High end bærbar - where to buy?

  • Jeg søger bærbar i prisklassen op til tkr 15 - 16.


    Skal være med god skærm, plads til to harddiske og med intels 4th gen. i7 processor. Chassiset skal være kvali!


    Jeg ville vælge Mm-visions X-serie, men de kan ikke tilsluttes højopløsningsskærm, jf. anden tråd, så nu må jeg prøve noget andet.


    Kan I anbefale noget?


    Har luret lidt på Sonys, men det er generelt 3. generations cpu'er.

  • Mit råd...
    Køb en bærbar til ca. halvdelen af det du vil bruge på den, og når den så om 1½-2 år er blevet for langsom,
    så køb en ny for resten af de penge du havde afsat.


    Ellers kan jeg ikke andet end at anbefale en Macbook Pro.
    Om du så vil kører MacOSX eller Windows, vælger du jo selv.

  • Så vil jeg anbefale MSI, jeg har selv købt den til 10.000 Kr og jeg er rigtig glad for den.


    Den har 2 ssd på 64 gb sat sammen i raid og 1 tb harddisk. Og jeg syntes at den har en "lækker indpakning".


    Jeg ved ikke hvad du mener en højt opløselig skærm er for dig, men den har 17.3" Full HD (1920x1080) anti-glare LCD

    Og MSI har også nogen med bedre (og dårligere) grafik og større (og mindre) harddisk hvis at det er det du vil have!

  • Jeg tænker på min 27" Dell u2711 med ca. 2500 x 1400.


    Som jeg berettede om i en anden tråd, kan den bærbare, jeg ellers havde kig på, ikke udnytte den høje opløsning, da der mangler dvi-udgang og der kun var HDMI 1,2.

  • Hvis det er en PC i den høje prisklasse, så er jeg mest selv til Asus G750, men hvis du skal slippe med en 7-10.000kr, så ville jeg gå efter en MSI GT70 eller GE70 (GE60, GT60).


    Kan evt. kigge her hvor der er nogle forskellige modeller med startpriser, og så er der flere modeller fra Asus og MSI i størrelserne 15.6" til 17.3" hvis du klikker ind på dem. Så er det bare at se hvor langt man vil gå for ydelsen.


    http://www.komplett.dk/k/kcf.aspx?id=10042


    Både Asus og MSI-maskinerne er ret lette at sætte en SSD i også, da der er plads til 2 stk 2.5".

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Tak for gode inputs. Asus-maskinerne passer bedst på de specifikationer, jeg gerne vil have.


    Jeg er egentlig overrasket over hvor relativt få maskiner, der er med de nye intel-cpu'er og min oprindelige forventning var faktisk, at jeg kunne finde en high end-model i Mac- eller Sony Envy-kvalitet, men det er vist helt umuligt.


    Nu er jeg tilbage ved at kigge stationær, som måske i det lange løb også vil være billigst for mig. Også der er mit problem egentlig, at pc-kabinetter er grimme at have stående...


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  • Kører selv med en lille mATX maskine som jeg personligt synes ser super sleek ud.


    Du kan også få det med mITX, hvilket er et perfekt alternativ til en bærbar PC, hvis du gerne vil have noget kompakt.


    Her er et par ideer:
    http://www.komplett.dk/k/kcf.aspx?id=10695

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ok, jeg gi'r mig :-)


    Stationære behøver ikke være så grimme, som jeg havde forestillet mig. Nu har jeg i hvert fald bestilt ny baseret på m-ATX og det har da trods alt givet plads til lidt mere udstyr end jeg kunne have i en bærbar.


    Endnu en gang tak for hjælpen. Nu vil jeg starte en serie af spørgsmål vedrørende optimeringen af den nye computer.

  • hehe fedt nok tillykke med det!
    Kan man se en indkøbs liste bare sådan lidt for sjov ? :P

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Kan man se en indkøbs liste bare sådan lidt for sjov ? :P


    Ja, gerne. Den ser sådan ud... Der kommer nogle smårettelser til den. Bl.a. skal der optisk drev til og GFX'en skal på et tidspunkt byttes og . Så har jeg faktisk ikke tjekket om strømmen er hashwell-kompatibel



    Seagate Barracuda ST2000DM001 - 3.5″ SATA-600 2TB
    Windows 8 - 64bit Licens og medie 1 PC Dansk
    Gigabyte GV-N660OC-2GD grafikkort - GF-GTX660 2GB
    Samsung 840 Series MZ-7TD250 - 2.5″ SATA-600 250GB (2 stk)
    Corsair Hydro Series H100i Extreme Perfomance Liquid CPU Cooler - 120mm 37.68dBA
    Corsair AX860i - 860W 140 mm
    Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz Processor - LGA1150
    Gigabyte G1.Sniper M5 - Micro-ATX LGA1150
    Corsair Vengeance Pro Series - 2x8GB DDR3 1866MHz PC3-15000 CL9
    Corsair Obsidian Series 350D - Micro-ATX