27" monitor, gerne under 2000 kr.

  • Jeg er på udkig efter en ny monitor på min. 27". Jeg skal bruge den til at se film på, musikredigering samt almindelig computerbrug.


    Jeg har søgt på http://www.edbpriser.dk, hvor det ser ud til at være mulig at finde en til under 2000 kr.


    Men hvad skal jeg vælge. Nogle af de mærker der kommer frem er Philips, Benq og Samsung.


    Nogen der har et input?

  • Hvis du skal have en 27" bør du gå efter en med en opløsning højere end 1920x1080.
    Jeg har selv en 27" med opløsningen 2560x1440, og det er en super lækker opløsning til en 27".

  • Hvad med en koreansk skærm. De skulle være gode til prisen ifølge razethew0rld/Logan.


    Men ellers får Dell virkelig gode reviews :-)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Pas på med de koreanske skærme - Ikke vores egen reklamationsret og en uhyggeligt dyr toldafgift.


    Ville nok personligt nappe den ASUS som Forsberg linker til - Har selv en lidt ældre 25½" (De kalder den 26") på 1920x1200 som fungerer udmærket til spil.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Altså så længe det bare er til musikredigering og almindelig computerbrug, så behøver du ikke gå helt vildt op i specifikke detaljer - du kommer ikke til at mærke den store forskel, hvis du vælger en 27" til 2000 modsat en 27" til 3000, hvis du alligevel ikke spiller meget teknisk krævende spil. Jeg mener endda at den ASUS jeg linker til, har 1ms responstid, så den er jo heller ikke helt ringe, hvis du beslutter dig for at spille lidt på den. (Selvom der godt nok også er andre faktorer der spiller ind :-))

  • Du skal kun købe de meget dyre skærme (Dell ips) hvis du laver ting som kræver høj farve præcision.


    Dog kan jo godt bruge mange penge på din skærm hvis du selv mener at bedre farver og kvalitet er vigtigere end response tid og 120/144

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Er der ikke flere der kan give et råd med på vejen?
    Har en tanke om måske at købe 29" jf. mit tidligere opslag :)
    ... og ellers vil jeg meget gerne vide om den omtalte ASUS er det bedste valg i denne prisklasse (under 2000 kr)

  • Kunne det ikke være en god ide at gå ind til en forhandler som sælger skærme - El-Giganten etc - og simpelthen prøve at kigge på diverse skærme. Det kan give dig et godt indblik i hvilken størrelse skærm (27" eller 29") du bedst kan lide. Her kan du også lægge mærke til om opløsningen er, som du vil have den. Så kan du jo altid gå hjem og finde skærmen på nettet til evt billigere pris :)


    Jeg købte for et års tid siden en fladskærm fra El-Giganten, som er 23,6" og har 5 ms og full HD. Det er i hvertfald perfekt til mit forbrug. Den kostede kun 1000,-, dog var det også en udstillingsvare. Men det hjalp mig i hvertfald til at bedømme, hvilken opløsning der faldt i god jord hos mig.


    Edit: Hvilket grafikkort har du egentlig? Jeg tænker det er relevant, hvis du evt ender med at købe en skærm med højere opløsning end 1920x1080

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Og husk - Stol ALDRIG på farverne og lyset på skærme der er udstillet i butikker. De bliver (sjældent) aldrig kalibreret så de kan sagtens være næsten ens i lys og farve i praksis, men se helt forskellige ud fremvist.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |