Hvad mangler mit setup?

  • Hey guys,


    Jeg har en maskine som jeg primært bruger til at spille på, og jeg har fornyligt skiftet mit nVidia GTX 570 ud med et nVidia GTX 680, men den kører stadig ikke helt som jeg forventer.


    Mit setup er:

    Hvad mangler jeg? Er det mine ram der er for langsomme?


    Jeg spiller på Windows 8 og overvejer at reinstallere Windows 7 for at se om det bliver bedre.


    Umiddelbart har jeg ikke nogen 3d mark score, da jeg aldrig har fundet en kopi der virker i Windows 8. Hvordan kan jeg lave en test?

  • Når du siger at den ikke køre som forventet hvad snakker vi så om?


    Men ja det kan være dine ram, gamle driver til dit 680 og hvilken pci port har du tilslutte dit graffikort til? det vil dog ikke hjælpe at gå tilbage til windows 7, da der ikke er den store forskel, faktisk skulle der vvære overall en 3-5 % forbering ved at gå over til windows 8


    Driver download: http://www.nvidia.com/object/w…t-320.14-beta-driver.html

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Når du siger at den ikke køre som forventet hvad snakker vi så om?

    Jeg havde en forventning om at spillet ville køre over 70fps når den var mest presset i BF3, i 1080p og i høj kvalitet... for at jeg matcher min forvening, og jeg selv synes at det kører godt kører jeg nu 900p og mellem kvalitet...


    Hvilke ram bør jeg købe?


    (mine drivere var de seneste drivere, som ikke var i beta... jeg prøver nu dine beta-drivere)


    ... Hvad mener du i øvrigt med hvilken PCI-port? Det burde vel slet ikke virke hvis det sad i en forkert port? :-O ... går ud fra at den sidder i min PCI-express men uden at vide det...

  • Det var bare om du havde sat den i en 4x eller et 16x pci-e port


    Hvad med de her http://www.computersalg.dk/pro…NK&utm_campaign=EDBpriser

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Din RAM er ikke for langsom, men det ser ud som om du kun har en enkelt blok og derfor kører single channel mode. Det halverer båndbredden, og så kan det godt blive et problem i nogle situationer.


    Er det en Core i5-2500 eller 2500K du har? Lidt ærgerligt hvis det er uden K. Men du kunne stadig overclocke den med 400 MHz. Lidt har også ret.


    Og så er strømforsyningen ret dårlig, men det behøver ikke have noget med ydelsen at gøre.

  • Det har nok også noget med at han kun har 4 gb ram ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Er det en Core i5-2500 eller 2500K du har? Lidt ærgerligt hvis det er uden K. Men du kunne stadig overclocke den med 400 MHz. Lidt har også ret.

    Det er desværre kun 2500... men gør det nogen forskel at overclocke processoren? Det har jeg ladet mig fortælle ikke gør nogen forskel i spil?

  • Hvis du vil et pænt stykke over de 60 FPS, så kan overclocking af processoren gøre en væsentlig forskel. BF3 kræver ikke så meget af processoren i single-player, men multiplayer er en anden snak.


    Og så varierer det jo også fra spil til spil. Skyrim kræver f.eks. næsten mere af processoren end grafikkortet.