HD7950 sort skærm

  • Hej,
    Har netop bygget en ny PC med bl.a. en XFX 550W PSU og et MSI B75A-G43 board. Grafikken er et Sapphire HD7950.


    Når jeg spiller eks. Crysis 3 i 10-15 min. går skærmen pludselig i sort, men systemet kører bagved. Nogle gode idéer til hvor jeg skal sigte hen? FPS er kun ca. 25 idet jeg prøvede på højeste settings.


    Temp. på GPU stiger til max. 72 gr. Det burde vel ikke give problemer (?)


    Hilsen
    Lars

  • Har du installeret både chipsetdrivere og GFX drivere ?.


    Din temp er fin.


    Det kunne være varme på din CPU, som er skyld i det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • #2: Jep, både seneste grafik- og chipset drivere er installeret.


    #3: Også seneste BIOS, i dette tilfælde v. 10.8.


    Jeg er lidt på bar bund her, prøver at skrue grafik settings lidt ned, dvs. til High, i eks. Crysis 3 og ser hvad der sker.

  • Jeg havde samme problem med mit 7950, ligepludselig fik jeg sort skærm og så "tændte" den igen efter et par sekunder. Problemet gik væk da jeg skiftede strømforsyning fra en 500 W til min nuværende 850 W.

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions

  • #5 - tak, jeg prøver nok lige dette med andet PCI slot hvis det fortsætter.


    #6 - hmm, anden PSU - øv. Havde ellers regnet og regnet på det, samt søgt råd herinde i forum. Og 550W burde være langt rigeligt. Den kører også klippestabilt rent volt-mæssigt når jeg ser på hvad bundkortet får. Misforstå mig ikke, jeg lytter gerne til andres erfaringer. Men hvis jeg rent faktisk skal til at opgradere PSU hvordan kan jeg så med 100% sikkerhed afklare at det er helt problemet ligger, og hvordan finder jeg ud af hvad jeg så skal op på?


    PS: Efter at have skruet ned til settings HIGH i Crysis 3 kører det tilsyneladende stabilt .. hmm.

  • Har du evt prøvet at skrue op for blæser hastigheden, evt ved hjælp af MSI's afterburner program og se om du kan få dine temperature lidt ned når dit grafikkort yder alt hvad det kan og i en anden ting, hvor mange ampere køre din psu på +12 volts linien ? jeg tror nemlig ikke du behøver større strømforsyning.

    *GA B75M-D3H
    *I5 3570 3.4Ghz
    *Noctua NH-U9B SE2
    *8Gb 1600Mhz Kingston Ram

    *Nvidia GTX660 2Gb@Stock

    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Western Digital Red - 3Tb
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition


  • Kunne se at min gamle 500W psu kører med 36A på 12+ linien og min nye 850W kører med 70A på 12+ linien, og da det har løst mit problem, går jeg ud fra at det også kan løse dit.


    Eventuelt spørg en ven og han/hun ikke har en med flere Ampere på 12+ linien du kan låne.

    i5 3570 K Ivy Bridge med corsair h100
    MSI Z77A-GD55
    WD caviar blue 500 GB
    XFX Proseries XXX Edition 850W 80+ Silver
    MSI R7950 TF3
    Sharkgaming TRAUMATIZER RAM 8 GB
    Cooler Master HAF X
    Asus trådløst netkort
    Sleevede kabel extensions

  • Det er en meget fin psu du har dig der, (den yder godt - og ja det er rigeligt til dit forbrug) 44A x 12v = 528Watt, et computersystem med 1 stk 7950 gfx kort vil ligge og svinge omkring de 300W når din gpu yder sit bedste og sikkert en hel del mindre, altså har du hvert fald 228W i overskud, så med mindre din PSU er defekt fra starten af vil det ikke være den, som volder dig problemer.


    Edit: Jeg tænker faktisk det måske kan være en skidt bios version du har på dit gfx kort som gør at den crasher, prøv evt at søge lidt på google efter det og måske rod dig ud i at prøve at opdatere din bios på selve kortet og se om det ikke kunne hjælpe dig, jeg kan se efter en søgning på google at du ikke er den eneste med det sorte skærm problem på dit sapphire 7950 kort


    Hilsen
    Derog :rolleyes:

    *GA B75M-D3H
    *I5 3570 3.4Ghz
    *Noctua NH-U9B SE2
    *8Gb 1600Mhz Kingston Ram

    *Nvidia GTX660 2Gb@Stock

    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Western Digital Red - 3Tb
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition


    Rettet en gang, sidst af Derog ().