Hjælpe til vurdering af stationlær gamer PC

  • Hej.
    Jeg ville sætter stor pris på hvis i ville hjælpe mig med at prissætte min pc som jeg gerne vil sælge.
    Jeg er i tvivl om hvad der er værd og kunne godt tænke mig et råd fra nogen der ved hvad de snakker om.


    Computerens specs. er:
    - bundkort: ASUS M4A89GTD PRO
    - CPU: AMD Phenom II x6 1090t 3.6 GHz
    - CPU køler: Xigmatek Aegir SD128264
    - Grafikkort: HD 7870 2GB Sapphire
    - DVD drev: ASUS DVD Writer DRW-24B5ST
    - Strømforsyning: Corsair HX650 Modular
    - Harddisk 1: Intel 320 Series 160 GB SSD
    - Harddisk 2: 750 gb SATA Seagate Barracuda
    - RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9
    - Kabinet: Fractal Design Define R4 Black Pearl


    På forhånd tak. :9xo


  • Du må gerne få min vurdering, men den bliver åben, og ærlig... :-P Den er svær at vurdere, du har et super godt kabinet, et ok grafikkort, en ok køler, og en god strømforsyning.


    Det dårligste er dine RAM.


    Andre dele som er en 'varm kartoffel' er SSD disken, CPU, og bundkort - I forhold til ny prisen for dem, så er de et elendigt køb.


    Hvorfor det er sådan, jo for memory controlleren i CPU'en er dårlig, lige som bundkortet ikke understøtter den nye gode FX serie, og rammen er elendig.


    Så du står med en computer, som er samlet af MEGET blandet dele - Noget er super godt, og noget er super dårligt...


    Kabinet, strømforsyning, og grafikkort 'siger' giv mig en FX-4300/FX-6300/fx-8320 CPU, og noget ordentligt 1866mhz max. CL9 RAM, eller et tilsvarende Intel system(f.eks. I7-3570K).



    Computeren har forskellig værdig, efter hvem der skal købe den.


    For ham der køber den, og bruger den som den er - Max. 3000kr.


    For ham som har en del computerdele i forvejen, hugger den op - Og samler noget nyt, sælger resterne - Så er den måske 3000kr. værd.


    Hvis jeg som privat skulle købe sådan en brugt, og ikke ændre på den - Så ville jeg tilbyde 2500kr., og ikke en krone mere.


    I den blå avis, så undre det mig ikke at den ville kunne gi' 3500kr... Sindsyge priser der inde.




    Så som du kan se, din computer er speciel at vurdere - Men du fik et ca. pris nivo.




    mvh. :)