41

onsdag, 30. oktober 2013, 07:19

Skulle jeg endeligt vælge en WD til desktop brug ville det blive en black, eller måske blue.

Dårlig holdbarhed på Black, Blå, og Seagate diske - Lig specielt mærke til det er en lager disk, ikke en boot disk, der bliver også købt en SSD Disk. *Desuden er hastighedes forskellen ikke ret stor, jeg har haft alle 5 harddiske vi snakker om her.

Svare ikke på Sakkura's beskeder.
Athlon x4 5350@2.1ghz+, 16GB RAM, HD7950, SSD Disk, 2560x1440 AH-IPS, og Win8.1
FPS dur ikke til benchmarks af spil: http://dnope.dk/viewtopic.php?f=8&t=216 http://techreport.com/review/21516/insid…me-benchmarking
Stoler ikke på tests fra Anandtech og Tomshardware.

jesper101996

If you can't make it good, at least make it look good

42

onsdag, 30. oktober 2013, 07:24

Black skal man kun bruge hvis man har brug for at optage 1080p 60fps ned på en stor lager harddisk. Red er til raid . Blue er til normalt brug. Green er lavet til at være strøm besparende.

Intel I5 4690k 3.9Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Asus GTX 770 2GB DirectCUII // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

43

onsdag, 30. oktober 2013, 07:50

Skulle jeg endeligt vælge en WD til desktop brug ville det blive en black, eller måske blue.

Dårlig holdbarhed på Black, Blå, og Seagate diske - Lig specielt mærke til det er en lager disk, ikke en boot disk, der bliver også købt en SSD Disk. *Desuden er hastighedes forskellen ikke ret stor, jeg har haft alle 5 harddiske vi snakker om her.

Og hvad så?
Det eneste der kan bruges til noget her er de respektive return rates hos de forskellige producenter, IKKE hvad der sker indenfor dine 4 vægge.
At du har dårlig erfaring med WD Black, Blue og Seagate kan ligeså godt være fordi at du har været en klovn og kogt dine diske, har brugt en dårlig strømforsyning, har brækket dig udover din computer - det er der ingen der ved.
Du afskriver EN HELT PRODUCENTS produktportfolio pga. nogle enkeltstående dårlige oplevelser, det er ikke bare generaliserende, men også ufatteligt dumt.
Derudover afskriver du WDs black og blue IGEN pga. nogle enkeltstående dårlige oplevelser, det giver ærlig talt ikke meget mening.

Hvis vi skulle følge din logik så skulle jeg fraråde folk at købe Asus fordi jeg har haft et par grafikkort der er stået af, ergo må alt hvad der står Asus på være noget lort?
Det giver ganske enkelt ikke mening.

44

onsdag, 30. oktober 2013, 08:18

Og hvad så?
Det eneste der kan bruges til noget her er de respektive return rates hos de forskellige producenter, IKKE hvad der sker indenfor dine 4 vægge.
At du har dårlig erfaring med WD Black, Blue og Seagate kan ligeså godt være fordi at du har været en klovn og kogt dine diske, har brugt en dårlig strømforsyning, har brækket dig udover din computer - det er der ingen der ved.
Du afskriver EN HELT PRODUCENTS produktportfolio pga. nogle enkeltstående dårlige oplevelser, det er ikke bare generaliserende, men også ufatteligt dumt.
Derudover afskriver du WDs black og blue IGEN pga. nogle enkeltstående dårlige oplevelser, det giver ærlig talt ikke meget mening.

Hvis vi skulle følge din logik så skulle jeg fraråde folk at købe Asus fordi jeg har haft et par grafikkort der er stået af, ergo må alt hvad der står Asus på være noget lort?
Det giver ganske enkelt ikke mening.

Jeg køber ikke en hardisk af gang, når jeg køber harddiske. Og der sidder ikke kun 4 harddiske i vores hoved server, 3 stk Seagate og 2 stk. western digital black kørte for eksempel sammen med 8 stk. 1TB western digital Green.

Så hvis der var problemer, så ville det også ha' gået ud over western digital green, da alle diske sad i samme kabinet, på samme strømforsyning.

Jeg havde ikke skrevet noget, hvis jeg ikke havde bare lidt at ha det i - At du gerne skriver løs, uden selv har ha' prøvet større mængder af et produkt er dit problem, og så synes jeg ikke der er grund til at jeg bruger tid på at kommentere det yderligere.

