Underlig opstart af computer

  • Hej Tweak


    Jeg har gennem længere tid lagt mærke til at min computer opføre sig lidt underligt under opstart.


    Når jeg tænder den gør den følgende:


    Starter op i ca 5 sek. Derefter genstarter den og booter op som den skal. også er der ingen problemer. Og den gør det hver eneste gang.


    Den gøre det både med og uden OC.


    Nogle ideer til hvorfor og hvad jeg kan gøre for at få den til at holde op med dette.


    Info på mit system kan ses neden for:

  • hvor langt kommer den i de 5 sec ? og har du ændret windows eller HDD siden...det lyder som om den prøver at boote fra en gammel win xp hdd, som måske ikke er blevet formateret, eller slet ikke er på den HDD linie mere

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tror jeg har samme problem, hvis strømmen har været slået fra. Jeg mener det var noget som blev resettet på bundkortet eller noget. Jeg orkede aldrig at gøre mere ved det, men lærte at leve med det. Ikke at det hjælper dig så meget :/

  • Kunne evt. være du lige skulle justere volt til dine ram og se om ikke problemet er væk.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • kunne være være noget #5 ebo er inde på. med volt på rammen
    et forslag mere kunne være, rammen sættes ned i mhz, særlig hvis der 4 ramklodser.

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts