Død skærm efter CPU vedligeholdelse

  • Hello Peoples!


    Eftersom min laptop's kølesystem var blevet sløvt tænkte jeg at give det en lille omgang for at optimere det igen. Jeg har aldrig åbnet en laptop før, så jeg følger et par tutorials på youtube for at splitte dyret ad, og kommer så ind til blæseren og CPU'en. Jeg får renset blæseren for støv og fjernet nogle rester af noget størknet cooling-paste på CPU'en og givet det noget nyt. Jeg samler herefter igen laptoppen efter bedste evne og voila, der kommer ingen ting på skærmen ?( (men den lader til at køre fint og der kommer dejlig kold luft ud af siden på den :clap: )


    Hvad er det mest sandsynlige der kunne være sket?


    Er motherboarded så skrøbeligt, at små tryk med fingrene kunne havde ødelagt det? Kunne det være haddrisken jeg var kommet til at ødelægge da jeg tog den ud? (og i såfald, hvordan kan jeg tjekke det? Alle kabler er tilsyneladende puttet korrekt tilbage på sing plads. Synes jeg har været ret forsigtig med at splitte og samle dyret.

  • Hvis du smider model nummer på din bærbare kan jeg tage et kig.


    Lyder umiddelbart som om at du måske ikke har sat kablet mellem motherboard / skærm ordentlig i. Det at den kører er i sig selv et godt tegn - At skærmen er sort (Og jeg går ud fra den vitterlig INTET viser, heller ikke post) er måske lidt mystisk, men det burde kunne "reddes". Hvis det havde været en HDD fejl så havde det stået der efter post.


    Og ja - Et motherboard ER så skrøbeligt - Der skal ikke meget mere end et statisk afladning til at brænde et par kobber baner - Men det er worst case scenarie :)

    SYSTEM:
    CASELABS S3 M. PEDESTAL -ASUS ROG IMPACT - 4770K - 8 GB CORSAIR PLATINUM 2666MHZ CL11 - HD7990.


    KØLING:
    3 X ALPHACOOL 240MM UT60 RADIATORER - SWIFTECH EXTREME DUAL PUMP MCP35X2 - EK CPU BLOK M. DIRECT ON DIE KIT - EK GPU BLOK - LUND RESERVOIR - GENTLE TYPHOON 1850RPM FANS - HEATMASTER II.

  • Hvis du smider model nummer på din bærbare kan jeg tage et kig.


    Lyder umiddelbart som om at du måske ikke har sat kablet mellem motherboard / skærm ordentlig i. Det at den kører er i sig selv et godt tegn - At skærmen er sort (Og jeg går ud fra den vitterlig INTET viser, heller ikke post) er måske lidt mystisk, men det burde kunne "reddes". Hvis det havde været en HDD fejl så havde det stået der efter post.


    Og ja - Et motherboard ER så skrøbeligt - Der skal ikke meget mere end et statisk afladning til at brænde et par kobber baner - Men det er worst case scenarie :)

    Ja, der vises slet ingen ting på skærmen, den lader bare til at være slukket. Jeg har ihvertfald ikke udsat motherboarded for nogle former for strømpåvirkning, tror umiddelbart heller ikke jeg har udsat den for anden fysisk overbelastning.


    Her er hvad jeg lige ved:


    Toshiba Satellite Pro A300 - 1E7 System Unit
    MODEL NO. PSAGDE - 003004N5
    SERIAL NO. 88582693Q

  • Ja, der vises slet ingen ting på skærmen, den lader bare til at være slukket. Jeg har ihvertfald ikke udsat motherboarded for nogle former for strømpåvirkning, tror umiddelbart heller ikke jeg har udsat den for anden fysisk overbelastning.


    Her er hvad jeg lige ved:


    Toshiba Satellite Pro A300 - 1E7 System Unit
    MODEL NO. PSAGDE - 003004N5
    SERIAL NO. 88582693Q

    Kunne desværre ikke finde 300-serien, kun 200-serien - Dog burde kabelføring være den samme (I det mindste typen af kabler).


    Den eneste forklaring jeg har på dig problem er at montering af skærmkablet ikke gik som den skulle - Du leder efter dette kabel:


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/To8e8Za.jpg]




    [Blocked Image: http://i.imgur.com/9pKtfAl.jpg]



    Se om ikke en re-fit af kablet hjælper - Og selvfølgelig at den er vendt korrekt.

    SYSTEM:
    CASELABS S3 M. PEDESTAL -ASUS ROG IMPACT - 4770K - 8 GB CORSAIR PLATINUM 2666MHZ CL11 - HD7990.


    KØLING:
    3 X ALPHACOOL 240MM UT60 RADIATORER - SWIFTECH EXTREME DUAL PUMP MCP35X2 - EK CPU BLOK M. DIRECT ON DIE KIT - EK GPU BLOK - LUND RESERVOIR - GENTLE TYPHOON 1850RPM FANS - HEATMASTER II.

  • Har du prøvet at sætte en ekstern skærm til? :)

    Mobo: ASUS Z87-A, Socket-1150 CPU: Intel Core i5-4670K 3.4GHz
    RAM:Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 GFX: Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB "OC"
    OS SSD: Samsung 840 EVO 250GB SSD 2: Samsung 850 EVO 500GB
    Lager: 3 TB WD Black
    PSU: Corsair HX750W