• Hej Alle


    Jeg håber der er nogen herinde der vil hjælpe mig.
    Jeg har gået det sidste stykke tid og overvejet at samle min egen PC. Den skal udelukkende bruges til spil. Nu har jeg valgt nogle dele, men da jeg ikke er så erfaren i hardware er jeg i tvivl om jeg har valgt det der passer bedst til mit behov.
    Mit håb er at nogen vil kigge listen med komponenter igennem og komme med kommentarer til mine valg.


    Komponenterne er som følger:
    ASUS Gryphon Z87 bundkort, socket 1150, ATX


    ASUS GTX770-DC2OC-2GD5 grafikkort - GF GTX 770 - 2 GB


    Intel Core i7-4770K Haswell - Box med køler


    Corsair Vengeance - Hukommelse - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 240-pin 1866Mhz


    Cooler Master CM Storm Trooper - bigtower - ATX - Uden PSU


    OCZ PSU 700W ModXStream Pro (semi modular)


    ASUS BW 12B1ST - BD-RE-enhed - Serial ATA


    Seagate Barracuda ST2000DM001 - Harddisk - 2 TB - intern harddisk


    OCZ PSU 700W ModXStream Pro (semi modular)



    Håber I vil hjælpe.


    På forhånd tak



    Andreas

  • Delene ser umiddelbart rigtig fine ud og det skal nok blive en dejlig maskine.


    Men:
    Jeg ville nok smide en SSD i til styresystem.
    Ved ikk om du tit bruger det, men jeg bruger faktisk aldrig mit bd drev til noget som helst, så der kunne måske spares lidt istedet.
    Mht. ram plejer 8gb som regel at være længe nok. Jeg udnytter aldrig alle mine til gaming.


    Edit:


    Hvilke spil er der tale om?

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Tak for input'et. Havde overvejet en SSD, men prisen må ikke blive meget højere.
    Jeg havde også kig på gtx 760 der koster 1000,- mindre, men er det meget svagere?
    Og hvad med kabinettet? Kan billigere gøre det?

  • er helt enig med Dylmer, en SSD gav mig rigtig meget selvom jeg var nødt til at vælge en lille dengang. Check evt den nye test, selvom det er at nye af HiS i Crossfire, så er der meget sammenligning med mange andre kort....så hvad der kan betale sig er lidt nemmere at sige efter at du har kigget på den test..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg ville hellere spare BD drevet og så få en SSD. Den gør bare system så meget hurtigere.
    Hvis du evt. vil spare kan du gå efter den største Core I5'er istedet. Der er rimelig meget sparet og ydelsen i spil skulle næsten den samme. Sådan var det i hvert fald med Ivy Bridge.
    Igen kan 8GB ram nok også gøre det hvis der skal spares lidt.


    Mht. gfx, så ville jeg umiddelbart nok holde mig til 770'eren hvis du spiller krævende spil såsom BF3 og snart BF 4.
    Hvilken skærm har du/skal du have?


    Mit GTX660 Klarer det faktisk rigtig fint i BF3 med alt på high/ultra, men jeg spiller også kun på en 1680x1050@60Hz skærm. Jeg overvejer pt en 1920x1080@120/144Hz skærm og så tror jeg den får svært ved at holde sig over de 60fps i den opløsning.


    Kabinettet kan sagtens gøres billigere, men det er meget en smags sag hvad man kan lide. Men kvalitetskabinetter kan godt købes til 5-800kr også.


    Hvis du overvejer en anden køler kan jeg klart anbefale Cooler Master Hyper 212 Evo. Den er ikk ret dyr. Jeg kører 4,2Ghz på min og den ligger omkring 50-55 grader i BF3 her i sommervarmen.

    Intel Core i5 3570K - CM Hyper 212 Evo - MSI Z77 Mpower - 2x4GB Kingston HyperX T1 1600 Mhz -
    2x MSI NVidia GTX 660 Twin Frozr OC 2GB SLI - Corsair Force GT 120GB SSD SATA3


    HTPC:
    Intel Core i3 2100 - Intel DH67GD - 2x4GB Kingston HyperX Genesis 1600 Mhz - OCZ Vertex 2 60GB SSD SATA2

  • Tja, en af lidt højere kvalitet end OCZ ModXStream, og så eventuelt endda til en lavere pris.


    Med et enkelt grafikkort vil 500-550W være rigeligt. Så kan du tage en XFX Core Edition 550W hvis det ikke behøver være en modulær strømforsyning, eller hvis det skal være modulært så en OCZ ZT-550W eller Antec HCG-520M.


    Hvis du vil have muligheden for SLI skal du helst op i 750W+. Så ville jeg anbefale en XFX XXX Edition 750W Semi Modular.