Kan man tilslutte 3 skærme til 1 grafikkort ??

  • Så vidt jeg husker skal den bruge samme connecter, når du bruger nvdia surround

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nvidias gamle kort understøtter ikke mere end 2 skærme ad gangen, med mindre man har 2 eller flere grafikkort i SLI.


    Nu er jeg ikke den skarpeste til GFX, men er det ikke forkert. Når to kort kobles i SLI deaktiveres udgangende på det ene jo netop for at dette skal "hjælpe" det anden med beregninger.


    Hvad skal den tredje skærm bruges til? hvis den bare skal vise let desktop arbejde, så køb et tilfældigt ekstra GFX og slut den til dette.


    /ask

  • Nu er jeg ikke den skarpeste til GFX, men er det ikke forkert. Når to kort kobles i SLI deaktiveres udgangende på det ene jo netop for at dette skal "hjælpe" det anden med beregninger.


    Njet. Sådan fungerer det ikke hos Nvidia, i hvert fald ikke før 600-serien.


    (Nvidia 3D Surround bruges ikke kun til 3D men også "bare" til Surround med 3 skærme)

  • Quote


    Hvad skal den tredje skærm bruges til? hvis den bare skal vise let desktop arbejde, så køb et tilfældigt ekstra GFX og slut den til dette.


    /ask


    ...eller hvis det er en nyere Intel cpu, bruge iGpu'en til den ekstra skærm.
    Bruger selv denne løsning :)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Jeg har en lille USB adapter jeg bruger til skærm nummer 3.
    Du skal nok ikke bruge den til spil eller krævende grafik, men til normal skrivebords-brug fungerer den ganske glimrende.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra