hjælp/inspiration til pc (gaming)

  • Nu skriver du ikke så meget om hvad du går efter, så det kan sættes sammen på mange forskellige måder. Her er et setup til lidt under de 8k, uden Windows. De ekstra penge kan så gå til Windows hvis du ikke har i forvejen, og ellers kan du opgradere lidt hist eller her alt efter smag og behag. Du kan også f.eks. tage en mindre SSD og bruge pengene på et kraftigere grafikkort.


    Bundkort: Asus Z87-A
    CPU: Intel Core i5-4670K
    CPU-køler: Cooler Master Hyper 212 Evo
    RAM: 2 x 4 GB Crucial DDR3-1600
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 7950
    SSD: 240 GB Samsung 840
    HDD: 1 TB WD Blue
    DVD-brænder: LiteOn IHAS120
    Strømforsyning: XFX Core Edition 550W
    Kabinet: Corsair Carbide 200R

  • hey Sakkura mange tak for dit bud på en maskine. jeg har kigget rundt for at finde ud af hvad der passer mig bedst men jeg synes bare jeg bliver mere og mere forviret. nogen siger intel og andre siger amd hvad synes du der er bedst. ps. jeg skal kun bruge den til at spille på..

  • jeg har kigget rundt for at finde ud af hvad der passer mig bedst men jeg synes bare jeg bliver mere og mere forviret. nogen siger intel og andre siger amd


    Lige nu tror jeg Intel er bedst til spil med deres nye Haswell CPU - Før Haswell kom anbefalede jeg meget AMD fordi at de er rigtigt hurtige, og fremtidssikre til prisen, i modsætning til en skod CPU som f.eks. I7-3770K. Om 3måneder er det måske anderledes igen, for AMD har jo 8 kerner, og det giver en fremtidssikring som Intel slet ikke kan matche til prisen - Men! Det kræver også, at du har din computer i over 3år, hvis du skal ha' håb om, at nå at få glæde af alle 8 kerner i spil.


    Du har ret, AMD plejer at yde bedst til prisen - Skulle du ud, og købe en billigere computer, så ville jeg helt sikkert ha' anbefalet dig AMD.


    Men som det ser ud lige nu, så er der ingen spil som udnytter mere end 5-6 kerner, og du kan få en 4 kernet haswell til det samme som en 8 kernet AMD koster - Da AMD CPU'en kun bruger halvdelen af sine CPU kerner i spil, så kan den ikke følge med Halswell - Med mindre du selvfølge køber en FX-9590, som jeg ikke vil anbefale.


    Men hvis du vil ha' AMD, og irritere Intel fan's - Så er det selvfølge FX-9590 du skal ha', den er generelt noget hurtigere end Haswell, men den bruger altså også noget strøm... :o)


    Til spil er det vigtigste grafikkortet, så længe du har mindst 4 kerner, FMA3, og mindst 1600mhz max. CL9 RAM.