Computer Mareridt ?

  • I kender det alle sammen, man har en computer som "crasher/går op i hårdknude" og man kan ikke finde fejlen selv efter hjælp fra ens kære tweak venner :), man tager derfor beslutningen om at udskifte til nyt bundkort med samme sokkel som sin nuværende cpu og nyt grafikkort just in case, fejlen er hermed korrigeret, man gamer nogle måneder og pludselig opstår samme fejl / lignende fejl. og man tænker FUCK NU DET !


    så er der 2 ting man kan gøre i min verden.


    1. sende den defekte del retur til forhandleren (da 2 års reklamations perioden ikke er overstået)
    2. bide i det sure æble og købe nyt hardware igen.


    Der er fordele og ulemper ved begge modeller


    Ved model 1. kan man resikere at den del som man mener er defekt, slet ikke er defekt og man får derfor en regning fra virksomheden man har indsendt den til for at kigge på din hardware og konstatere at den fejler intet. ergo minimum 500kr spildt på at sende sin hardware retur.


    fordelen ved model 1. er at hvis ens hardware er defekt får man som regl noget nyt som virker retur, ergo penge sparet :)


    ved model 2. får man nyt hardware som man som udgangspunkt må mene at fungere, dog kan det være en omkostelig affære da man skal punge ud igen for nyt hardware. (som vi jo alle ved KAN være dyrt)


    Jeg vil høre jer, i en sådan situation hvor i er usikre på hvad jeres kære computer hardware fejler og i har fået alt det hjælp i kunne få og er stadig i tvivl, uanset hvilken hardware i mener er defekt, hvad gør i så i den givne situation.


    Bruger model 1 og håber på det bedste ?


    Bruger model 2 og tænker fuck det (man vælter sig jo alligevel i penge) ??


    Bruger model 3 - noget helt tredje som jeg ikke har nævnt her ??


    Jeg vil gerne høre jeres svar da jeg selv er i tvivl om hvordan jeg ville håndtere en sådan sag.


    Mvh
    Derog

    *GA B75M-D3H
    *I5 3570 3.4Ghz
    *Noctua NH-U9B SE2
    *8Gb 1600Mhz Kingston Ram

    *Nvidia GTX660 2Gb@Stock

    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Western Digital Red - 3Tb
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition