Problemer med at køre Dual Path RAM

  • Hejsa allesammen,


    Je har for nyligt opgraderet min computer med følgende køb:


    V:S: Kabinet, MBO, CPU, RAM


    Enste problem jeg har PT. er at jeg kun kan "se" de 8 gb ram, hvis jeg sætter dem i port 3 og 4, og derved kører udenom dual path.


    Er der en anden løsning end at port 1 og 2 er defekte på en eller anden mystisk vis?


    kan det være min PSU. Den er på 650W, men kan desværre ikke lige komme til at finde flere specs, da jeg ikke er hjemme.?


    Har prøvet at køre med kun 1 ram klods, i 1 port ad gangen og først da jeg når til 3'eren vil PC'en starte op. dette gælde begge mine ram stænger.


    lige så snart der sidder noget i 1'eren og 2 eren så er der kun gang i alle mine blæsere og dioder på bundkortet, og det tager præcis 10 sek. hver gang, før den prøver at genstarte.


    pft.


    FlyZar - Søren

  • Det lyder ihvertfald ikke sundt. Du har selvfølgelig lavet en CMOS / BIOS reset ik?
    Det kunne meget vel lyde som dine kanaler (channels) er røget - dog skal jeg ikke sige det med 100% sikkerhed.

  • tak for svar.


    Jeg har haft batteriet ude i 5 min. er det ikke det samme som at cl cmos?


    Virker det ikke ulogisk at channel 1-2 ryger sig en tur, burde de ikke ryge i brugs rækkefølgen, altså 1-3 og så 2-4?


    Jeg er noget på bar bund.


    FlyZar