Ny gamer/studie bærbar!

  • Hej :)


    Da jeg skal begynde på HHX efter sommerferien, skal jeg have mig min første bærbar computer.


    Da jeg cykler 5 kilometer til og fra skole skal den være helst ikke være for tung.


    Kravene er, at den skal kunne spille spil de næste 3 år på min. low/mid.


    Regner med at bruge omkring 8.000 - 10.000 kroner på den.


    Da den helst skal være 17,3" har jeg kigget på disse to:


    http://www.komplett.dk/k/ki.as…3-8E9B-BB3EEB25CF18#extra
    - Har ikke SSD
    - Har fire højttalere (som jeg tror er godt)
    - Bagbelyst tastatur
    - Batteriet er ikke så stort
    - Har Cooler Boost teknologi (som vist er bedre end MM-Visions)
    - Vejer kun 2.7 kg


    8.990,-


    http://www.mm-vision.dk/produk…010&gruppe=visionnotebook
    - Har SSD
    - Batteriet er bedre (8-cellet)
    - Vejer 3.2 kg


    8.644,- (inkl. Windows 8)


    Hvilke af disse bærbare skal jeg vælge?
    Er der en bedre bærbar til prisen?

  • af de 2 ville jeg afgjort gå efter den sidste pga SSD hdd og batteri, da det giver dig en mere effektiv og holdbar bærbar til studierne

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jeg synes at selv til en pc har det givet utrolig meget effekt, og til en bærbar kan jeg kun forestille at de giver endnu mere ydelse uden at det koster strøm...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • SSD'en giver dig så meget hurtigere adgang til alt på din maskine, og jeg tvivler på at jeg er den eneste der siger at har du haft en SSD for første gang, så går man aldrig tilbage til en alm. HD til at huse Os på igen.


    Som Fragman osse siger, så bruger den faktisk ingen strøm og har ingen bevægelige dele hvilket i min verden er logiske parametre når man snakker en bærbar.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er modbevist at du får mere levetid på batteriet, hvis du benytter en SSD.


    Med det sagt så vælger man vel dårligt en gamer bærbar for at have lang batteritid, for er batteritid et vigtigt parameter, så bør man kigge efter noget andet ;)


    Med ydelsen er der ingen tvivl om at en SSD er langt at foretrække, og som Ebo siger, så går man ikke tilbage til en HDD efter at have haft SSD ;)


    HDD og SSD er dog det nemmeste at skifte i de fleste maskiner og den MSI kræver det at fjerne 4 skruer, og så kan du vist bare smække en SSD i den og stadig have den almindelige HDD til filer.


    Skal du bruge den til skole, så ville jeg overveje at finde en model med 15.6", da jeg selv har haft en Asus G-serie på 17.3" og du bliver hurtigt træt af at slæbe på den.
    Til dine formål ville jeg vælge denne Y500 fra Lenovo med SLI. Du får ikke bedre batteritid, men du får en PC der er til at have med og ydelsesforskellen fra Ivy til Haswell er til at overse.


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=782572


    Grafikkortene yder på linje med GeForce GTX 675MX.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Men hvis jeg skal have en SSD i MSI'en koster det jo også 1000 kr ekstra...
    Jeg har også selv kigget på Lenovo Y500, men jeg synes at 17,3" passer bedre + den har intet optisk drev.

  • Men hvis jeg skal have en SSD i MSI'en koster det jo også 1000 kr ekstra...
    Jeg har også selv kigget på Lenovo Y500, men jeg synes at 17,3" passer bedre + den har intet optisk drev.


    En SSD er helt sikkert en ekstra tusse værd.
    17,3" er altså kæmpe, og hvem fanden bruger et optisk drev i dag.
    NB! Jeg vidste ikke man kunne gennemføre et studie uden en MacBook Pro :)