1

onsdag, 4. september 2013, 17:42

hvis man skal have en strømforsygning. Som er af kvalitet hvad skal man så vælge nu om dage?

kravene er

Modular så man kan tag kablerne af

750 til 850 w

lydløs

stabil

også som altid må den også gerne være billig :D

2

onsdag, 4. september 2013, 18:11

I den billige ende kunne du tage en XFX 750W Semi-Modular.

Skal den være mere stille kan du gå efter en mere effektiv strømforsyning - 80 Plus Silver eller opefter. Der er en XFX 850W Semi-Modular (Silver) til en rimelig pris, eller en Corsair HX 750 der er 80 Plus Gold.

Eller skal det være endnu bedre kan du tage en Corsair AX760, ved lav belastning slukker den helt for blæseren - så er den fuldstændig lydløs.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Sakkura" (04.09.2013, 18:19)

3

onsdag, 4. september 2013, 19:25

Semi modular er det bare hvor de stik man med sikkerhed bruger er sat til?

Er der meget forskel fra den billige XFX og de andre?

4

onsdag, 4. september 2013, 21:23

Har selv en Corsair HX 750.

Og umiddelbart vil der være større sandsynlighed for at jeg ville kunne høre en tissemyre tisse på gulvet, end blæseren (overdrivelse kan være brugt).

Om ikke andet, så er jeg meget tilfreds med den, men som så mange andre, så er den stik modul opbygget, så du selv kan sætte de kabler til du har behov for, hvorfor du slipper for at have masser af kabler som ikke bliver brugt.

Valgte den i sin tid, fordi jeg synes man fik noget ordenligt produkt til prisen, selvom den måske er lidt højere så vil jeg hellere give de ekstra penge og være sikker..

Kender ikke selv så meget til XFX og strøm forsyninger..

5

onsdag, 4. september 2013, 22:49

Semi modular er det bare hvor de stik man med sikkerhed bruger er sat til?

Er der meget forskel fra den billige XFX og de andre?

Ja, de vigtigste kabler er fast monteret, og så er dem man ikke nødvendigvis har brug for modulære.

Der er ikke nogen vildt stor forskel fra den billige til de lidt dyrere, men lidt højere effektivitet sparer da lidt på elregningen og giver også den smule mindre varme i strømforsyningen (som så kan være en anelse mere stille). Undtagelsen er måske AX760 som har en ekstra trumf i at den kan slukke for blæseren.

6

onsdag, 4. september 2013, 23:57

Jeg har selv den XFX 850 W, den er rigtig lydløs, og yder rigtigt godt :)

i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
MSI Z77A-GD55
WD caviar blue 500 GB
XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
MSI R7950 TF3
Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
Cooler Master HAF X
Asus trådløst netkort
Sleevede kabel extensions

7

torsdag, 5. september 2013, 18:05

super med en masse gode svar :) tænker nemlig at købe et ny nevida 770 også tænkte jeg at min psu måske trængte til at blive skiftet er ved at have nogen år på bagen 5-6 år så den har da gjort det godt :)

Tror valget ender på den fra XFX 850w da den butik jeg skal have grafikkort har den hjemme :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.