Harddisk, der ikke går i dvale

  • Da jeg ikke synes at kunne finde nogen samsung harddiske mere ?( leder jeg nu efter nogle andre harddiske, som ikke går i dvale når de ikke bruges. Det er for mig et stort problem og noget jeg har oplevet med kun wd og seagate diske. Er der nogen, som kan anbefale en 1tb+ disk til mig?

  • Hvilken OS bruger du?
    Hvis du bruger Windows så prøv at skriv


    Powercfg /change /disk-timeout-dc 0


    ude i en kommandoprompt, denne kommando sætter disk standby tid når den er slået til strømforsyning til 0 minutter hvilket betyder deaktiveret, for at den også gør det når computeren gøre på batteri, hvis det er en bærbar så skal man også skrive


    Powercfg /change /disk-timeout-ac 0


    er diskene slået til en raidcontroller?


  • Det hjalp heller ikke. Nej, der er kun en harddisk i lige pt.

  • Det er ikke nødvendigvis Windows' spareindstillinger der slukker for din HDD. Hvis det er en af de strømbesparende økoharddiske (fx. WD Green) og laptop HDDs bliver det bestemt af harddiskens firmware.


    Hvilket mærke/model er din harddisk?


    Dit spørgsmål inspirerede mig til at gå i gang med at lave et lille antipark program der kan bypasse firmwarens spindown med et lille kontrolpanel til at styre det hele. Ellers kan det gøres via en batch fil og Windows' systemplanlægger medmindre det er en WD Green vi snakker om.
    Sig til hvis du er intra i at teste :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200