Ny computer vil ikke starte + løsning (til inspiration)

  • Min nye computer ville ikke starte efter kun 3-5 dages brug: Den reagerede tilsyneladende ikke, når jeg trykkede "on" og jeg kunne kun få liv i den ved at frakoble al strøm (stikket ud af stikkontakten eller strømkablet ud) i minimum et minut og selv da lykkedes det kun hver 2-3 gang. Nogle gange startede den rent faktisk op og lukkede så igen under boot. For mig at se en halvdød strømforsyning.


    Retur til forhandleren (kun kabinet med indhold), der testede og ikke kunne genskabe fejlen.


    Retur til mig, der satte computeren op igen og som det første oplevede at computeren ikke kunne starte. Nøjagtig samme fejl som før forhandleren fik den retur.


    Nå, en lang historie kort: Det viste sig, at fejlen ligger i et defekt displayport-kabel mellem grafikkort og monitor. Ved udskiftning af kablet (i nøjagtig samme porte) opstår fejlen ikke.


    Jeg havde ikke forestillet mig, at et kabelproblem til monitoren kunne få computeren til at opføre sig som om, at strømforsyningen var døende. Anyway - måske nogen kan bruge historien som inspiration.


    Hilsen


    Kasper

  • jo der kan forkomme ,jeg havde pc med defekt hdmi-port på grafikkortet.
    med resultatet, det brænder bundkortet af samt strømforsyning.

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts