Valg af bærbar fra MM-Vision S-Series/X-Series (Købt X4785! Billeder i galleri!)

  • Quote

    Update (2/7/2013):


    Valget faldt på deres "flagskib". D.v.s. X4785. Jeg har lagt billeder op i mit galleri her på siden.


    Galleri:
    MM-Vision X-Series X4785


    ======


    Hej allesammen.


    Jeg kigger lidt på en bærbar fra MM-Vision, og udover at det er ret svært at vælge hvad der er den rigtige for mig har nogle spørgsmål også rejst sig.


    Kort sagt:
    - Jeg kigger på 17.3".
    - Den skal bruges til div. spil som fx D3, SWTOR, SC2, Skyrim. Jeg kan dog nok finde på at kigge på andre, nyere spil i fremtiden, hvis interessen skulle opstå.
    Den skal ikke benyttes til arbejde da jeg dertil har en iMac 27" som klarer sig fint i Photoshop o.s.v..


    MM-Vision tilbyder tre maskiner. Én S-Series, og to X-Series. Den markante forskel lader til at være GPUen.


    - GTX780m
    - GTX770m
    - GTX765m


    Overvejelser:
    - Jeg har kigget på en del reviews og benchmarks, og det lader til at GTX 780m i visse tilfælder yder op mod det dobbelte af GTX 765m.
    - Men prisen er dermed også næsten kr. 5.000,- højere (7.995,- vs. 12.895,-).
    - Jeg vil gerne have mest muligt ud af grafikken. D.v.s. jeg vil meget gerne sigte efter at køre tingene i minimum 'high', og helst på 'ultra'.
    - X-Series kommer med alu-case.


    Konkrete spørgsmål:
    1. Under hardware tilvalg kan man ved X-Series vælge følgende:


    Skærm -> 17.3” FullHD-LED Glare panel 1920x1080 Highcontrast


    Hvad ligger der i dette? Er det en stor opgradering eller noget man bør ignorere?


    2. Er 8 GB RAM stadig tilstrækkeligt? Det lader til at have været tilfældet i rigtig lang tid, og tør jeg antage at det stadig er tilfældet i dag?


    3. Da jeg er lidt i tvivl om hvad jeg har behov for; ville et GTX770m være den gyldne mellemvej?


    Slutteligt:
    Umiddelbart er jeg mest fristet af X-Series m/ GTX770m. Det synes at være den gyldne mellemvej, der danner bro mellem mine lidt ældre spil, og de nyere udgivelser i år (og næste år?).


    Jeg får muligheden for alu-case som virker ret lækkert?


    Jeg får mulighed for at opgradere skærmen (se Spørgsmål 1 ovenfor)?


    Jeg får mulighed for 16 GB RAM (se Spørgsmål 2 ovenfor)?


    Eller er det overkill?


    Håber I kan guide mig lidt. Spørg gerne hvis I har behov for mere info fra min side. Jeg vil bare ikke risikere at "mangle" noget med et GTX765m.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet 4 gange, sidst af Berleburg ().

  • http://www.mm-vision.dk/produk…010&gruppe=visionnotebook
    det er nok den her du leder efter
    den har det hele med nye hasswell cpu samt du spille alt i de nye spil
    men hvis du skal have hele på ultra , skal du have den fra xserien den koster kassen
    http://www.mm-vision.dk/produk…50010&gruppe=pcnotevision

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • http://www.mm-vision.dk/produk…010&gruppe=visionnotebook
    det er nok den her du leder efter
    den har det hele med nye hasswell cpu samt du spille alt i de nye spil
    men hvis du skal have hele på ultra , skal du have den fra xserien den koster kassen
    http://www.mm-vision.dk/produk…50010&gruppe=pcnotevision


    Tak for input. :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Må sige jeg er enig med doittt. Du skal nok op i X-serien, hvis du vil op og game på ultra. :) Men 765m er kraftigere end det 660m som sidder i min, og jeg har endnu ikke oplevet ikke at have kraft nok. Jeg går så heller ikke så meget op i at køre spillene på ultra.


    Derudover har jeg aldrig haft brug for mere end de 8gb hukommelse, som kom med min. :)


    Jeg tvivler også på at den dér glare-skærm (eller high contrast eller hvad forskellen nu er) er de penge værd.


    Og én ting til: Kabinettet som de bruger i S-serien (det kabinet jeg har), er jeg ikke specielt glad for. Der er et eller andet løst ved tastaturet i mit, så det larmer virkelig meget, når jeg taster. Det gør selvfølgelig ikke det store, hvis du ikke skal studere eller sidde med bærbaren i lokaler med andre. Derudover føles det også lidt billigt. Så her er en grund mere til at tage alu-kabinettet i X-serien.


    Til sidst: Kig på deres total-forsikring. Godt nok er det 1.600,-, men det er altså 3 år med din bærbar forsikret mod -alting-. :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Er enig i det de andre siger også - og vil sige som Spixe også siger at jeg har mine betænkeligheder ved den skærm-opgradering der er på X'eren. Nu skriver de jo ikke præcist hvad type panel det er - men umiddelbart virker det jo som at de vil sælge en opgradering hvor du får et panel med en reflektiv belægning ( Glare ) istedet for den AntiGlare (dvs ikke lige så reflektive belægning) hvilket ville være usmart.


    Udover det så er jeg fuldstændig enig i at alu cases er kommet for at blive og de føles altså bare bedre at røre ved og bruge. Jeg havde en kammerat der havde en S serie og kabinettet virker ærligt talt lidt "billigt" sammenlignet med et alu kabinet ;) Men det er jo stadig også MANGE penge at ofre ekstra ;)

  • Tak for jeres input.


    Må sige, at lige nu fører X-Series m/ GTX770M. :)


    Jeg tror dog ikke jeg kan få råd til 780M. Men den (770M) virker som en fornuftig løsning til mig. Da jeg er blevet glad for æstetikken ved Apple-produkter tror jeg at en alu-case ville være endnu mere tilfredsstillende for mig.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Valget faldt på en Vision X-Series X4775 17,3''. I skal alle have tak for jeres input.


    Når jeg modtager den planlægger jeg at tage nogle gode hi-res billeder af den. Det oplevede jeg lidt, at jeg manglede selv, da jeg undersøgte den.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Godt køb, er jeg sikker på. :)


    Ang. billeder:


    https://www.google.dk/search?q…KxO8rEtQa74YGIDA#imgdii=_



    X4775 er bygget over Clevo's P170SM, ligesom min S3768 er bygget over Clevo's W370ET. MM-Vision bruger stort set kun Clevo-kabinetter, så vidt jeg lige ved. Det er ikke kun MM-Vision, som gør dette, men mange andre producenter.
    Her er et review af stort set samme bærbar, som du har købt:


    http://www.notebookcheck.net/R…0SM-Notebook.93315.0.html

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Mange tak. :)


    Javel, så det er den. Det kan blive lidt forvirrende når den går under så mange navne.


    Jeg glæder mig. Jeg håber de kan sende den allerede i morgen så jeg kan have den tirsdag/onsdag. :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • MM-Vision plejer som regel ikke at skuffe så kan sagtens forstå du glæder dig ;) Deres leveringstider er yderst acceptable - Så god fornøjelse med dyret! Håber du nyder den :D

  • Ikke for at fremstå distræt, men jeg har alligevel besluttet mig for at gå efter flagskibet. D.v.s. deres GTX780M. Dette skyldes at jeg synes det virker som en god pris for op mod 50% ydelse.


    Så det bliver den dyreste af dem alligevel. :)


    Tak for kommentarerne, folkens.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Som lovet. Har smidt nogle billeder i mit galleri her på siden.


    MM-Vision X-Series X4785

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • 1 ting man ikke lige kan se, men måske forestiller sig..føles den tung ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • 1 ting man ikke lige kan se, men måske forestiller sig..føles den tung ?


    Den føles ikke tung af sin størrelse. Den er naturligvis stor, og produktbeskrivelsen siger også næsten 4 kg. Men den synes nem at håndtere.


    Ydermere er casen i rigtig lækker og solid byggekvalitet. Ingen knirke-knirke eller rasle-rasle. Det føles som en massiv, solid og robust maskine.


    Den er i øvrigt lavet i alu. Forskellen fornemmer jeg er væsentlig da jeg ikke har nogen af de oplevelser jeg har læst om i.f.t. S-Series med dens plastikdesign.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Den føles ikke tung af sin størrelse. Den er naturligvis stor, og produktbeskrivelsen siger også næsten 4 kg. Men den synes nem at håndtere.


    Ydermere er casen i rigtig lækker og solid byggekvalitet. Ingen knirke-knirke eller rasle-rasle. Det føles som en massiv, solid og robust maskine.


    Den er i øvrigt lavet i alu. Forskellen fornemmer jeg er væsentlig da jeg ikke har nogen af de oplevelser jeg har læst om i.f.t. S-Series med dens plastikdesign.


    Lækkert. Der er ikke meget ved en laptop med heftig indmad, og så føles "billig".
    Tillykke med den. Håber du bliver glad for den.

  • Lækkert. Der er ikke meget ved en laptop med heftig indmad, og så føles "billig".
    Tillykke med den. Håber du bliver glad for den.


    Mange tak! Det er også lidt dét jeg har tænkt. Desuden har jeg vænnet mig lidt til solidt design og det æstetiske. Måske fordi jeg har fået mig en iMac for nogle år siden, og derudover også er glad for min iPad/iPhone.


    Så der er sket nogle forandringer i mine behov.


    Den fungerer super! Jeg er i øvrigt meget fascineret af Windows 8, som jeg aldrig har prøvet før. Jeg synes det er lækkert at navigere rundt i. Jeg ved ikke hvad den udbredte opfattelse af Windows 8 er. Men for mig fungerer det godt.


    Jeg har prøvet følgende spil:


    Path of Exile (kører flydende i 'max').
    SWTOR (er lidt tungere, så er nødt til at gå på kompromis).
    Skyrim (kører flydende i 'max').


    Problemerne i SWTOR mistænker jeg lidt skyldes dårligt design eller ringe grafik engine. Havde dog ingen problemer på min forrige desktop.


    Alt i alt er jeg meget tilfreds, og det er lækkert atter at have en laptop til rådighed. Det er dejligt med den form for fleksibilitet.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Hej har fulgt med i denne tråd et stykke tid, sidder selv i kraftige overvejelser om at købe en Vision-X, da jeg var så uheldig at lynet slog ned i min Macbookpro.


    Syntes dog de nye Mac er alt forn dyre nu så jeg går PC igen :D


    Den maskine du har købt lyder virkelig lækker. Hvad er dine erfaringer nu du har haft den et stykke tid mht.


    Støj fra blæserne f.eks. når du bare ser film?


    Støj ved full on gaming?


  • Hejsa.


    Efter nu at have brugt den i nogle dage er jeg overordnet set meget tilfreds. Den klarer sig rigtig godt performance-mæssigt.


    Dog skal jeg ikke lægge skjul på at den larmer når den skifter til GTX780M. Det er også det jeg har læst i en anmeldelse af en lignende maskine (samme barebone). Så det er nok det største kritikpunkt jeg har. Dog betragter jeg det lidt som en naturlig selvfølge når vi taler om den maskine vi nu gør.


    Det er dog kun når jeg skifter til nVidia-kortet. Når det kører over Intel HD4600 larmer den faktisk ikke særligt meget. Så er det på højde med en almindelig arbejdscomputer. Måske lidt mere. Men ikke noget man rigtig bemærker.


    Jeg bruger den ikke til film. Men jeg vil tro den trækker dette fint over Intel-kortet, og dermed går jeg ud fra at lydniveauet ligger som det gør i forvejen.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Hej Berleburg.


    Jeg har selv en sat og kigget på den her fætter og er ret sikker på at det er den jeg skal have. Men jeg har lige et spørgsmål, som er alt afgørende for mig.


    Kan man fjerne batteriet fra PC'en, så dette ikke ødelægges over længere gaming sessioner hvor man hele tiden har laderen til at sidde i?