21

lørdag, 13. marts 2004, 00:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af mulvad
Jeg er temmelig sikker på at man mindsker effekten af køleren hvis man kapsler den ind i et lag maling.

En vigtigt funktion for køleren er jo netop at transportere varmen væk fra cpu m.v. og herefter afgive denne varme tilstrækkelig langt væk.

Maling vil uværgeligt mindske varmeafgivelsen fra selve køleren med mindre man benytter en hels special maling.

/Henrik

Køb radiatormaling. det kan faktisk give bedre temps i visse situationer. men ringere i andre. vi taler dog 1-2 grader her.

22

lørdag, 13. marts 2004, 00:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Johnny

Citeret

Oprindeligt indlæg af Eiberg
Han vil sq nok male den udvendigt Johnny og ikke inden i :] ...
og hvorfor så lige det den bliver da ikke grim uden på, hvis nu det er med plexilåg så var det da lige relavant at male den indeni.
Så spar dine rullende øjne ;)

Undskyld, men hvem fanden ville male sin blok inden i, hvor vandet løber rundt?

Og om det er med plexilåg eller ej er da hamrende ligemeget, hvis han ønsker en sort blok.

Nu skrev han så godt nok at det bare var alm. kølepofiler og ikke vand...

Men du kan da godt få flere rullende øjne.... :]

Intel Core 2 Duo E6550 @ 3.00 GHz
ASUS P5K-VM iG33
ASUS GeForce 7300GT 256MB. Silent
2GB. Mushkin Enhanced PC2-8500 DDR2
Thermalright XP120 m./ 120 mm. 18dB Papst
Antec Fusion V2 HTPC Kabinet

23

lørdag, 13. marts 2004, 01:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af Eiberg
Undskyld, men hvem fanden ville male sin blok inden i, hvor vandet løber rundt?

Og om det er med plexilåg eller ej er da hamrende ligemeget, hvis han ønsker en sort blok.

Nu skrev han så godt nok at det bare var alm. kølepofiler og ikke vand...

Men du kan da godt få flere rullende øjne.... :]

Det ville jeg da gøre, hvis ikke lige et lag lak forringede køleevnen. ;)

24

lørdag, 13. marts 2004, 01:56

tak Hans det var da rart at jeg ikke er den eneste der går op i hvordan det ser ud (vandet irer køleblokken med tiden INDENI dette ville lak/maling forhindre). 8)
Øhhh læs post 1 han skriver køleblok!!!
Køleblok plejer at være i forbindelse med vand ellers skriver man køleprofil, som han så retter det til senere ;)

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

25

lørdag, 13. marts 2004, 10:54

Hvis du vil have den Sølv farvet går du da bare op til din lokale guldsmed og beder om at få den belagt med et lag sølv?!

Når man kan gøre det med babysko osv. kan man vel også gøre det med en køleprofil.
Jeg tror ikke det er sårligt dyrt at få den forsølvet(du kan sagtens gøre det selv) og det giver ihvertilfald ikke en forringelse af varmelednings evnen. :))

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

26

lørdag, 13. marts 2004, 18:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af mdj
Hvis du vil have den Sølv farvet går du da bare op til din lokale guldsmed og beder om at få den belagt med et lag sølv?!

Når man kan gøre det med babysko osv. kan man vel også gøre det med en køleprofil.
Jeg tror ikke det er sårligt dyrt at få den forsølvet(du kan sagtens gøre det selv) og det giver ihvertilfald ikke en forringelse af varmelednings evnen. :))
Fed ide 8)
Det ville nok hæve ydelsen en del :D

27

lørdag, 13. marts 2004, 18:52

Citeret

Hvordan gør man det selv :))

Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick

28

lørdag, 13. marts 2004, 18:54

Citeret

Citeret

Fed ide 8)

Joker du, eller du seriøs. Lyder i mine øre fornuftigt
nok, men hvad ved jeg om varmeafledning

Og hvad med en gang forchromning, villle det være lige så godt ?(

Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Defoss" (13.03.2004, 18:56)

29

lørdag, 13. marts 2004, 21:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af Defoss

Citeret

Citeret

Fed ide 8)

Joker du, eller du seriøs. Lyder i mine øre fornuftigt
nok, men hvad ved jeg om varmeafledning

Og hvad med en gang forchromning, villle det være lige så godt ?(
nej det skal være sølv pga ledeevnen, og ja det er seriøst, der er mange indenfor hifi-verdenen der er begyndt at bruge sølvskiver imellem køleprofiler og kondensatorer og det har en rigtig god effekt :D

30

lørdag, 13. marts 2004, 21:33

Du kan læse om præcis hvordan flere steder på nettet.

det er en proces der hedder elektrolyse hvor du ved hjælp af et bad med syre og nogle ledende elementer + noget strøm overfører sølv til objektet der skal belægges. (meget groft fortalt)

hvis du kan tysk er her en side der forklarer hvordan: http://www.elektronik-kompendium.de/sites/grd/0209102.htm

de findes også på engelsk, det var bare den føste jeg fandt :D

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Malk" (13.03.2004, 21:35)

31

onsdag, 17. marts 2004, 14:50

Det kunne faktisk være reddi cool at få lagt et lag sølv på sin radiator, nogen der har en idé om hvad det sådan nogenlunde koster? Jeg har 2x single radiatorer... til 120mm blæsere.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.