PC fjerner spil

  • Hej alle
    jeg byggede en gamer pc her for et par dage siden men efter ti minutter kommer the blue screen of death og genstarter min pc... jeg har også mistet min nøgle til dragon age: origins og kan heller ikke starte skyrim mere...
    mine specs er
    intel core i5-3570k (ikke overclocket)
    msi nvidia geforce gtx 660 ti (fabriks clocket)
    asus p8 z77-v lx


    jeg har holdt godt øje med temperaturen men den skulle hvist ikke være for høj på noget (da jeg spillede battlefield 3 steg min cpu temperatur til 60 grader. normalt??)


    håber på et hurtigt svar, for vil gerne hurtigst muligt kunne spille igen

  • det kunne være virus måske
    men jeg ville da lige opdateret bios kan se der er 13 bios
    http://www.asus.com/Motherboar…V_LX/#support_Download_29
    P8Z77-V LX BIOS 1801 senest nye bios
    kik i din manual hvordan du opdaterer bios
    starter lige pcen for se kommet en nye bios på
    derefter slukker du pcen
    du resetter cmos, ved tage cmosbatteriet ud i 3 min, og sætter det igen, husk ingen strøm på pcen, når du laver det.
    tager strømstikket fra strømforsyning

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • hej igen
    jeg prøvede at gøre som du sagde og jeg scannede min pc for virus og den fandt en trojansk hest. desinficerede filen med kaspersky. virkede ikke... opdaterede min bios til 1801. virkede heller ikke..
    andre forslag??

  • det kan også være en defekt ramklods eller fordi de ram du bruger kræver mere eller mindre strøm end dit bundkort giver som standard. andre muligheder er for lidt strøm til Cpuen...af samme årsag som med ram....jeg ville prøve at pille ½ af ramklodserne ud først og checke hvor meget de skal have som standard...det står ofte på dem.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvis du sidder med windows 7, kan man dekode BSoD fejlen ved at bruge google som værktøj, ellers kan fejlen findes efter næste opstart under kontrolpanel> administrative værktøjer > Event viewer
    alt info om fejlen kan findes der, og man kan lave søgninger ud fra disse.


    mine forslag ligger på grafikdriveren, eventuelt noget der er gået galt eller et program der konflikter... Andet forslag er Windows selv.


    Hvis det er begrænset hvad du har gjort med din maskine siden du byggede den (kun drivere og spil installeret), så kan det være førnævnte trojanske hest har pillet lidt i systemet og derved givet dig problemer.


    Hvis du bruger en grafikdriver fra Windows Update, skift den ud med en fra nVidia selv... disse er som regel en del hurtigere, nyere og mere stabile. Det samme gælder drivere for resten hvis ikke det er grafikdriveren.


    Din nøgle til DA: O kan jeg ikke gøre noget ved; hvis det er fra en fysisk kasse + skiver er du på skideren. Hvis du har spillet på Steam eller en anden service kan du finde nøglen der (højreklik på spillet i dit library på steam). Skyrim derimod tror jeg hænger sammen med resten, især hvis det bare crasher til skrivebordet uden videre...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200