Hjælp! min nye pc vil ikke starte ?? :S

  • Hej alle tweaker jeg har for første gang prøvet at samle en stationær men det går ikke helt som jeg vil.. når jeg starter den genstarter den bare igen før der kommer et billede frem på skærmen .. blæseren på grafikkortet kører og gør den også på cpuen ved ikke hvad der kan være galt syntes jeg har prøvet at gøre alt hvad forskellige guides har lært mig pleas hjælp sidder og hiver mig selv i håret :( :pinch: ..


    mit system består af
    GTX 680 4gb
    750w strømforsyning
    gigabyte z77x-ud5h bundkort
    i3770k cpu
    enermax cpu cooler
    250gb ssd harddisk
    12gb ram vengeance


    jeg har prøvet at skifte strøm forsyning men det hjalp ikke
    jeg tilsluttede speaker og den bipper hele tiden :S hvad betyder det ?


    tak for hjælpen på forhånd

  • det er rigtig svært at pejle ind på hvad der kan være galt.. Men grundlæggende så er det at tjekke om kablerne sidder som de skal, Du kan også prøve at fjerne nogle af ram blokkene eller sætte dem i en anden slot, hvis muligt.. Du kan også prøve at resette bios ved at fjerne batteriet på bundkortet og sætte det i igen.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • det er rigtig svært at pejle ind på hvad der kan være galt.. Men grundlæggende så er det at tjekke om kablerne sidder som de skal, Du kan også prøve at fjerne nogle af ram blokkene eller sætte dem i en anden slot, hvis muligt.. Du kan også prøve at resette bios ved at fjerne batteriet på bundkortet og sætte det i igen.

    den skriver fejlkode 53 på bundkortet men det der intet der hedder i manualen :S

  • Det er en ram fejl. Prøv at køre med en ram stik og se om det virker, prøv evt at flyt den rundt for at se om et ram slot ikke virker.


    Gaming PC:
    Microsoft Windows 10 Professional 64-bit
    Intel Core i5 3450 @ 3.10GHz
    2x4GB Kingston HyperX Genesis PnP @ 1600MHz
    MSI Z77A-G45
    Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5
    64GB Kingston SSD + 1TB Samsung HDD
    Dell Ultrasharp 23" U2312HM

  • Det er en ram fejl. Prøv at køre med en ram stik og se om det virker, prøv evt at flyt den rundt for at se om et ram slot ikke virker.


    har prøvet at afmontere alle rammene og den gør stadig det samme den skriver en fejlkode på bundkortet 53 :S

  • Lækkert. :)


    Nu havde jeg ellers lige fundet frem til en anden mulig løsning, nemlig opdatering af BIOS. Deres nyeste version skulle nemlig forbedre hukommelseskompatibilitet. Men det bliver der måske ikke behov for at rode med.