Nye dele kan ikke starte min com op!

  • Har købt nyt bundkort, grafikkort, processor, ram og strømforsyning men kan ikke starte lortet op!



    Har samlet skidtet rigtigt men der sidder et lille lys ved siden af start knappen når jeg så prøver at starte det op så blinker den hurtigt en gang og der sker ikke mere!?



    Har haft sent bundkortet ind da jeg ringede til computersalg.dk mente ham jeg snakkede med at det kunne være det som var defekt. Nu har jeg fået det retur og der var altså ingen fejl på det! Nu snakker de om at det måske er mine RAM. Skriver fra min iPhone og den er ved at løbe tør for strøm kommer med oplysninger ang bundkort og ram! For har virkelig brug for hjælp!!!!

  • Bundkortet er et: GIgabyte 970A-DS3 og mine ram er geil value plus 4gb pc3-12800 cl=9-9-9-28


    Håber at nogen kan hjælpe mig!! Er så rookie når det gælder computer så vil virkelig sætte pris på det hvis en venlig sjæl lige kunne afsætte lidt tid og hjælpe mig lidt ;-)

  • Prøv at forsøge at starte den op med kun 1 blok ram i. Hvis det ikke virker så prøv den anden blok.
    Men sørg for det kun er de nødvendige dele du har i, altså grafikort og ikke mere.


    Hvis det så virker kan du sætte de andre ting i løbende.


    Det kan også være fordi du har spændt bundkortet forkert ned i kabinettet og så der er overgang,
    så vil du få samme fejl.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Hej tak for dig svar skjold!
    Hvordan spændt forkert ? Har haft det i og ud af computeren flere gange så det er lidt mærkeligt hvis eg har spændt det forkert 10 gange eller hvor meget det nu er ;b


    Har prøvet med mine ram. Det hjælp ingen ting! Min bror kommer forbi om lidt med nogle andre ram så prøver jeg lige dem!


    Derudover har jeg haft alt andet sat til et andet bundkort hvor det virkede som det sgu. :/ hvis det med de ram ikke virker så er jeg helt lost!

  • Hej jonathanj1981.


    Det er prøvet :-) desuden har jeg haft tilsluttet et andet bundkort som har kørt med den nye strømforsyning ;)




    Alt undtagen processor, ram og bundkortet har været oppe og køre!

  • En stor mand indrømmer sine fejl :9xo


    Ellers må det være kvaje :drink: ;)

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Strøm til CPU eller GFX??


    Kom så... fortæl!

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Det er altid en god idé og fortælle dig så måske andre kan rette den fejl hvis de gør det sammen :P

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • Netop. At lave fejl er menneskeligt. Min sidste brøller var en Dell bærbar der blev ved med at fejle i sin sysprep. Efter 1 måned (ja, en måned) opdagede jeg, at jeg hele tiden forsøgte at give den et navn på 16 karakterer i stedet for 15 som er max tilladt.
    Og det var efter at have haft Dell support til at hjælpe med, og sende en ny harddisk da den gamle til sidst meldte fejl efter 2 ugers intensiv stresstest =P

  • @&)(;?&&6 .... Argh den skide censur ;) desværre gutter :-)



    Fortæl dog hvad der var galt, vi alle laver fejl.


    Det kan jo være at vi andre lære kan noget,


    mvh


    Michael

    ASUS Z170 PRO GAMING, Socket-1151
    Intel Core i5-6600K Skylake Processor
    MSI GeForce GTX 1060 6GB OC
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB
    Samsung ssd 850 evo 500GB

  • dårlig still og spøger folk om hjælp. også ikke give videre af hvad der er galt så andre kan udnytte det. Måske folk husker navnet næste gang du spøger om hjælp

    Præsis!

    ASUS Z170 PRO GAMING, Socket-1151
    Intel Core i5-6600K Skylake Processor
    MSI GeForce GTX 1060 6GB OC
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB
    Samsung ssd 850 evo 500GB

  • Præsis!

    Giver jer kun ret :)

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate