gaming GPU til 3000

  • hej står og forhåbentligt at skulle til at bygge en gamer og derfor er jeg igang med at lave noget "research"
    og ville lige høre hvad i syntes ville være det bedste gamer grafikkort jeg regner med at skulle have fuld cover vandkøling på da jeg gerne ville se om jeg kunne lave lidt Overclocking
    jeg har omkring 3000kr ;)


    håber i kan hjælpe lidt :9xo
    bare lige for at sige det så er det bundkort jeg regner med at have i MSI Z77A-GD65 Gaming

  • Har du noget vandkøling i forvejen?


    ellers bliver det MEGET dyrt med vandkøling på grafikkortet. Altså så er det langt bedre og smide de penge efter at få et bedre grafikkort eller måske endda 2.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • jeg tænkte lidt på noget msi da jeg har læst at de har noget software der er nemt at overclocke med (jeg er ny på det punkt) :wacko:


    MSI Afterburner kan også bruges til grafikkort produceret af andre end MSI. Og i øvrigt behøver man ikke vandkøling for at overclocke.

  • jeg ved godt man ikke behøver vandkølling til at OC men jeg vidste ikke at man kunne bruge msi afterburner på hardware der ikke var fra msi (sådan lære man jo noget nyt vær dag :D)


    jeg har ikkke noget vandkøling i forvejen men har kørt med en computer der tit blev for varm i 4-5 år og nu gider jeg ikke det pis mere
    og kan man ikke overclocke mere når man har vandkølling da vand jo køller bedre end luft :thumbsup: ?(

  • Hvilket kabient snakker vi om? og der kan jo være mange grunde til at den bliver varm ;)


    Med hensyn til at købe et til grafiikort og så køre det i crossfire, vil jeg nok fraråde dig, da det kom frem at amd har meget store corssfire problemer, som faktisk gør at det ikke kan betale sig at købe et mere.


    Lidt af læse: http://www.pcper.com/reviews/G…aphics-Performance-Testin

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • det ved jeg ikke engang og det er også ligemeget da jeg om alle omstændigheder skal have ny computer spørgesmålet var bare hvilket grafikkort jeg skulle have i :D :9xo men da jeg nu ved at msi afterburner kan bruges på andet end msi kort kan jeg også begynde at se på andre :D


    hvilket 7970 kort vil i anbefale ? altså fra hvilken producent?

  • det ved jeg ikke engang og det er også ligemeget da jeg om alle omstændigheder skal have ny computer spørgesmålet var bare hvilket grafikkort jeg skulle have i :D :9xo men da jeg nu ved at msi afterburner kan bruges på andet end msi kort kan jeg også begynde at se på andre :D


    hvilket 7970 kort vil i anbefale ? altså fra hvilken producent?

    Jeg kan godt lide mit msi kort, så dem vil jeg da helt klart anbefale :9xo

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB