Hjælp til ny Computer

  • Hej Tweak!
    Jeg har i dag færdiggjort mit saml-selv-pc projekt og den består i alt af følgende:


    Case: Corsair Obsidian 650D
    PSU: Corsair AX760i
    CPU: Intel Haswell i7 4770k@3.5ghz
    CPU Cooler: Corsair H100i
    MOBO: ASUS VI HERO socket 1150
    SSD/Storage: 180gb Corsair GS & 1Tb hdd
    Ram: Corsair Vengeance XMS3 - 16gb@2133mhz
    Graphic: MSI Twinfrozr GTX780


    -----


    Mit første problem opstår i det jeg vil spille et nyt spil jeg har købt med til PC'en der hedder 'Grid 2'
    Efter et godt styk tids spil lukker PC'en simpelhen bare ned i sort skærm, prøver i første omgang at lave en reboot hvor den knap når i gang og må reboot igen.
    Det lige sket så jeg er ikke gået ind i spillet igen eller gjort noget, tænkte bare om der var nogen herinde der kunne komme med en forklaring, mit eget bud er at det er noget med RAM'en.


    Jeg har ikk gjort andet i BIOS end at ændre ram hastigheden, som i øvrigt kun var sat til 1866mhz på trods af de er købt med formålet 2133mhz


    Håber der er nogen der kan hjælpe, eventuelt noget med at configurere BIOS ordentligt i forhold til RAM'en


    på forhånd mange tak for tilbagemeldingerne.

  • Dav IGEN nu gør den det også i Metro: Last Light. efter ingen spilletid bare det at skifte grafik settings det B0011er den :C HJÆLP X( X( X( X( X( X( X( X( X( X( X(

  • Allerførst ville jeg opdatere min bios til sidste nye fra Asus website.


    Jeg kan se at der er kommet en ny bios dateret 11/7 2012, kaldet 0711


    DL den, installer og se om ikke problemet er forsvundet. Ellers hent alle de sidste nye drivere til GFX, Chipset o.s.v.
    Reset din bios og prøv igen.


    Check lige om dine ram får den volt de skal have, du er ikke den første som skriver at de har problemer med et Asus board og Corsair ram.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej, har fundet fejlen!
    Efter at have opdateret ASUS BIOS og lidt andet forsøg på at fixe problemet, kørte jeg "Furmark" benchmark på grafikkortet og den her gang lukkede computeren ikke, den lukkede bare applicationen og gav mig en besked om OpenGL og Nvidia.


    Beskeden ser sådan her ud:
    http://imageshack.dk//viewimag…=/imagesfree/JjQ27642.png



    Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse problemet rigtigt.


    På forhånd tak. :)


  • Tyder på den driverfejl til grafikkortet. Hente den nyeste fra nvidia.com