Anbefal et godt sata udvidelseskort til dette bundkort.

  • http://www.newegg.com/Product/…aspx?Item=N82E16813130173


    jeg er temmelig sikker på at mit gamle bundkort er ved at falde fra hinanden og derved er to af sata-portene nærmest ubrugelige siden der mistes forbindelse til harddisken i begge(og har desuden checket at det ikke er kablerne der er noget i vejen med).
    de to sidste porte bliver brugt til en enkelt HDD og mit dvd drev så har brug for nogle flere porte og har læst at alternativet er sata expansion eller controller kort.


    siden jeg ikke har prøvet dette før er det ud fra min forståelse at der skal ledes efter et kort som kan sættes ind i enten de små pci-e x1 eller lidt længer pci sokler og bundkortet har to af hver.


    men siden jeg intet ved om hvad jeg burde lede efter vil jeg derfor spørge til råds om et godt og måske billigt kort så hvad er det bedste alternativ hvis jeg kun skal bruge det til ekstra harddiske præcis som var det sat ind i mit bundkort(hvilket bl.a skal bruges til spil osv.)?


    tak.

  • Hej, jeg har kigget lidt nærmere på dit bundkort og det understøtter desværre kun pci-e x1 og det betyder at du er bundet til at finde et controller kort som køre med samme version,
    Det her ville virke i din pc


    nogle gange kan man få controller kort som både har f.eks usb 3.0 samt sata 3.0 (6Gb/s) til en billigere penge, men det kræver som regl altid at ens bundkort understøtter pci-e 2.0 x4.
    som det her f.eks.

    og det gør dit desværre ikke :(

    *GA B75M-D3H
    *I5 3570 3.4Ghz
    *Noctua NH-U9B SE2
    *8Gb 1600Mhz Kingston Ram

    *Nvidia GTX660 2Gb@Stock

    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Western Digital Red - 3Tb
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition


  • tak for anbefalingen men ja, ville have spurgt om der ikke var noget billigere.


    tænkte mere på om der ikke var noget som kunne komme under de 300 inklusive fragt måske fra en anden butik eller noget.


    har ikke reelt brug for de helt gode ting når det kun er noget som skal puste lidt ekstra liv i min computer inden jeg skifter helt over til en ny.


    eller også er det fordi at de skal passe ind i ældgammelt udstyr at de er så dyre ligesom gammel ram =/.

  • ja jeg tror du har ret i det med at gamle komponenter ofte koster meget mere end hvis man købte de nye udgaver, det er typisk altid sådan ! :(

    *GA B75M-D3H
    *I5 3570 3.4Ghz
    *Noctua NH-U9B SE2
    *8Gb 1600Mhz Kingston Ram

    *Nvidia GTX660 2Gb@Stock

    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Western Digital Red - 3Tb
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition