Hvad er vigtigst til facebookspil CPU/GPU

  • Jeg står over for at skulle opgradere min mors computer, det den primært bliver brugt til er internettet, og facebookspil (fx farmville). Min oplevelse af det er, at det godt kan køre en smule langsomt/hakkene ind imellem, så jeg vil lige hører hvad der er det vigtigste for at kunne kører de spil mere flydende, cpu, gpu eller ram?


    Jeg har ikke lige nogle specs på computeren, så hvis det er relevant kan jeg nok først få det lagt op en gang i løbet af lørdagen, når jeg har fået computeren hjem til mig...



    På forhånd tak :) :9xo

  • FACEBOOK?
    Så skal hun da have en macbook pro, bare spørg landets gymnasie elever, en nobrand 5k bærbar kan ikke klare det. Næh nej, facebook kræver sku en computer til 15-20k, mindst.

  • FACEBOOK?
    Så skal hun da have en macbook pro, bare spørg landets gymnasie elever, en nobrand 5k bærbar kan ikke klare det. Næh nej, facebook kræver sku en computer til 15-20k, mindst.

    Tak for det meget givende input...


    Kunne vi evt. snakke om hvad FB-spil trækker mest på?

  • De fleste (alle?) Facebook-spil er vist uden hardware-acceleration, og så er grafikkortet uden betydning.


    Men enhver bare forholdsvis moderne computer burde håndtere det med lethed. Tror snarere du skal se efter om der er softwareproblemer - om der kører en milliard ting i baggrunden og/eller computeren er fyldt med malware etc.


  • Tak for det meget givende input...


    Kunne vi evt. snakke om hvad FB-spil trækker mest på?


    De trækker dårligt på noget som helst, netbooks er måske de eneste maskiner der kan få problemer. Derudover kan jeg slet ikke se hvordan en computer med hardware på niveau med core 2 eller bedre kan have nogen som helt problemer. Derfor midt lidt sarkatiske indlæg.


    Sakkura har fat i den lange ende, det er næsten med garanti et software problem. Med mindre selvfølgelig din mor sidder med en Pentium 3 eller en netbook?

  • Tak for svaret :)
    Står over for at skulle formatere computeren alligevel, så må lige se om det hjælper på det:)


    Microsoft security essentials tjekker den også for malware/spyware etc. eller skal der et program til udover MSE?

  • MSE er ret habil, nu har jeg dog ikke brugt windows siden w8 kom, så jeg ved ikke og det stadig er tilfældet. Ellers har spybot search and destroy også altid været et rigtigt godt værktøj.


    Men tjek da lige at drivers til grafikkort virker, at flash er updateret, om der kører titusinde processer i baggrund osv. før du formaterer.

  • Jeg får computeren her senere på eftermiddagen, så kan jeg lige pille lidt ved den hen over weekenden, og forsøge at få den til at køre lidt bedre:)


    Tak for svarende, jeg kommer tilbage hvis jeg får brug for lidt mere hjælp :)

  • Med mindre det er en meget gammel computer, tror jeg det ville være fint bare at opdatere flash / java, og andre opdateringer. Prøv evt. flere forskellige browsere, har før oplevet java problemer i Google Chrome, dog meget sjældent.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Hvad for noget net har i? og hvis du vil had god beskyttelse til computeren så skulle du tage et kig på avast;) men kommer jo også an på hvilket sider der bliver gået ind på.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Så fik jeg kigget på computeren...


    CPU'en er en gammel E4300 1,8GHz
    4 GB Ram
    8600GTS GPU
    OCZ Agility 2 SSD


    Softwaren er altid blevet opdateret, så tror det ligger ved den gamle CPU...


    Det har fået mig til at kigge på et nyt I3 setup


    Corsair 300R
    I3-3225
    2x 4Gb 1600mhz Cl8
    GA-Z77P-D3


    Så kan jeg genbruge PSU'en og SSD'en og anvende GPU'en fra I3'eren


    Er det overkill ram til dette setup?
    Prisen skal gerne holdes på under 3000

  • Det største problem du har der. Til FACEBOOK spil, er ikke din pc's config. Det er Adobe. De er så dumme jeg var nød til at fortælle dem det til en conference. Svaret fra dem var at jeg brugte PC og ikke Mac.
    Skal vi ikke bare sige at de IKKE kan kode.
    Upgrader Flash til Nyeste. Og se om det virker bedre. Hvis det virker. Lad være med at upgradere senere.
    Prøv evt en linux der booter fra USB, og se om det er bedre til bare at browse og spille facebook spil. Maskinen er jo ganske fin som den er.

  • jeg ville overveje de nye amd apu'er istedet for en i3.. vil vove at påstå at du får langt mere for pengene kontra en i3.. kan lige give et eks når jeg er hjemme på min pc.


    EDIT: her er nogle links
    AMD A8-5600K
    Gigabyte FM2 A85X bundkort


    Og så bar' brug de ram du har fundet ;)


    Så kan du bruge GPU'en der er indbygget i amd's processor som vil være yderst rigelig til det brug du har nævnt.

  • Ja AMD nye apu'er er nok et bedre valg end en i3 i dette tilfælde

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • A8-5600K er en af de gamle APUer, ikke en af de nye. Ikke at det gør den store forskel.


    I forhold til en Core i3-3225 er den langsommere som CPU, men den integrerede grafik er hurtigere (også selv om 3225 er den Core i3 med bedre integreret grafik).


  • Køb en APU, den giver dig en meget bedre computer.


    APU: http://www.computersalg.dk/pro…ie-a105800k-38-ghz-4-core
    RAM: http://www.computersalg.dk/pro…res-hukommelse-8-gb-2-x-4
    Kabinet: http://www.computersalg.dk/pro…olution-vsk3000e--minitow
    Bundkort: http://www.computersalg.dk/pro…-gaf2a85xmd3h-10-bundkort
    Kabinet blæser: http://www.computersalg.dk/pro…nt-wings-pure-indsats-me#