Gode computer sider? :)

  • Du kunne jo også bare skrive i dine 3-4 andre tråde ;) men sider som proshop.dk og computersalg.dk er for det meste de billigste der er her hjemme, men hvis du vil være sikker kan du bruge edbpriser.dk

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Snakker du om hardware sider eller færdigbygget computere ?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Komplett, MM-Vision og Topdata. Topdata har nogle af de laveste priser, men der er ikke så meget mulighed for at justere hardwaren, og de sætter nogle gange nogle underlige systemer sammen. MM-Vision er lidt dyrere, men deres systemer er for det meste af høj kvalitet. Dog har de en tendens til at bruge dårlige Raidmax-strømforsyninger. Komplett er heller ikke helt billige, men de har et bredt udvalg af dele man kan vælge til sit system, og der er generelt valgt gode komponenter.


    Jeg ville selv foretrække Komplett, hvis det skulle være en færdigbygget computer.

  • der er vidst ikke nogen som har nævnt


    sharkgaming
    eller
    Extremegaming


    Det er absolut med vanilje fra min side. Jeg ville fraråde de to.


    Shark Gaming bruger billige strømforsyninger fra Cooler Master i de fleste af deres systemer, og så har de ikke selv styr på hvad for noget hardware der er i systemerne. F.eks. reklamerer de med Military Class III på et system med et Asus-bundkort. Men Military Class er MSIs bundkort-gimmick... Mange af systemerne har også et dårligt match mellem bundkort og processor.


    Extreme Gaming bruger billige strømforsyninger fra Thermaltake eller Cooler Master i mange af deres systemer - man skal af med over 10.000 kroner for bare at få en sølle Corsair CX. Og flere af deres systemer spilder penge på en Core i7, mens et hurtigere grafikkort ville være til meget større gavn i spil. Nogle af dem har også dårlige valg på bundkortet, men det er lidt mere henne i småtingsafdelingen.


    Begge steder ser priserne ellers rimelige ud - indtil man opdager at man skal betale ekstra for Windows. :thumbdown:

  • www.dustinhome.dk


    Der synes jeg at man får mere for pengene end de andre steder. Lige nu har de nogle stykker der ikke står pris på, grundet at modellerne er udgået. Der vil dog komme nye modeller indenfor 1-2 måneder. Det er kun deres færdigbyggede computere jeg har set på, men de er billigere end hvis du f.eks selv sammesætter en fra proshop med de samme komponenter.

  • Det er jeg ikke enig med dig i. Man skal af med 6k for en maskine med GTX 650, en hemmelig strømforsyning (dvs. en bunke skrammel), en hemmelig Core i5, et hemmeligt bundkort, og 4 GB RAM (naturligvis også hemmelig).


    De tør ikke engang stå ved hvad de har puttet i systemet - mere tydeligt faresignal kan man ikke bede om. Og så er priserne jo altså ret høje.

  • Deres færdigsamlede computere er de kun underleverandør af, så de har højst sansynligt bare kopieret teksten fra dem. Jeg havde haft kig på deres "Enthusiast XI80 White", men den model er desværre udgået. Der kunne jeg heller ikke se hvilken PSU og hvilken SSD der var i maskinen, men skrev blot en mail og fik svar samme dag. Du skal huske på at deres priser er inkl. windows, hvilket mange af de andre sider har som ekstraudgift. Og 3 års fuld garanti (nogle giver kun 2år).

  • Deres færdigsamlede computere er de kun underleverandør af, så de har højst sansynligt bare kopieret teksten fra dem. Jeg havde haft kig på deres "Enthusiast XI80 White", men den model er desværre udgået. Der kunne jeg heller ikke se hvilken PSU og hvilken SSD der var i maskinen, men skrev blot en mail og fik svar samme dag. Du skal huske på at deres priser er inkl. windows, hvilket mange af de andre sider har som ekstraudgift. Og 3 års fuld garanti (nogle giver kun 2år).


    De er altså ret dyre med deres computere, og oplyser ikke hvad der sidder i computeren - Find et andet sted, det er tydeligt et dårligt sted at købe færdig computer.