Svare ikke på Sakkura's beskeder.
Athlon x4 5350@2.1ghz+, 16GB RAM, HD7950, SSD Disk, 2560x1440 AH-IPS, og Win8.1
FPS dur ikke til benchmarks af spil: http://dnope.dk/viewtopic.php?f=8&t=216 http://techreport.com/review/21516/insid…me-benchmarking
Stoler ikke på tests fra Anandtech og Tomshardware.

45

onsdag, 30. oktober 2013, 09:07

Jeg køber ikke en hardisk af gang, når jeg køber harddiske. Og der sidder ikke kun 4 harddiske i vores hoved server, 3 stk Seagate og 2 stk. western digital black kørte for eksempel sammen med 8 stk. 1TB western digital Green.

Så hvis der var problemer, så ville det også ha' gået ud over western digital green, da alle diske sad i samme kabinet, på samme strømforsyning.

Jeg havde ikke skrevet noget, hvis jeg ikke havde bare lidt at ha det i - At du gerne skriver løs, uden selv har ha' prøvet større mængder af et produkt er dit problem, og så synes jeg ikke der er grund til at jeg bruger tid på at kommentere det yderligere.
Såå... fordi du køber mere end 1 harddisk af gangen(Som de fleste der kører en eller anden form for RAID iøvrigt gør), samt har haft 3 stk seagate diske og 2 stk WD black diske som øjensynligt ikke har fungeret som ønsket, så kan du afskrive EN HEL PRODUCENT, samt en anden producents PRODUKTSERIE som værende noget lort?
dvs.... 3 diske ud af hvad... flere millioner solgte på verdensplan er nok til at man kan afskrive en hel producent?
Det er simpelthen for dumt, at du så vælger ikke at købe det er da helt op til dig, man at du vælger at udbasunere overfor andre at de er ved at købe noget 'lort' baseret på det spinkle erfaringsgrundlag er simpelthen tåbeligt - du bør nok fremover skrive hvad det er for et grundlag du rådgiver på så der ingen tvivl er om hvad du mener.
Hehe... så hvad... 3 Seagate diske samt 8 WD green diske er større mængder? Jaja... selvhøjtidelig kan man vel altid være.... ;-)

46

onsdag, 30. oktober 2013, 12:52

I sidste ende kan vi vel for faen, da blive enige om, at diske holder ikke evigt.

Jeg har været uheldig med mange Seagate diske, som er brændt af indenfor garanti, men failraten hos mig ligger lige nu på 10 som er brændt af og 1 som holder stadigvæk, men det er så osse en hybriddisk.

Samsung har jeg haft omkring 10 af osse og de har holdt garantien ud, men er stille og roligt døde hen af vejen, så dem har jeg ingen af tilbage.

WD har for mig holdt hele vejen, dem har jeg aldrig mistet en eneste af, men det er så osse dem som jeg har haft mindst af, men de holder stadigvæk uden problemer, dog har jeg altid købt WD black da den eneste forskel fra deres interprise model er selve firmwaren og intet andet, ellers er de ens.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

47

onsdag, 30. oktober 2013, 13:06

Mine Samsung-diske påstår ellers hårdnakket at de kan holde evigt. Men du har nok ret.

Problemet med WD Green er at de har "IntelliPark" som kan give alvorlige problemer. Især hvis man bruger det som boot-drev.

Seagate Barracuda, WD Blue, Black, Samsung Spinpoint... det er næsten et spørgsmål om religiøs overbevisning. Men WD Green er noget skrammel.

48

onsdag, 30. oktober 2013, 18:01

Jeg er også gået væk fra seagate. fordi jeg synes der var lidt for mange problemer med mine. Flere begynte også at larme. Samsung diskene jeg har haft har været gode. Men er hoppet helt på WD nu da de har virket bedst for mig. Og jeg er glad for min GREEN det eneste minus for mig er at den self slukker og skal bruge lidt tid på at starte på.

Sakkura man er jo heller ikke særlig klog hvis man bruger en GREEN til windows. Det er jo ikke dens formål. også kan det nemt ske den dør. Man tager jo heller ikke en sko på hovedet. :thumbup:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.