SLI Problemer

  • Hej alle sammen,


    Har et problem med at få aktiveret SLI


    Mit setup er:
    Mobo: Z77A-GD65 Gaming
    CPU: i5 2500k
    Grafikkort: 1x gtx 560 ti 2gb, 1x gtx 560 ti hawk


    Har selvfølgelig forbundet dem med en SLI bro, men lader ikke som om det fungerer rigtigt



    Er det ikke muligt at køre SLI med de 2 grafik kort eller er der noget andet jeg har overset?

  • Der ville jeg gå efter det med 2GB ram, den relative lille oc på hawk kortet kan man selv lave på 2GB kortet,
    men om du skal sælge begge og gå efter et andet kommer jo lidt an på hvad du skal bruge dit gfx til i forhold til spil samt opløsning og din pengepung, for selv om du får en god pris for de to kort så skal der jo nok lidt ekstra til for at købe et større.

  • Det kommer meget an på hvilket spil, der er utrolig stor forskel i spil om man køre AMD eller nVidia, men du skal nok op i et AMD HD7950 for at ha samme performance plus/minus alt efter spil som GTX560 ti i SLI,
    her sammenligner jeg med AMD da de er noget billigere end nVidia også lidt langsommere men syntes at den lave pris gør at man nok skal kigge den vej, det billigste 7950 står pt til lige under 2kilo fra nyt.
    http://www.edbpriser.dk/grafik…7950-3-gb-id-7243902.aspx
    Måske kan man også finde et GTX580 brugt til billige penge, et GTX580 og et 7950 ligger ikke så langt fra hinanden, med nok en lille fordel til 7950 igen alt efter spil.

  • Ja crossfire er blevet bedre med tiden og er næsten på samme højde som SLI,
    dog med f.eks. et HD7950 ville du ikke ha brug for crossfire da det yder omkring som to GTX560 ti i SLI alt efter spil.
    Men det er sku svært at sammenligner hvad man måske kunne få ud af to GTX580 ti i SLI med det noget ældre teknologi vs et HD7950 med det nyeste teknologi, det kommer rigtigt meget an på spillet :)
    Hvis jeg var dig ville jeg beholde det 2GB GTX560 ti, sælge det Hawk kort og vendte på hvad AMD har i ærmet med deres kommende 8000 serie som nok kommer Q4 i år, måske kan man på det tidspunkt også finde et brugt HD7970 til gode penge, da der er en masse som skifter til topkortet fra 8000 serien.
    Mulighed 2, hvis du syntes at du oplever en ydelse som du ikke kan leve med lige nu, er at sælge begge dine GTX560 ti kort og måske få 1000-1200kr samlet og så købe et HD7950 eller et HD7970 så har du betydelig bedre ydelse end du kunne få med kun det ene GTX650 ti som du kun kan bruge nu.