Buffalo nas server

  • Hej


    Jeg har en buffalo nas server 6 tb også kaldet LinkStation™ Pro Duo 6 TB / LS-WV6.0TL/R1 som har prøvet og sætte op så min kæreste kan se serveren på hendes pc oppe i hendes lejlighed men jeg ved ikke om man kan sætte den op så hun kan se den i denne computer på sin pc nu hvor vi bor 12 km fra hinanden og vi ville gerne undgå at bruge webaccess for den kan ikke vise alle filer og derfor ville vi høre om nogen ved hvordan vi skal gøre for at lave den til en server så hun kan se den i denne computer på hendes pc når nas serveren står hos mig.




    på forhånd tak



    Med venlig hilsen gubbi25

  • Du skal have åbnet de rette porte i din router for at hun kan få adgang. Jeg vil foreslå at gøre det via ftp, eller allerhelst ftps.


    /ask

  • Kan du ikke "mappe" en ftp til et drev?


    Åbn denne computer, højreklik et eller andet sted og vælg "add network location" og så indtaster du ftp oplysninger der.


    Grunden til at jeg vil holde mig fra "almindelige" shares er at du åbner et stort hul ind til indersiden af dit netværk. Jeg vil også anbefale ftps over ftp for at få kryptering på når du opretter forbindelse direkte ind til din NAS.


    /ask