Gamer PC Battlefield 4

  • Hejsa!


    Jeg er en gammel gamer som i tidernes morgen selv byggede min gamer rig. De seneste 3 år har jeg dog anvendt en iMac 27" med i7, 2.93ghz, 16GB 1333 RAM og et HD 5750 1G GFX. Det er gået fint i Battlefield 3, omend ikke på højeste settings.. (Via Bootcamp / windows 7).


    Nu nærmer Battlefield 4 sig (og Elder Scrolls Online i 2014) - og jeg savner at kunne game lidt mere igen og med mere under hjelmen, jeg kan jo ikke opgradere min iMac yderligere..


    Når jeg sidder og kigger hardware i dag, ja så bliver man jo hurtigt forvirret. Jeg har siddet og browset dette forum de sidste 2-3 uger på sidelinien og er dog blevet klogere og så alligevel ikke.. :)


    Jeg er ude efter et "gamer-rig" som er mest value-for-money og som kan opgraderes løbende over de næste 2-3-4 år, intel baseret CPU. GFX er jeg ligeglad med om det er det ene eller andet.


    Da jeg også skal have en skærm da jeg billedredigerer en del (bliver en Dell 2412, anbefalet af Flatpanels), så er budgettet til selve maskinen ca 6-7.000 kr, da skærmen koster ca 3000,- kr.


    Jeg har kigget på Topdata, Komplett samt sharkgaming, men synes det er svært at overskue hvad der giver mest for pengene om som kan opgraderes løbende af mig selv..


    Forslag på setups, enten færdigbygget eller dele til at sætte sammen selv, jævnfør ovenstående?..


    PS: OC er ikke noget jeg er interesseret i...


    På forhånd tak! :)

  • Lige for tiden består gaming computere til den pris af en intel 4670k, gtx 770 og 8gb ram af en eller anden art. et 7970 vil også være et fint valg, da du får spil med det, 3 tror jeg :P




    Færdigsamlet


    Forslag til gaming pc



    1. http://topdata.dk/product.asp?product=9194


    Bygselv


    Processor: 4670k


    Bundkort: msi gaming z87 g45


    Grafikkort: gtx 770/7970 (du får 3 spil med 7970 ;)


    Køler til processor: evt h80i eller noctua NH-U12S/NH-U14S


    Harddisk: seagte 1tb/wd blue 1tb


    SSD: samsung evo/pro 128gb men hvis der er penge til det 265gb


    Kabinet: fractal define arc midi v2



    Ram: corsair 8gb eller crusial 1600mhz/1866mhz så længe det er 1600mhz eller over, gør det faktisk næsten lige meget hvilket mærke det er.


    strømforsyning: xfx core 550

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Tak for svar, indtil videre..


    De har lige offentliggjort specs for BF4 i dag... De anbefaler som recommended, GTX 660 med 3GB RAM, 8GB RAM, Quad Core CPU.


    Kan man spare lidt ved at vælge 660 GTX med 3GB?.. og er arkitekturen til at kunne smide et større kort i om nogle år?


    Vedrørende SSD, er 120GB nok? - Jeg synes det lyder af meget lidt, med photoshop, spil, OS osv installeret?...


    Vil jeg spare det store ved at samle selv - eller findes der et sted hvor jeg kan sammensætte stort set som ønsket?

  • Du får ikke de højeste settings med et GTX 660. De 3 GB hjælper næppe så meget med det kort. Så ville jeg hellere anbefale et HD 7950, der er noget hurtigere og har 3 GB som standard. Koster endda kun lidt mere end et GTX 660 med 3 GB.


    En 120 GB SSD er fint nok - man kan bare ikke installere så mange spil på den ad gangen.


    Du kan spare lidt ved at samle selv, men vigtigere er at du selv kan vælge komponenter og kan være sikker på kvaliteten. Hvis du vil have en skræddersyet færdigbygget computer er Komplett nok bedste bud.

  • Du får ikke de højeste settings med et GTX 660. De 3 GB hjælper næppe så meget med det kort. Så ville jeg hellere anbefale et HD 7950, der er noget hurtigere og har 3 GB som standard. Koster endda kun lidt mere end et GTX 660 med 3 GB.


    En 120 GB SSD er fint nok - man kan bare ikke installere så mange spil på den ad gangen.


    Du kan spare lidt ved at samle selv, men vigtigere er at du selv kan vælge komponenter og kan være sikker på kvaliteten. Hvis du vil have en skræddersyet færdigbygget computer er Komplett nok bedste bud.

    Super, tak for info! :)


    Hvad med CPU, er der noget at spare ved at vælge en lidt "mindre" i5?...


    Mht SSD, hænger det så stadigvæk således sammen, at man helst skal have en vis portion fri plads på disken for at systemet kører optimalt? Jeg har kun planer om at have billedredigeringsprogrammer liggende, BF4 (ca 30GB), samt et spil mere evt og Windows.. Billeder vil jeg trække fra eksterne diske, primært - eller ihvertfald sortere på SSD.


    Køling af CPU? - Er vandkøling at foretrække og er det lydløst?


    Kabinet? Er Coolermaster Scout okay? Vil helst gerne have et hvidt.. (bare til en forandring). :)


    Endnu en gang tak! :)

  • Hvis du er sikker på du ikke vil overclocke kan du tage en lidt billigere Core i5 uden K. Core i5-4430 eller 4570 f.eks.
    Du kan i så fald også tage et billigere bundkort, Asus B85M-G eksempelvis.


    Der behøver ikke være ret meget fri plads på SSDen for at systemet kører upåklageligt. Men jo mere fri plads jo bedre.


    Vandkøling er godt, men det kan kun betale sig hvis man overclocker og vil have ekstra god køling. Ellers er luftkøling billigere og lige så godt. Vandkøling laver mindst lige så meget larm (der skal stadig være en blæser, og desuden en pumpe), men kan køle lidt bedre hvis man køber et af de lidt dyrere kits.


    CM Storm Scout er fint nok. Kabinetter er meget en smagssag.

  • Hardwaren er generelt fin, men mange af priserne er i overkanten. Komplett konkurrerer ikke særligt godt på prisen, med visse undtagelser.


    Nu kommer det også an på om du har noget imod at bestille fra flere sider, eller i det hele taget andre steder end Komplett, men du kan få noget tilsvarende til en noget lavere pris ved at shoppe lidt rundt:


    Bundkort: Asus B85M-G
    Processor: Intel Core i5-4440 (marginalt hurtigere end 4430, koster næsten det samme)
    RAM: 2 x 4 GB G.Skill Sniper DDR3-1866 CL9 (lidt hurtigere, lidt billigere)
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 7950 3 GB (måske ikke helt lige så god køler, men flere hundrede kroner billigere)
    SSD: 250 GB Samsung 840 Evo
    DVD-brænder: Samsung SH-224DB
    Strømforsyning: XFX Core Edition 550W (højere kvalitet og lidt højere kapacitet i praksis)
    Kabinet: NZXT Phantom 410

  • Wauw! Det er jo vildt - det ender på 4861,-?.. Det er jo langt under det jeg fandt på komplett.dk..!! :)


    Jeg har faktisk sat et budget på 8000,- på maskine inkl logitech gamermus og tastatur samt kigget på Dell 2713HM, da jeg også redigerer en del billeder.


    Hvis jeg køber spredt efter pris og samler selv, er der så noget i ovenstående eksempel som kan løftes lidt mere, tænker GFX, RAM eller cpu?..


    Endnu engang stor tak til dig Sakkura! :)

  • Har du en lager harddisk? og hvad er det for en model?


    Da hvis du ikke har en ordenlig lager harddisk skal den også regnes med ;)


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=753350

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Til gaming - et bedre grafikkort. Til billedredigering o.lign. kan det være CPUen eller mere RAM afhængig af situationen. Tror en opgradering fra 8 til 16 GB RAM ville være det mest oplagte.

  • Ja det skal lige pointeres at hvis du har en af i5 top-modellerne (2500K, 2600K, 3570K 4670K), så er der i spil højst et par FPS forskel (generøst bud) op til en i7, da Spil simpelthen ikke kan håndtere alle de kerne og tråde simultant - resten sidder bare og sover.


    Så på spilsiden er det udelukkende dit grafikkort (og RAM til en vis grad) der sætter grænsen.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |