1

lørdag, 13. marts 2004, 00:46

Hej...

Jeg har lige købt et Abit IC7MAX3 med en P4 3GHz og 1024 MB DDR 3200 Ram.

Inden den havde jeg et Asus A7V266 m AMD XP2000.

På begge systemer kør- rer/te mit Creative GF3Ti500...

I dag har jeg samlet PC'en, og så installerer jeg WinXP. Kort tid efter installerer jeg den nyeste detonator fra www.nvidia.com

Og så efter reboot, stopper PC'en ved den der loadstreg (den blå) og der er noget der piver i PC'en, tæmmeligt højt. Efter 5 sec. fortsætter den.

Når XP er loaded, kommer der igen en 5-10 sec. piven. Noget meget højfrekvent, omkring 10kHz ville jeg tro, dog ikke konstant, men en smule varierende...

Når jeg går ind i skærm egenskaber og går ind under advanceret, piver den også. Faktisk hver gang jeg laver noget som er grafikkort relateret... Så jeg åbner pc'en igen, og lytter, det kommer 100% fra selve grafikkortet!

Jeg er næsten 100% sikker på at det piven ikke eksisterede ved de første boot's uden nvidia driveren installeret... Da jeg sad med mit hovede foran den åbnede PC...

Kan det virkeligt passe? Det piven er ofte kombineret med et større lag. Så det er irreterende at have en så hurtig pc, den lagger hele tiden...

Hvad skal jeg gøre?
Nogen der har prøvet det samme eller lign?
Hvilken driver kan jeg ellers prøve?

Hygge... :cheers:

UPDATE!!!:

Så har jeg prøvet forskellige originale drivere fra Creative = ingen hjælp.

Så prøvede nogle gamle detonator på en cd, hvor jeg fandt 44.03... Nu piver den ikke mere... Yahoo!

Men fra 44.04 går det galt...

Hvad sker der fra 44.04 opefter?

Er der ved et ældre kort som dette overhovedet fordele med nyere driver?

Hvorfor kunne jeg køre kortet på mit Asus med 53.03 driver...

Jeg er helt rundt på gulvet, fejlen er løst. Men jeg vil vide hvorfor og hvad...

:rolleyes:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "12V.dk" (13.03.2004, 01:17)

2

lørdag, 13. marts 2004, 04:06

hmm..jeg ved ik helt hva det kan være, men sæt hovedet ind i compen og hør dig frem til hvor lyden kommer fra. og ellers er det jo nok os på plads med et nyt gfk :)

3

lørdag, 13. marts 2004, 15:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af FlexQ
hmm..jeg ved ik helt hva det kan være, men sæt hovedet ind i compen og hør dig frem til hvor lyden kommer fra. og ellers er det jo nok os på plads med et nyt gfk :)

Han har jo skrevet det kommer 100% fra gfx.. ;)
jeg er lidt lost her.. det giver ikke så meget mening.. prøv at smide det i en vens com og se om det er kortet der er ved at dø.. evt vennens kort i din. du kan jo også købe en anden køler, en zalman feks. Eller sætte strøm til blæseren på kortet et andet sted fra..
btw flex, nice avatar :) det spil styrer :D

4

mandag, 15. marts 2004, 16:32

Det er ikke blæseren på kortet der larmer. Og det kører fint i mit Arschus A7V266... Det er mega weird...

Jo der kommer nyt GFX og 2HDD næste mdr... Har opdelt mit pc køb i 2 trin... Ellers skal jeg spise rugbrød m. slæbesild resten af denne mdr. :rolleyes:

Nå, men det kører stadig fint, med den 44.03 driver...

Weird...

5

tirsdag, 16. marts 2004, 23:48

Ny weird problem...

Nu piver den hvis jeg bruger Excel... :crazyeyes:

Syret...

6

onsdag, 17. marts 2004, 00:11

Alt over 44,03 wil jeg sige er til geforce 4 og over, havde selv et geforce 3 der ikke kunne lide dem over 44.03, så pev mit også

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.