stationær gamer comp.

  • Hej Alle


    Min gamle computer er gået ned, og da jeg endelig er kommet til lidt penge skal de naturligvis gå til en ny computer, som primært skal bruges til gameing. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig lidt respons fra nogle som har virkelig forstand på det. Her er mine overvejelse, som er genereret på baggrund af proshops "byg din egen computer". Det primære er i realation til RAM, PSU, GPUvalg og køler, men ellers så bare giv los.



    Processor:Intel Core i5-4670K - 3.4 GHz (4 kerner - 4 tråde) - Haswell (Ulåst multiplier)
    CPU Kølere:Cooler Master Hyper 412S - Støjsvag (16-22 dBa) - Universal
    Bundkort:Asus Z87-A (C2) - Haswell
    Hukommelse:Kingston HyperX Beast Dual Channel DDR3-2400 - 8GB (2x4GB)
    2xGrafikkort:Asus GeForce GTX 770 Overclocked - 2 GB GDDR5
    Harddisk 1:Samsung 840 Pro SSD - 128GB (muligvis en lidt større)
    Harddisk 2:Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB
    Kabinet:Fractal Design Define XL R2 - Støjdæmpet - Black Pearl
    Strømforsyning:Corsair HX850 - 80plus Gold - 850W PSU


    Venlig hilsen
    Svenne

  • Man får ikke noget ud af så hurtig RAM. Du kan spare en del ved at tage noget der kører ved lidt lavere clocks.


    SSDen kunne skiftes ud med en 250 GB Samsung 840 Evo. Evo er en del billigere (per GB) end Pro, men kun lidt langsommere. Ikke noget man mærker i praksis.


    I forhold til strømforsyningen er 850W overkill med mindre du regner med at købe et ekstra GTX 770 på et tidspunkt.

  • Noget andet, som måske ikke er så vigtigt, men noget som jeg har tænkt lidt over. Der er mange producenter af de samme grafikkort - er der nogle producenter, som er væsentlig bedre end andre, eller er det stort set det samme? (MSI, ASUS, GIGABYTE osv.)


    venlig hilsen


    Svenne