have en egentlig CPU og selv vil bestemme om der skal være lavet en alt i én løsning eller ikke.
    FX serien, som jegselv har er egentlig en god CPU men chipsettet trænger til en rigtig opgradering, så det kan konkurrere, da 990FX jo egentlig er det gamle 890FX+lidt ekstra og hvor længe har den så lige været på banen, jeg spørger bare ?.


    Problemet ligger i deres egen historie hvor de frasolgte CPU divisionen til Global foundries og har været kontraktligt forpligtiget til at aftage så og så mange CPU'er i så mange år frem i tiden, og Global har ikke været store nok til at følge med udviklingen, da min egen FX CPU er lavet i 32nm og Intel nu kører 22nm, som standard(mener jeg), det holder jo ikke en meter fremover vel ?.


    Chipsettet og FX CPU'en er for gammel i forhold til Intel og det er fakta, og hold nu op med at komme med kæphesten FMAA 3 vs 4, det betyder ikke en flyvende hatfis, så længe konsollerne ikke kan gøre brug af det, da de styrer spiludviklingen. AMD sidder på de nye konsoller, så vidt så godt, men de kan jo ikke opgraderes som en pc, de skal bare køre, samtidig med de skal understøtte bagud i nogle spil(storspil), ellers får hverken MS eller Sony solgt ret mange af de nye konsoller.
    Hvor mange år har PS3 og xbox360 været i handel, jeg mener det er lige omkring de 8-9 år nu og de kører dx9, jeg spørger dig hvor mange pc spillere kender du som stadigvæk hænger fast i dx 9, jeg kender ingen.


    Det eneste vi som pc spillere får ud af det er måske 1-2 frames i de spil som egentlig er udviklet til konsol og bliver portet over til pc ved at have AMD, da Intel slår det hele på rent regnestyrke, derfor er deres 4 kerner nok og AMD har intet modsvar.


    En ting er at BF4 er optimeret til at køre på AMD hardware. Stikker du digselv blår i øjnene og tror det gør nogen forskel ?. Der er alt for mange Intel maskiner derude og de har mere regnekraft end AMD kan hamle på med, så optimeret eller ikke, det handler om at sælge og intet spilhus har råd til at tabe Intel på gulvet ved at lave en markant forskel på hvordan spillet bliver afviklet, det er de da ikke interesseret i, da det kan aflæses på bundlinien med det samme, samt masser af bøvl fra tro kunder til deres spilserier, dertil er EA for kloge.
    Nu er BF4 så optimeret til en 6 kerners AMD og ikke 8, men lad det nu være, sådan er det. Jeg har talt en del med en fyr her fra siden omkrig BF4 beta'en og hvordan oplevelsen for ham var, og han kører med en FX6300 og har et 7950 samt 8GB ram, hans CPU load ligger på 100% og jeg kører med en 8 kernet og et crossfire setup som ligger meget tæt på hans ydelse, og min CPU load ligger på 70 på alle kerner i intense kampe og mange spillere. Nu ved jeg godt det er en beta, men vi er 3 uger+dage fra udgivelse og i mine øjne kommer spillet ud 2-3 måneder for tidligt og som altid med DICE/EA så må man jo forvente den første store patch kommer lige inden jul, så alle er glade og freden kan sænke sig over os alle.


    Nu glæder vi os jo alle til at se charts fra AMDs nye storkort 290x og hvad prisen på grisen bliver, men bliver den ikke over 35-4500, så tager det lige nøjagtig 2 måneder, så har jeg et nyt crossfire setup.
    Mit 2x5850 setup har tjent mig godt, rigtig godt i 3 år, og intet har kunnet overbevise om at, det har været værd at opgradere før nu, da dette er anden generation af corenext, så burde mirostutter hører fortiden til.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Konsollerne kører med en APU med 8 Jaguar-kerner.


    Det er egentlig rigtig, det vidste jeg jo godt når nu du lige påpeger det, det var min fejl.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.