• Hej. Jeg er på jagt efter en ny bærbar, og mine krav til den er at den skal være lille og have lang batteri tid, da jeg hovedsageligt skal bruge den til at have med på farten.


    Tidligere har jeg sværget til Intels processorer og har blandt andet kigget på nogle med i3 3217U processorer. Men problemet med dem jeg har kunnet finde er, at de ikke har særlig lang batteritid.


    Jeg er så faldet over en model med AMD E1-2500 processor, som har lang batteri tid. Men jeg kender ikke noget til denne processor, og har haft svært ved at finde nogle benchmark test, hvor jeg f.eks. kan sammenligne den med i3 3217U.


    Mit spørgsmål er nu, om denne processor er værd at bruge penge på, eller om man skal holde sig til Intel?.


    Computeren skal ikke bruges til noget tungt (surf, mail, film, og måske lidt office programmer), men jeg ville være træt af hvis den ikke kan slæbe sig selv afsted om nogle få år, bare fordi der kommer nogle nye opdateringer til Windows (dette problem har jeg haft med min gamle Atom baserede netbook).

  • Intel i en bærbar er ofte dårligt til prisen, lad være med det.


    E1-2500, er dog ret dårlig... Du skal kikke efter noget A8-4555M (HD7600G), eller A8-5545 (HD8510G) - De bruger begge under 19watt som er max. TDP for A8-5545 incl. grafikkortet, det er quad core, og de har et godt grafikkort integreret:-)


    Med dem kan du trække Battlefield 3, selvom det ikke er det du skal bruge dem til - Batteritiden er typisk ca. 5 timer, men det svinger meget fra bærbar til bærbar:)

  • Jeg har kigget lidt på de nævnte processorer, men jeg synes ikke udvalget af laptops med disse ser ud til at være så stort. Især ikke i den størrelse laptop jeg søger (11.6").


    Ellers nogle ideer til hvad jeg skal kigge efter? Jeg havde håbet på en batteri tid på 9-10 timer, og en pris på ca. 4000.

  • I den størrelse er det et problem, jeg troede en 13.3 - 15,6" var lille:-P :-)


    Med de krav er det vel hvad du kan få, og hvis der kun er i3 3217U, og E1-2500... E1-2500 er for langsom i mine øjne, så er der kun i3 3217U tilbage.

  • Jeg har kigget lidt på de nævnte processorer, men jeg synes ikke udvalget af laptops med disse ser ud til at være så stort. Især ikke i den størrelse laptop jeg søger (11.6").


    Ellers nogle ideer til hvad jeg skal kigge efter? Jeg havde håbet på en batteri tid på 9-10 timer, og en pris på ca. 4000.

    Det lyder som en ultrabook med haswell i sig :-) tror dog at du vil få problemer med at finde en ultrabook til de penge, hvor der er nogenlunde ydelse/kvalitet

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Ved godt den her ikke passer perfekt ind til dine krav men den er rigtig god til pengende!
    http://www.mm-vision.dk/produk…nr=698041&gruppe=notebook


    Som de andre nævner vil du få svært ved at finde en bærbar på 11" og med 9-10 timer batteri medmindre det er en meget svag CPU :s og det gider du jo heller ikke. Jeg tror du er nød til at nedsætte dine krav eller smide flere penge. Til 4000 får du altså ikke meget af nogle af dine krav.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb