Nyt tastatur, råd, forslag og vildledning søges ;)

  • Hallo Tweakers :)



    jeg skal have mig et nyt tastatur igen, da dem jeg køber åbenbart ikk er holdbare nok, jeg har de sidste mange år sværget til Logitech men jeg syntes sq de er ved at falde af på den, de sidste 3 jeg har haft har ikk holdt mere end et års tid også er knapperne så småt holdt op med at registrere man bruger dem...


    nu var jeg så tilfældigvis forbi MM-Vision i dag og konen fandt (jeps i læste rigtigt konen fandt det) lige noget jeg ikk havde set før nemlig et Mad Catz S.T.R.I.K.E. 7 må indrømme prisen skræmmer mig lidt, men hun var helt pjattet med og vil i øvrigt rigtig gerne have jeg køber det, meeen jeg vil gerne høre om der er nogen derude som har nogle erfaringer med lige netop dette tastatur eller om der er nogen som kan anbefale noget lidt af samme slags eller måske noget helt andet, bare IKKE et Logitech


    jeg har været lidt rundt og finde anmeldelser, de er alle gode, gør det ikk nemmere, men vil gerne høre fra nogen som har brugt det lidt længere end bare 24 timer...

  • jeg bruger det primært til gaming, League of Legends, Diablo, Battlefield Call of Duty sådan lidt af hvert, konen bruger det mest til diverse internet og skrive halløj

  • Vil nok mene at det saitek keyboard er rent bling bling og ikke andet. Hvorfor ikke prøve mechanical keyboard med o-ring?


    Så larmer det ikke mere end et membrane keyboard, samtidig med at et mechanical keyboard gir dig en bedre skrive oplevelse og holdbarhed ;) selvom du måske ikke er den største logitech fan, så synes jeg alligevel du skal tage et kig på logitech g710+, de selv ejer af et selv og nyder virkelig at skrive på det, samtidig med at deres software er amazing.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg synes også at du skal gå efter et mekanisk keyboard, jeg har selv et og er meget glad for det. Når man køber et mekanisk keyboard er der mange forskellige switches, du kan se en lille guide på dem her:
    http://www.overclock.net/t/491…yboard-guide#post_6009482
    Der er også flere videoer hvor man kan høre deres lyde.
    Jeg har et CM Storm Quickfire Rapid, som er god kvalitet og er forholdsvist billigt. Man kan sagtens få bedre alternativer som Filco, men de er som regel en hel del dyrere.


    Gaming PC:
    Microsoft Windows 10 Professional 64-bit
    Intel Core i5 3450 @ 3.10GHz
    2x4GB Kingston HyperX Genesis PnP @ 1600MHz
    MSI Z77A-G45
    Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5
    64GB Kingston SSD + 1TB Samsung HDD
    Dell Ultrasharp 23" U2312HM

  • det skam ikk fordi jeg ikke kan lide Logitech, for det er sådan set det eneste mærke jeg har haft de sidste mange år, jeg er bare træt af at de nemt går i stykker, fx byttede jeg 4 stk G15 ,anden udgave, i træk og det sidste jeg fik retur gav jeg væk i ren arrigskab over lortet skulle byttes så mange gange, så købte jeg et nyt Logitech til 100,- og det er faktisk det der har holdt længst, men så var det jo lige jeg så et godt tilbud på nettet for lidt over et halvt år siden på et G105 og jeg er skam glad for det, bortset fra at nogle af knapperne ikk altid reagere...


    så Logitech fan det er jeg :D jeg VIL bare prøve noget nyt gerne mekanisk, men så var det jo lige konen fandt det der lidt vilde tastatur som jeg er blevet lidt pjattet med nu efter at have læst og set lidt om det, eneste minus jeg hører er mellemrums tasten som er "løs på tråden" om man vil...



    men men men mekanisk er absolut også en vej jeg virkelig gerne vil gå...

  • Jeg kan da undres over hvad pokker du gør ved de KB.
    Jeg har hadt et G15 i mange år, godtnok deres første udgave og skiftede det først ud her for få måneder siden. Det har virkelig holdt til ALT. Spiller en del FPS spil og hader LAG :)


    Jeg vil nok ikke bruge så mange penge, hvis du alligevel smadrer det? Eller du har måske bare været uheldig.


    Har nu et G110 og det fungere super fint for mig :)

  • hehe jeg syntes ikk jeg smadre dem ;)


    det første G15 havde jeg i meget lang tid, men så tænkte jeg at jeg ville prøve anden udgave og det var bare en kæmpe fejl jeg købte det, tasterne blev "trætte" meget hurtigt men Logitech måtte jo kende problemet siden jeg fik byttet 4 stk...


    måske er problemet også at jeg det sidste stykke par gange har valgt at købe de billigere og nægtede at ofrer for mange penge på et godt tastatur, da jeg blev så skuffet over at anden udgave af G15 var sådan noget lort...


    jeg købte kun mit nuværende G105 fordi der var over 50% på det :)



    nu er jeg måske bare nået til det punkt hvor jeg igen vil give mere for at få et ordenligt tastatur og jeg vil gerne have et godt et første gang og ikk ud i det samme problem igen...

  • Das keyboard er også et rigtig godt keyboard, tungt som bare fanden, men man skriver fanme godt på det. Har dog selv et 15 år gammel hp keyboard^^ Man kan sgu bruge de flest så længe de er funktionelle :P

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg købte for ca. 1½ år siden et G19 brugt.


    Efter jeg havde brugt det i ca. 1 måned stoppede 8 tallet på numpaden med at virke, det samme gjorde L CTRL, V H og 4.


    Da jeg ikke kunne fremskaffe en kvitering og logitech ikke kunne hjælpe mig, måtte jeg til sidst bruge vold :P


    Jeg fandt ud af at hvis jeg tager fat i det øverste venstre hjørne af keyboard og det nederste højre hjørne og derefter vrikker det frem og tilbage, så fungere knapperne igen. Jeg har måtte gøre denne øvelse ca. 4 gange det sidste 1½ år.


    Jeg aner ikke hvad der er galt med keyboardet, men dette virker.


    Jeg havde iøvrigt den første version af G15 tidligere som har fungeret upåklageligt - det holdte dog ikke til at jeg spildte et shot små grå ned i det :P

    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM