Ssd/hdd win 8-setup

  • Med to ssd'er på hver 250gb og en hdd på 2tb vil jeg sætte computeren op med:


    Ssd1: win8, Photoshop-programmer, office + andre programmer
    Ssd2: 1-2 udvalgte spil, temp-filer + pagefiler fra win og Photoshop
    Hdd1: usermappe (flyttes fra c, der jo er win-standard) + billeder + film


    Ssd2 fyldes kun med 50-60%


    Er det måden at gøre det på? Andre bud? Does it even matter? Kan jeg fulde ssd1 helt ud, når temp o.l. ligger på ssd2?




    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  • Bare læg din Windows over på en disk og så bagefter kan du se hvad der er plads til ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Bare læg din Windows over på en disk og så bagefter kan du se hvad der er plads til ;)


    Thanks, men du misforstår mig. Jeg er ikke i tvivl om, hvad der er plads til, men jeg spekulerer på, om der er en smart måde at strukturere det på, så jeg får mest performance ud af det.


    Nu har jeg læst lidt op på det på udenlandske sites og jeg har valgt at gøre det, som jeg har beskrevet.

  • Hvis du kan holde disk 2 under de 50% er der mulighed for at den kan køre i SLC mode, dvs. hvor hver hukommelsescelle kun gemmer en enkelt bit i stedet for to. Det giver bedre ydelse. Men det er kun visse SSDer der understøtter det.


    Mht. at fylde disk 1 helt ud, så kan man godt gøre det. Men write amplification har en tendens til at stige når en SSD er næsten fuld, så hvis du kan holde lidt plads fri er det en fordel.