Bærbar til grafisk design - Mac?

  • Hej! :)
    Jeg lidt ny i computerverdenen, men leder pt efter en bærbar som primært skal bruges til adobe-pakkens programmer (Photoshop, illustrator m.m.) samt spil som sims 4 (Når det nu udkommer). Jeg har undersøgt det lidt selv og ved at jeg vil have en der mindst har intel core i7 processor, min. 8 gb ram (Ved ikke om det er helt nok?) og et NVDIA GeForce GT740M grafikkort. Jeg vil også helst at den ikke vejer for meget (Hvillket mange beregnet til gaming gør) og er lidt lækker at sidde med, da jeg skal bruge den til hverdag, men jeg vil helst ikke ende med at købe en Mac udelukkende pga. det.
    Er der nogen der har erfaringer med Macbook Pro og ved om det er pengene værd? Jeg har hørt at pc'er i samme matriale er længere om at blive varme og derfor kan bruges i længere tid af gangen, passer det?
    Jeg sidder nemlig i øjeblikket med en HP, som jeg synes hurtigt begyndte at larme og have problemer at komme af med varmen, så frygter at denne her vil gøre det samme.


    Mit bedste bud er i øjeblikket denne her: http://www.elgiganten.dk/produ…15-6-barbar-computer-solv


    • Intel Core i7-4700MQ processor / 2.4/3.4 GHz
    • NVIDIA GeForce GT 740 / 2 GB
    • 12 GB RAM og 1TB (1000 GB) harddisk (HDD)
      (Den vejer 2,19kg)

      Den koster 8499,-


      Er den pengene værd synes I?


      Eller kan det bedre betale sig at købe en som denne her og så opgradere til 12 ram? : http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=794204


      Til slut vil jeg høre om der er nogen der ved hvilken skærmopløsning der er bedst til design-programmerne?

    Håber I kan hjælpe, tak på forhånd!! :D

  • De ser ganske fornuftige ud de to bud du har fundet dig der :9xo


    Men vil du ikke godt love mig, ikke at se dig blind på, at Mac bare er bedst. De fleste tror, at Mac på magiskvis er bedre til grafisk brug. Nogle siger endda, at Adobe pakken passer bedst til Mac.


    Dem som siger det, er folk der ikke har sat sig ind i det. Ja, Mac er et lækkert styresystem, især fordi det kræver mindre hardware for at kunne yde det samme som en PC. Men hvad nytter det, når fx en iMac eller MacBook Pro koster 15.000-20.000kr. Til sammenligning kan jeg få en Windows maskine der kan rykke den så hårdt rundt.


    Så jo, Mac kører bedre sit styresystem, da det kræver mindre. Præcis ligesom iOS og Windows Phone i forhold til Android (Android kræver bare mere). Men tager man prisfaktoren indover, så kan det umuligt svare sig, at få Mac vejen.


    Der er så andre ting på Mac'en der er nice. Byggekvaliteten og mange nye features som de køber rettighederne til igennem Intel fx. Men det er jo netop også derfor man betaler en premium pris for Mac'en. Så jeg siger ikke den er dårlig; Hvad sit projekt, har sin egen løsning. Men lad os nu for guds skyld holde op med psudoargumenterne for, hvad der gør en Mac god.


    EDIT: Jeg sidder til dagligt med Adobe pakken. Primært Premiere Pro, After Effects, men bestemt også med photoshop og Illustrator; Altså alle de store programmer. Vi har både Mac og Windows på kontoret og det er så tydeligt hvad der er hurtigst. Det siger selv dem som sidder på Mac'en. Så længde man sammenligner ydelse krone for krone.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Tak for svaret! :D
    Det er nemlig pga. prisen jeg helst ikke vil købe mac, da den nye mac pro med forsikring kom til at koste de 20.000, hvor de andre her til den halve pris ser ud til at kunne det samme. Tror jeg dropper tanken om en mac så.


    Tror du at de 8 gb ram er nok? Eller skal jeg ofre lidt mere nu det er?


    Jeg har nemlig også denne her i baghånden.. Den har 16 GB Ram og (3,2 GHz). Den koster 8995,- kr, så det er ikke meget mere end HP'en.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=779553#extra
    Men den eneste grund den ikke var med i min første besked er fordi den har 17,3". Tror du det vil være en fordel med så stor en skærm m.h.t. programmerne? Skal bruge en intuos 5 tegnetablet i str L når det er.

  • Jeg ville uden tvivl vælge denne
    Du får en SSD med, 4GB ram mere, et Geforce 750 (4GB) i stedet for en 740(2GB) og en større skærm, hvilket jeg ville foretrække til grafisk arbejde!



    Det eneste sted jeg synes HP'en har en fordel, er at CPU'en er 0,2GHz hurtigere, men det ville jeg på ingen måde vægte højere end alt det andet.


    Det eneste info jeg synes mangler, er hvilken type ram/hastigheder der er på ram/grafik ram, men det er desværre ikke lige oplyst.


    mvh

  • Men vil du ikke godt love mig, ikke at se dig blind på, at Mac bare er bedst. De fleste tror, at Mac på magiskvis er bedre til grafisk brug. Nogle siger endda, at Adobe pakken passer bedst til Mac.


    Enig. Da jeg solgte min Mac Pro var det med tanke på at købe en nyere brugt model. Men prisen gjorde, at jeg nu har skiftet side, og planlægger en Windows Workstation.

  • Jeg kender et par stykker, som har haft en HP Envy. Det er godt nok en til to års tid siden og en ældre model, men den havde virkelig mange problemer med at komme af med varmen. Det har sikkert ændret sig, men læs hellere et par reviews. :)


    Jeg er selv blevet lidt af en MM-Vision fanboy, efter at jeg har købt en og prøvet dem. Der får du også rimelig meget for pengene, blandt andet et noget bedre grafikkort til samme penge, som dem du kigger på har.
    Så jeg synes, at du skal tage dem med i dine overvejelser også. :)


    http://www.mm-vision.dk/produk…oteVision&type=notevision

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB