Blank skærm ved boot, virker fint med onboard graphics

  • Hej Tweak!


    Jeg satte min computer sammen idag alt gik mere eller mindre fejlfrit indtil at jeg satte mit grafikkort i (hd7970)



    Når jeg tænder for computeren virker alle fans, selv dem på grafikkortet kører rundt. Men jeg får stadigt intet billede. Men når jeg tager grafikkortet ud så virker det hele helt fint.


    Det skal siges at selvom at grafikkortet er i så har jeg stadigt skærmen sat i motherboardet, gør det nogen forskel?


    Håber virkeligt nogen vil hjælpe, det er træls at stå med en computer der ikke virker :(

  • Det skal siges at selvom at grafikkortet er i så har jeg stadigt skærmen sat i motherboardet, gør det nogen forskel?


    Ja, det gør den forskel at man får sort skærm. ;)
    Hvis grafikkortet står for grafikken, så er det grafikkortet der skal forbindes til skærmen.

  • Du sætter den primære (boot skærm) i grafikkortet, og resterende på bundkortet. Så skulle de samarbejde helt fint "ud af kassen", så længe du ikke slukker for onboard kortet via BIOS. Hvis der er DVI porte på grafikkortet men ikke skærmene, så kan du få en HDMI ti DVI adaptor.


    Det kán være at visse ting kræver mere opsætning via dit grafikkort's kontrolpanel hvis du tænker multiscreen gaming og lign (f.eks. Eyefinity)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det bedste er helt klart at tilslutte alle skærme til grafikkortet, ikke noget med bundkortet. Det er sådan AMD anbefaler man gør med Eyefinity.


    Hvis indgangene ikke passer kan man bruge en adapter. De er ret billige når det gælder DVI/HDMI eller DVI/VGA. Bliver noget dyrere hvis der er DisplayPort involveret.

  • ...eller DVI/VGA.


    Er kun muligt hvis grafikkortet faktisk understøtter dette. De to formater er ikke kompatible - så kortet skal sende VGA igennem DVI porten.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |